Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Ännu en färsking!
Tjenare!

Tänkte slänga in en post på forumet då jag har lite frågor, även för att...ja, visa att jag finns =)

Är arton år gammal, ansökte till GMU ungefär så snabbt som jag kunde som alla andra trötta-på-att-sitta-bakom-skrivbord-artonåringar. Som tur är verkar ni inte vara lika seriösa som t.ex SSG (?), så man faktiskt kan ha lite roligt emellanåt Smile

Har lirat ARMA2 sedan mars-april '11, spelat till och från, mycket DayZ då det va tanken när jag köpte spelet, men även på senare tid mycket "vanlig" ARMA2.
Ser mig själv som en rätt...medioker spelare, inte fått ACRE att fungera tillfredställande, annars skjuter jag rakt.

Jag vill gärna börja spela med er trevliga folk här på Anrop, efter att ha sett era OP-videos, även livestreamen är riktigt rolig vissa stunder.

Så, vad gör jag för att börja lira? Är det bara att hoppa in i TS och börja spela? När spelar ni, (är det specifika tider, eller helt enkelt när som).
Hur ofta kör ni egenna missions, och hur ofta använder ni SFP-modden?


Blev väl lite mycket frågor, men uppskattar om ni iaf försöker svara på någon Grin

Mvh
Danne
Välkommen och hoppas du finner din plats här !

Jag tar bara frågorna rakt av Wink

Så, vad gör jag för att börja lira?
Beror på vad som spelas, ACRE är något vi oftast använder. Lite trixande innan den funkar men sen är det stabilt.

Är det bara att hoppa in i TS och börja spela?
På TS så brukar emot kvällarna, bli spel, iaf fråga och hojta till där. Ibland kanske några är väldigt inne i spel och svårt att svara på många frågor.. isf är det bättre att ta lite tid på IRC kanalen och snacka lite.

När spelar ni, (är det specifika tider, eller helt enkelt när som).?
Spelas görs väl varje kväll i någon form eller iaf några gånger varje vecka. Det finns en dominition 24/7 bana igång, annars så körs lite random missions. Själva större OP körs emot helgen, varannan eller varje.. beror lite på vilka som gjort något eller hunnit med.

Hur ofta kör ni egenna missions, och hur ofta använder ni SFP-modden?
Svarade lite ovan om det. Men just SFP, där är det väl lite beroende på de som gör uppdrag och deras inspiration emot just det. Så SFP uppdrag görs när den andan faller på. Just nu så har vi kört en hel del ryskt.. men jag tror nog SFP är på väg tillbaka in i OP (hint hint).

Hoppas det gav lite svar, hoppa gärna in på IRC och snacka lite..

Väl mött !

Citera

SuperSverker skrev:
.. inte fått ACRE att fungera..

Bra! Fortsätt i den riktningen så kan du få joina min gnällklubb - bäst i stan.
ACRE och sånt skit liksom..
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg

Citera

SkaGGet skrev:
Välkommen och hoppas du finner din plats här !


Tack för bra svar! Kanske kommer in senare ikväll, ska försöka finslipa allt först...omformatering är bland de värre sakerna man kan göra när man inte har någon backup...

Citera

theOden skrev:

Citera

SuperSverker skrev:
.. inte fått ACRE att fungera..

Bra! Fortsätt i den riktningen så kan du få joina min gnällklubb - bäst i stan.
ACRE och sånt skit liksom..


Haha jo, kul att höra...eller vänta lite Wink

ACRE när det väl fungerar är såklart smidigt och hjälper enormt med "realismen"...men som sagt, satan om inte det bara kunde funka
Välkommen hit Smile
Välkommen men måste börja med ge en rejäl hemläxa, att skjuta rakt duger inte på anrop.

Du måste kunna skruva skotten för..
När vi spelar mot finnarna måste man sitta bakom hus och skjuta runt.. Annars dör man
När vi kör Coop och du skall skjuta kommer någon friendy alltid springa in framför

I övrigt, välkommen och visst har vi spelat för lite mycket ryss men när jag kommer hem lovar jag turk lir Smile och någon uppdatering till sfp så klart.
Planerade spel brukar utannonseras på forumet med en deltagarlista som man kan skriva upp sig på så det är bara att hålla utkik här då och då men det absolut bästa du kan göra är att hoppa in på våran IRC kanal (se IRC-CHAT i menyn under logotypen) om du vill snacka med oss och se när vi spontanspelar.

ACRE är ett krav för att spela med oss i dagsläget så du gör bäst i att försöka få det här att fungera ASAP - Det är ganska enkelt men om du har problem så föreslår jag att du antingen läser på via google eller här på forumet eller så besöker du oss på IRCen.

o/
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Välkommen hit, hoppas se ett nytt ansikte i kommande spelomgångar då! Smile
Hej och välkommen .