Visa ämne
 Skriv ut ämne
hur installeras SFP +ama2+ama2 OA+steam ?
Hej
Hur installeras SFP +ama2+ama2 OA+steam ?
Nu har jag inte köpt mina spel på steam men jag kan väl ge på mig ett försök..

Börja med att installera ArmA2 och Operation Arrowhead igenom steam och när båda är klara så måste du starta ArmA 2 en gång och sedan stänga av spelet.. Det är viktigt att du kör första spelet en gång för att man ska kunna kombinera de två titlarna till Combined Operations senare.

-----------------------------------------------------------------------------------

För att installera moddar så som SFP så måste du packa upp modden till din ArmA2 OA mapp,
Jag kan tänka mig att den ligger någonstanns runt:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common

Observera att du måste packa upp modden till Operation Arrowhead mappen och inte ArmA 2
så låt säga att Operation Arrowhead ligger i:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Operation Arrowhead

Så borde du nu ha en mapp som heter:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Operation Arrowhead\@sfp_mod

Då är allt bra.
Sista steget är att ladda hem det här verktyget:
http://www.armaholic.com/page.php?id=...hp?id=8241

Starta programmet, högerklicka på "Addons/Mods" i den stora rutan på högra kolumnen och ta Add Group, kalla den för Mina moddar och leta upp @sfp_mod i den vänstra spalten och dra in den i Mina moddar,
Se därefter till att rutan brevid "Mina moddar" är iklickad och likaså "Addon / Mods" ska vara itickad.

Game version dropdownen längst ner ska vara ArmA II - CO och under Launch Options tabben så ska ArmA II Exectuable Location vara ifylld och ArmA II - OA Executable Location vara ifylld, dessa bör vara redan ifyllda automatiskt men dubbelkolla det ändå.

Nu är det klart, tryck start game i launchern.
Redigerat av xealot den 2013-01-11 14:42
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
tack
Allt uppe och rullar? Smile
Hejsan, skulle behöva lite hjälp, jag har packat upp @sfp_mod i Operation Arrowhead mappen, kan dock inte starta spelet och antar att jag behöver ACRE. Frågan är då hur jag installerar det? Det är en hel del mappar med. Vart placerar jag alla dessa?

Mvh Opie
Har du läst vad Xealot skrev lite högre upp, det är väldigt bra förklarat hur man installerar och vart. Om du följt vad han skrivit, vad är det då för fel som händer ?

Citera

SkaGGet skrev:
Har du läst vad Xealot skrev lite högre upp, det är väldigt bra förklarat hur man installerar och vart. Om du följt vad han skrivit, vad är det då för fel som händer ?


Yes, jag läste och gjorde som det stod men spelet ville inte starta, diverse error meddelanden, jag ominstallerade dock arma och nu funkar det som det ska!

Så nu återstår bara att ge sig in i gänget antar jag!Grin