Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Jag har tröttnat.
Ja, jag har tröttnat på de som tar ArmA 2 på allt för stort allvar och därför drar jag mig ur. Det har varit kul men jag orkar inte längre med folk som blir sura för att man gör ett simpelt fel. För mig är ArmA bara ett spel.

Tack och hej!
Steam: BloodyVikings
Hej då Smile
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
första gången på 5 år som någon vill lämna för anrop är för seriösa?

Tycker du kan chilla lite JonathanE, precis som vilket annat spel/sport så tror jag de flesta här tycker det är kul spela, utan för mycket regler och krav, men då det varit en trend på sistone med mycket larv så är nog toleransnivåerna nere på ett minimum.

Jämför med spela fotboll där folk konstant skjuter bollen långt utanför plan.. misstag, men tillslut tröttnar man.
Igår hörde jag någon be en annan att hålla k*ften (nej inte den gången när alla pratade.) vilket jag fann väldigt otrevligt. Idag blev jag ignorerad en hel del även när jag upprepande gånger frågade om någon hör mig och det gjorde de. Jag har en känsla av att folk stör sig på mig. Det kanske inte känns som någonting stort men jag finner mig inte i sådant beteende helt enkelt. Jag har det svårt nog och orkar inte med att höra någonting sådant.

Edit

Hörde även en annan kalla en nybörjare för dum i huvudet. Det är ju klart den nybörjaren gjorde misstag, han är ny!
Redigerat av JonathanE den 2011-10-10 00:26
Vi kör ju inte "seriöst" varje gång vi spelar, ibland är det bara nån gammal unken Town Clash (sorry odan ;D).

Jag skulle också rekommendera att du tar ett chill pill och avvaktar lite, kan garantera att ingen hänger upp sig på dig som person.

Citera

Finarvas skrev:
Vi kör ju inte "seriöst" varje gång vi spelar, ibland är det bara nån gammal unken Town Clash (sorry odan ;D).

Jag skulle också rekommendera att du tar ett chill pill och avvaktar lite, kan garantera att ingen hänger upp sig på dig som person.

Jag syftar inte på seriösa lir, utan folk som ballar ur eftersom att någon gör misstag.
Alla gör misstag... granQ har webcammat bort servers, jag har sprängt all i luften med satchels osv... Så länge man ber om ursäkt och försöker bättre sig så behöver man inte känna att den som ballar ur har något att komma med.
och jag har tappat bort min grupp och helt plötsligt så är jag på andra sidan kartan helt själv. sådant händer men jag är fortfarande kvar! Grin
jag håller dock delvis med dig, ibland går seriös-snacket upp lite för högt, men personligen så tycker jag att det är skoj med variation. För jag vet att det det är inte så lång tid kvar tills allt är som det brukar igen, Finarvas flyger helikopter med 2% (nej, inte promille) alkohol i kroppen, Julvort gör sin muterade groddans, >s ljudkort dör och låter som en ekorre som blivit pumpad med koffein innan han försvinner, någon leder in hela gruppen in i ett minfält (Operation Viking Raid), eller bara när folk kör för att fylla ut kvällen. Som Jolly Green och Crooks. Ibland blir man lite trött på att det ska vara seriöst (join SSG Pfft), men variation skadar inte. Smile
Mig blir ni inte av med så lätt. Grin Även om skolan stoppar mig just nu. Sad

Föresten, finns även en som spelar med sin (nästan nyfödda) son, en som för stämning till slagfältet med gulliga ljud när det är lite monotont.
(skyldig ^^)
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Tror Anrop behöver definiera lite tydligare hur vi kör. Mitt sätt att se det (rätta mig om jag är helt ute och cyklar) är att om man har ett planerat lir där man skriver upp sig på slots så ser jag det som underförstått att man snäppar upp seriositeten (då missionmakern troligtvis lagt ner lite tid och tankemöda på uppdraget).

Sen som övriga säger helt ok att begå misstag.
Jag är väl den som har varit mest kritisk till liret i lördags och utan att namedroppa så upplevde inte jag att du JonathanE var särskilt högljud.

Som sagt vi har alla olika syn på hur det är bäst att lira arma och jag tror att de flesta dispyter kan avhjälpas med tydligare riktlinjer hur _vi_alla_ vill att det ska fungera och detta underlätter även för de som kommer in som "nya" till anrop.

/Sub "Gnällmeister" roc
Sen också Jonathan Anrop e aldriiiig seriööööst som andra grupper t.ex SSG eller den gruppen jag är del av.

Men jag kan stolt säga -
Folk blir irriterad och arga på mig för jag blabbar för mkt ibland eller ofta men dock så ber dom mig endå att lira med dom för jag kan sätta på min game face.

Mitt sista ord:

Lyssna på en annan Uppsala bo, lämna inte och stanna kvar o ha kul!!
tycker som subroc, är det planerat coop, med briefing, över 15 personer. Så är det seriöst..

gyllene regel är också att ju fler = mer seriöst, för det funkar helt enkelt inte att det ballar ur när är 20 personer. Tar sån extrem tid..

Man får helt enkelt lyssna in läget.. jag älskar ta ett par öl och röja runt lite, oftast tycker jag dock som sagt gruppnivå..

Dvs är jag med 4 personer, så kan man bete sig lite full, skämta och snacka skit när man springer i skogen.. men få vara proffsigare i samverkan med andra grupper. annars blir det bara skit..

Instämmer med granQ och subroc. Först o främst ska man visa respekt för de som klämmer ur sig missions för de växer inte på träd. Sen så blir det ett helvete om 15+ ska stojja samtidigt. Vill man prata och skämta inom gruppen på läglig tid så visst.

