Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
Lir mot Sweet..
Ja, fortfarande samma tid. Kl. 20 idag.
Galaxens räddare.
lol fail på mig trodde ni hade ändrat till någon senare dag. aja jag har inte fått det idag så...
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
Då är jag med! Ska läsa i 45 min till, sen kommer jag in på TS.
KSPn är min! Vilken sida kör vi för? Mother Russia?
IN TO THE MOTHERLAND THE GERMAN ARMY MARCH! *grymma trummor*
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:
Då är jag med! Ska läsa i 45 min till, sen kommer jag in på TS.
KSPn är min! Vilken sida kör vi för? Mother Russia?
IN TO THE MOTHERLAND THE GERMAN ARMY MARCH! *grymma trummor*


Tänk om man kunde vara lika hypad som chris Smile jag tänker mest på pest eller kolera.
Både roligare vapen och rätt motiv ifall jänkarna och britterna hade varit med.
Jag är alltid hypad. Grin
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
kungligt spöade.
Cool
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
skojar du eller.. Grin
han de ens spöa oss? matcherna var ju över redan innan de började. Sad
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Nu vet vi iaf vad vi har till motstånd...så nu jävlar.

Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
får väl köra lite debrief och "lessons learnt"

vad lärde ni er? snart börjar ju tunering och vi kan ju inte tok förlora.

Få nog be om ny träningsmatch mot sweet när jag kan vara med så skall de få smaka på Bolt Smile
Jadu granQ

1. De kan banorna och vet därför vart man syns och inte syns.
(ungefär 1 av 5 såg jag den som skjöt mig)
2. De vet vad speltyperna går ut på
3. De kan sikta
4. De var samspelta
5. Vi fick inte ens fullt lag.

Jag har nog inte ens 2 timmar i ro2 och 0 timmar i ro1. Så antar att vi kommer bli asswipade tills vi lär oss banorna och hur man gömmer sig.
1. Räcker med att en person kan banorna och leder de andra rätt då.
2. Det bör gå rätt fort lära sig? Också lite förvirrad fortfarande..
3. Vi har ett par spelare som kan.. Pfft
4. Anrop burkar väl normalt kunna kaos samspela?
5. Ahh detta är rejäl brist.. sorry men mitt modem saknade ström.



Men bra att hitta punkter på vad som behöver förbättras.. försöker bara sprida lite optimism. Troligen behöver vi koncentera oss mest på kunna försvarsspela en del, alltid lättare.
Samordning och kunna snabbt målange, t ex "En springer i källaren i prop-house" är bra om alla vet vad prop-house är.

Med tanke på vi aldrig riktigt har förlorat i ArmA fast vi mött folk som är samspelta och har tusentalstimmar som grupp borde vi väl kunna bli riktigt duktiga.



Dock skall ni även veta att Sweet tillhör bland de bästa.. så motståndet bör vara betydligt lättare mot andra i tuneringen.


Gäller att köra sån här som en fotbollsmatch, en laguppställning men vem som försvarar och anfaller. Allt klart från början, i ArmA brukar man ha tid att fundera ut sånt "ingame" i värsta fall men i såna här gäller det tänkt ut innan.
Haha jo optimism behöver iaf jag Smile Var lite uppsluppen stämning efter. Lär man sig banorna och spawnplatserna är 50% löst. Att skjuta på folk är inte så svårt men att hitta ställen där man inte blir upptäckt direkt är lite knepigare.

Sen att arch som skulle hålla i det hela bara stack efter 10 min var lite tråkigt Smile
Dock fixade han IP och medlade om en ny server då deras vanliga strulade.

Som du säger sweet är en av de bästa då känns de inte så seriöst att bara lämna matchen mitt i och inte dyka upp med full bemanning träningsmatch eller inte.

Ska vi spela match mot andra så måste vi nog höja oss ett snäpp vad de gäller seriositet.
nästa gång är jag och granQ med det är halva A-Team så då vinner vi.

Men skämt åsido nu var inte jag med då men det jag lärt mig inom Anrop och andra samspel är vi har alltid vunnit i arma för att vi lärt oss speltypen kan banorna och dom vi har mött har mest kört coop och inte varit bereda på att vi inte skulle reagera som AI.

det man måste göra är att vara oföutsägbara T.ex. inte springa in på samma ställen varje gång...
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?

Citera

Joel skrev:
nästa gång är jag och granQ med det är halva A-Team så då vinner vi.

Men skämt åsido nu var inte jag med då men det jag lärt mig inom Anrop och andra samspel är vi har alltid vunnit i arma för att vi lärt oss speltypen kan banorna och dom vi har mött har mest kört coop och inte varit bereda på att vi inte skulle reagera som AI.

det man måste göra är att vara oföutsägbara T.ex. inte springa in på samma ställen varje gång...


Säger Joel som inte spelat än! Banorna är väldigt små och går inte ens o jämföra med arma. Du får gärna försöka att inte springa på samma ställe varje gång men det spelar nog ingen roll.

Citera

sillburk skrev:

Citera

Joel skrev:
nästa gång är jag och granQ med det är halva A-Team så då vinner vi.

Men skämt åsido nu var inte jag med då men det jag lärt mig inom Anrop och andra samspel är vi har alltid vunnit i arma för att vi lärt oss speltypen kan banorna och dom vi har mött har mest kört coop och inte varit bereda på att vi inte skulle reagera som AI.

det man måste göra är att vara oföutsägbara T.ex. inte springa in på samma ställen varje gång...


Säger Joel som inte spelat än! Banorna är väldigt små och går inte ens o jämföra med arma. Du får gärna försöka att inte springa på samma ställe varje gång men det spelar nog ingen roll.


därav mitt "nu var inte jag med då" men jag förstår att banorna är mindre men det finns oftast två eller tre vägar man kan ta...
istället för att ta samma hela tiden, det var det jag menade...
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
två till tre vägar man kan ta, på ett spel med 32 spelare per sida... Pfft
förstår vad du menar, men ville bara poängtera det. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

Chris_Acrobat skrev:
två till tre vägar man kan ta, på ett spel med 32 spelare per sida... Pfft
förstår vad du menar, men ville bara poängtera det. Smile

Smile
nu avslutar vi här innan jag förlorar diskutionen...
Pfft
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
Grin
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Lite jävla samarbete så gör vi KAOS med dom nästa gång Wink
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
klart vi gör kaos, nästa gång tar jag på mig ledartröjan och styr upp det hela i sann anrop anda. Pdf briefing och genomgång på kartor + tvinga alla (förutom joel som är toyboy åt xealot) att köpa öl.. sen blir lägger vi bäst täckeld av alla !! Smile


Men seriöst, pdf:er.. får ta fixa såna, jag är övertygad om att det är hemligheten till våra framgångar i allt från tank strid till pvp Smile