Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Day of the Mujahedin Co20
Starta i mujahedins hemliga hideout.
Uppdraget går ut på att slå ut samtliga NATO baser i området.
Du startar med en begränsad mängd vapen och lite halvtrasiga fordon men fi har desto mer att tillgå.
Baserna slås ut genom att man spränger respektive HQ (går endast att göra med satchels, finns i alla baserna).

Fi håller hög svansföring så oförsiktigt framförande av fordon är ej att rekommendera, mycket flyg i luften.

Features:
Suicide vest (finns att få tag på hos warlorden i hideout)
Rekrytera soldater (Även det hos warlorden)
Logistikscript (BTC Log script, bra för att samla ihop vapen)
CEP unitcaching script (Bör spara något på processor kapaciteten)
UPS mon (Dynamiskt patrullscript)

Addons:
Arma2 CO
ACR DLC: http://www.arma2.com/index.php?option...e-&lang=en

Bugs:
Brukar nästan kunna garanteras i mina uppdrag.

Download:
http://www.ingaklena.se/tmp/arma2/mpm...tan.pbo.7z
Redigerat av subroc den 2013-01-06 21:35
Kewl, får bli att testa någon kväll!
Ah, låter ju som de vi spånande kring arma 3 missionet. Nice subroc. Lite dialog rutor, ett intro som inte gå klicka bort och du har ersättaren till domination klar Smile

Citera

granQ skrev:
ersättaren till domination klar Smile

Shock IMPOSSIBURUU!!!
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
granQ, jo, jag satt och knåpade med AI scriptet och surnade ur och använde befintliga script för att lösa ut problemet, dock inte lika snyggt som jag tänkt mig. Ska göra lite prov och försök men UPS mon är en klar kandidat istället för egenknåpat. Det jag saknar i UPSmon är möjligheten att on-the-fly ändra en AI grupps beteende från defensiv till offensiv och vice versa.

Citera

subroc skrev:
granQ, jo, jag satt och knåpade med AI scriptet och surnade ur och använde befintliga script för att lösa ut problemet, dock inte lika snyggt som jag tänkt mig. Ska göra lite prov och försök men UPS mon är en klar kandidat istället för egenknåpat. Det jag saknar i UPSmon är möjligheten att on-the-fly ändra en AI grupps beteende från defensiv till offensiv och vice versa.


Det jag saknar från mmai, kpcti bland andra ai är bristen på combined arms, liknande mmai med artilleri anfall och sen mekförband.. Nåja, hinner tyvärr inte pröva innan åker men ser fram emot köra när kommer hem.
och det är bara att slänga in den filen till addons eller ?
122 EOD Semper Meliores
MPmissions
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
Är det i arma mapen eller ?
122 EOD Semper Meliores
Jag som håller på med ett uppdrag av samma sort. Damn you!
do you even lift?
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Mitt uppdrag hade iofs uppnått samma standard som en geografilektion på en amerikansk grundskola, men ändå. Sad
Man måste ju börja nånstans, de första uppdragen kanske inte är så crazyballa som man tänkt.. men iaf en början.
äh är ju bara kul med många uppdrag, alla lyckas ju lägga till sin egen krydda på uppdragen. Jag gjorde ju A-mob som sen Grip gjorde en variant på som jag sen gjorde en variant på som Oden sen gjorde en variant på, alla skilde sig lite i spelsätt.
Jo, jag vet. Spelar ingen roll, direkt.
Tycker mest synd om mig själv för att jag inte hann först c:
Fler missions gör att ZiP blir klad hest

Citera

Addons:
Noll, inga, nä... eller jo Arma2 CO


Fel.
Ditt uppdrag har ACR dependency och kräver ACR (lite) som inte är en del av ArmA2 OA standard.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.

Citera

Xealot skrev:

Citera

Addons:
Noll, inga, nä... eller jo Arma2 CO


Fel.
Ditt uppdrag har ACR dependency och kräver ACR (lite) som inte är en del av ArmA2 OA standard.
DU BEHÖVER INTE VARA OTREVLIG!!11!!!1!!!111
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
2.bp.blogspot.com/-FrshsbAHF3Y/Th1bybzR5SI/AAAAAAAAMuM/vj7YBkQt25U/s1600/animals-in-love-Cute-animals-cat-and-dog-love.jpg

Lugnt nu, pojkar.
ofan, trodde det inging, har väl laddat ner nån gång men ja dåså. Tar gärna emot synpunkter på uppdraget.
Redigerat av subroc den 2013-01-06 21:32