Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP krashar
Hejsan! Jag har nyligen laddat ner den senaste versionen av SFP (Nationaldagsversionen), och installerat den. Då jag startar Combined Operations med SFP (Har ArmA via Steam) så krashar spelet direkt efter spelets intro. Jag får då ett felmeddelande som säger: "Include file idi\clients\global\addons\main\script_mod.hpp not found." Jag har senaste ACRE och CBA installerat. Jag får endast detta felmeddelande om jag startar SFP, och jag fick det inte med den förra versionen av SFP. Jag har bl.a testat att ominstallera ArmA, men det hjälpte inte. Någon som har någon aning om vad felet skulle kunna vara? Smile
Redigerat av GurkaN den 2011-07-11 21:48
Ditt ACRE är inte korrekt installerat/konfigurerat.

Citera

ZiP skrev:
Ditt ACRE är inte korrekt installerat/konfigurerat.


Men jag lyckas ju få upp ACRE ingame, och samma felmeddelande fick jag när jag inte hade ACRE installerat. Spelar det förresten någon roll om ACRE ligger i mappen för ArmA 2 eller OA, för jag har den i OA? Och spelet krashar inte med ACRE, utan bara om jag startar SFP
Redigerat av GurkaN den 2011-07-11 22:05
SFP kräver ACRE och CBA så du kan inte starta bara SFP, om man inte vill köra med ACRE kan man gå in i @SFP mappen och tabort sfp_ra180 och ra_145 filerna så tror jag det funkar
Redigerat av Vort den 2011-07-11 23:20

Citera

Julvoert skrev:
SFP kräver ACRE och CBA så du kan inte starta bara SFP, om man inte vill köra med ACRE kan man gå in i @SFP mappen och tabort sfp_ra180 och ra_145 filerna så tror jag det funkar


Nej jag startar inte bara SFP, jag startar CBA och ACRE samtidigt. Vad jag menar är att startar jag CBA och ACRE men inte SFP så krashar det inte, men startar jag SFP så krashar det oavsett vad jag gör.

EDIT: Jag testade att ta bort ra145 och ra180 som du sa, och då startar SFP utan problem, tack så mycket för hjälpen Grin
Nu ska jag bara hitta var i ACRE jag gjort fel så att jag kan starta med ra145 och ra180 också Smile
Redigerat av GurkaN den 2011-07-12 00:40
Du har säkert 1.3.4 ACRE
Jag har 1.3.4 ACRE och det funkar perfa med sfp för mig.
i princip alla anropare kör 1.3.4.
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?