Visa ämne
Anrop » Anrop » Information
 Skriv ut ämne
Anrop 2.0 Förslag
define.se/misc/kunder/anrop_sneak.jpg
Allas vår engen arbetar smutt på Anrop 2.0 (dvs uppdatering av sajten).

[Tillägg Engen] Vilken funktionalitet saknar du på anrop idag? Vad sökes framöver?
Designen är förövrigt högst WIP, dvs kan och kommer ändras lite hipp som happ.


Tycker du något saknas?
Nämn det isf här så kanske de allsmäktiga må verka.

Imma start

Alltid saknat att kunna se föregående kommentarer i 'svara på Tråd', och kunna klippa in citat direkt därifrån.

Redigerat av engen den 2011-10-07 15:11
OMG! WIP PHOTOS!
det kittlas i byxorna!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Fyfan, ser ju ut som Steam.
Kämpa kom igen nu Engen.




(rätt snyggt iofs men det kan jag ju inte säga till nån)
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
jag hade en tanke såhär ungefär.

www.anrop.se <- same as always
www.anrop.se/flyg... <- blå teama och fokus på flyg nyheter, forum

Ett forum, men två "fronter". Så kör man falcon så står det att Falcon BMS 4.3 gäller.

Det är min tanke, istället för en masterarms.se.. men inte fått någon respons på det. Känns dock som behövs ett flyg community, ett "soldat" community.. men löjligt att inte dela på ts osv.
Skulle man inte bara kunna välja olika typ soldat flygvapet på samma sätt som amn väljer språk så bara färger och bilder ändras men annars samma.
Om man delar up det till olika blir det väl mindre folk som gör båda sakerna. Ssamt ser och blir intresserade.
jo det går också så klart.. ja finns ju en risk att man "missar" något.

Men kanske kan man dela upp i mer och tydligare ansvar..

Anrop.se <<- Zip
Community Manager <- granQ
Ts server <<- Klerkan
ArmA 2 server <- Chris
ArmA uppdrag <- Daffman
Falcon 4 Server <- Gunde Svan
Falcon 4 events <- Magnus Uggla

sen har man att t ex organiserade events står i grön färg för "soldat" och blå för flyg.
Måste lägga förslag "Veckans Krigare" vorre ngt att ha!! Pfft Nä men det låter bra!!
Medaljer.
Galaxens räddare.
Det vore trevligt om man kunde se alla sina tidigare inlägg genom profilen som på de flesta andra forumsSmile Det känns ju som en sådan simpel fuktion att lägga till, men vad vet jag? Det kanske inte är någonting att prioritera men det vore väl trevligt ibland när man "stalkar" andras profiler. Hehe!
Steam: BloodyVikings
Haha, ja, tänkte på det också och det känns som det kan behövas.
Galaxens räddare.
Vi hade det tills någon tryckte på min profil... näh då det kan nog zip fixa rätt fort. Är ju bara en enkel "sort by userid"
Mobil sidan kan ju få en "skicka pm" funk eftersom man bara kan se sina skickade och inkomna. Sen kanske mobil sidan kan få en länk till irc chatten. Så behöver man inte gå hit och dit för att komma dit. Och att man ska kunna välja om lösenordet ska vars exakt som man skrev det eller inte. Typ om man heter Refs och skriver refs så loggar man in endå.
Away
men webIRC funkar väl inte så bra på mobilen? det gjorde det inte för mig iallafall, så jag tog ner en App. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Jag saknar ett ordentligt fil arkiv, där man kan hämta den senaste SFP, hämta andra tillbehör, samt missions som ni skapar.
En kul grej vore att enkelt kunna ladda upp egna missions, och att de hamnar i just det filarkivet, så att alla som är inloggade kan ta del av det.

Huvudmeny: Start | Forum | Editering | IRC-chat | Serverstatus | Sök | Swedish Forces Pack | Marknad | Filarkiv

Filarkivet kan ju sedan delas upp i små sektioner som används.
Eller tillgång till FTP tjänst, att alla får ett FTP konto, där vi kan logga in och se alla filer som då är uppdelade mappvis med olika innehåll.

Det var mitt förslag. Smile
planket borde inte bli en bar i botten. Pfft
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
Filarkiv, ja tack!
Dagens idé,

Efter ett spelevent skulle man kunna låta användare ladda upp sina bilder från spelet. Då skulle bilderna kunna knytas till en spelkväll och man kan enkelt se alla bilder efteråt.
Om det kommit en ny SFP version/CBA etc. och man inte laddat ner den kanske det kan stå NY bredvid tills man laddat ner den.
Galaxens räddare.
Fler idéer och tankar? Smile
att Nyhetskommentarer länkas till forum-inlägg. så man ser om någon kommenterar en gammal nyhet. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!