Sen är det väl de här vanliga med gruppdynamik. Känner inte cheferna att man kan lita på varandra och slutföra uppgifter _tillsammans_ så kan man lika gärna spela modern warfare eller något annat där teamplay är obefintligt.

Kom ihåg att vem som helst kan skriva upp sig som chef.
Ta en paus, men lämna inte. Smile
Håller med de andra, är man väldigt många så går det inte om alla är skämtade. Och lägger missionmakern ner mycket tid för att få ett seriöst uppdrag, så tycker jag också att man ska köra den så seriöst man kan efter förmåga. Glöm inte, i Anrop är alla välkomna, även vapenvägrande nybörjare. Smile
Men lägger missionmakern ner mycket tid för att få ett 'roligt' uppdrag, så tycker jag att man ska spela där efter.
Kanske ska införa ett Kriterie-fällt i kommande coop spel. Ett "detta förväntas av er i detta uppdrag" fällt som får stå tidigt i foruminlagget så det inte går att missa. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Åter igen, jag pratar inte om folk som gör misstag utan de som ballar ur när man gör det. Jag är en väldigt känslig människa och kommer aldrig att orka med folk som kallar en det ena eller andra eftersom att man gjorde någonting fel eller inte hörde rätt den första gången.
Redigerat av JonathanE den 2011-10-10 10:29

Citera

JonathanE skrev:
Åter igen, jag pratar inte om folk som gör misstag utan de som ballar ur när man gör det. Jag är en väldigt känslig människa och kommer aldrig att orka med folk som kallar en det ena eller andra eftersom att man inte hörde rätt eller gjorde något fel.


Alla blir kallad grejor när man gör misstag.

De jag kan rekka är bara: Skit i de - Fortsätt vidare och jag förstår hur du menar - Du gjorde ett misstag i DOMI so what? det är Domination .. Inget IRL.

Lev vidare och skit i dom som klagar o förnedrar en bara för man gjorde ett misstag för dom själva gör misstag hela tiden.
fast det är ganska dåligt om någon skäller på någon.. speciellt i domination. Så jag förstår JonathanE.

Det är ingen ursäkt att "Skit i det och gå vidare", den som skäller ut borde ju be om ursäkt.
hmmmm måste hålla med granq för oftast är ju domi första kontakten med ARMA och det är där man kan testa hur man skall lira. Få en uppfattning om hur saker och ting fungerar för våra mer seriösa lir. Tråkigt om du ska sluta för att folk har blivit lite för "seriösa" i domi.

Citera

JonathanE skrev:
Ja, jag har tröttnat på de som tar ArmA 2 på allt för stort allvar och därför drar jag mig ur. Det har varit kul men jag orkar inte längre med folk som blir sura för att man gör ett simpelt fel. För mig är ArmA bara ett spel.

Tack och hej!


Synd att du känner så Jonatan. Tror det var min lilla frustration som du bla. ondgör dig över då jag gjorde ett hastigt avslut igår. Du loggade ju från TS direkt själv så jag hann inte ens säga vad som hände Frown Ja du gjorde ett misstag, so what, själv hade jag en tjatig fru som hängde över mig + en massa annat som inte behöver dras här, och jag behövde bara en liten anledning till att rycka pluggen från spelandet. Om vi ska gå in på ditt misstag så kan vi ta det på TS nästa gång, inget som behöver ältas här och som sagt ingen big deal.

Citera

Igår hörde jag någon be en annan att hålla k*ften (nej inte den gången när alla pratade.) vilket jag fann väldigt otrevligt. Idag blev jag ignorerad en hel del även när jag upprepande gånger frågade om någon hör mig och det gjorde de.


Visst kan man tycka att det låter otrevligt men kände de personerna varandra väl, so what, kan be polarn hålla käften utan att mena att vara otrevlig, det är helt enkelt inte illa menat utan en ganska rak och tydlig kommunikation. Men jag går inte och säger håll käften till nån jag inte känner väl, dra inte för stora växlar på allt du hör när du inte vet i vilket sammanhang du får höra saker, då blir det svårt att kunna vara med någonstans utan att bli stött eller sårad.
PS, inte jag som bad nån hålla käften DS.

ACRE ställer till problem för en del, mig bla. Ibland funkar det perfekt ibland så får jag in mer tjatter än jag borde vilket gör det omöjligt att urskilja vem som säger vad till vem, ja jag hörde dig fråga ett antal gånger om du hördes, efter 20:e gången eller nåt lessnade jag på att bekräfta till dig att du hördes, en gång räcker. Om du sen blev ignorerad... ja om det var en fråga om du hördes, nej om du kom med information om uppdraget. Du kom in och avbröt ett antal gånger när jag fick bug rapporter via radio och ja jag retade mig lite på dig igår, men som sagt no big deal och inte helt ditt fel.

Hoppas vi får se dig ingame igen.

Metal
slöben och lite kod knackare Cool
misstag gör alla (jag vet) och det kan man ta oftast (finns dagar man är trött/less/eller bara på allmänt dåligt humör) men om man gör samma misstag flera gånger på en kort tid så bör man tänka efter innan man gör sakerna igen. (observera, verifiera, attackera.)

Att någon blev kallad idiot under domination i söndags tar jag på mig efter att jag över tagit 3 fientliga pansar vagnar och rappoterat in att dom nu är friendlies men ändå bli sönder skjuten av samma vänliga flygplan i alla 3 vagnar.
sista gången var det 2 till som blev dödade och dom var inte heller glada...
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
Synd att du känner så här Jonathan, säg till mig nästa gång det händer så tar jag mig ett ragepiller och fjongar in på TS.

Sen stå på dig, tycker du att du blir orättvist behandlad så bli lite förbannad och släpp lös lite vrede, det mår man bra av.

Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif