Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Var/när köper ni ArmA3
Du menar att det är otänkbart att Steam skulle ändra redan avtalade förutsättningar?
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Jag menar; ALLT är möjligt, inget är otänkbart. Självklart kan STEAM ändra helt förutsättningar och driva genom en regel eller grund så att tankarna för Steamworks/workshops osv blir helt omöjligt att hantera eller ändrar så det blir en kostnad att vara med i Steam osv.. osv..

Men varför kasta negativa tankar på saker som "kanske" händer, eller på saker som än inte är där. Lev istället i nuet och tänk på fluffiga moln och ta saker när det kommer istället.
Du tror inte att det hänt alldeles nyss?
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Jag råkade sätta mig på min ArmA3 skiva så jag kan inte vara med mer Sad
Näe, jag lever på positiv energi och fluffiga moln.

Än så länge kostar inte Steam en månadskostnad, än så länge påverkar Arma3 inget utav Steam då det än inte ens är släppt, än så har jag alla spel kvar i mitt bibliotek..


ZiP FRAM MED LIM !!
Redigerat av SkaGGet den 2013-02-23 17:58
alltså visst kan steam gå i konkurs och bohemia... se bara hur det gick för falcon 4 efter det gick i konkurs, falcon AF, falcon bms och allt vad det heter.

BIS har gett oss arma2 gratis, så skulle allt i hela världen skita sig så har vi det falla tillbaka på.

Men visst, avtalet på steam säger att du "hyr" spelet, även om det bara är en engångskostnad så "hyr" du det, skulle steam sluta funka så står man där, med en bränd 400 kr..

men ärligt talat, om man spelar i 2 år (vilket är rätt troligt) är det inte 400 kr rätt rimlig kostnad att riskera?

Jag vet att theoden har lite svårt efter skiljsmässan när frugan tog huset, barnen och orginal ofp skivorna som tvingade theoden att leva på gatan och spela counter strike i 2 år innan han kom tillbaka på jorden..


men det kvarstår:

Är Bohemia en av de bästa spelutvecklarna? Gratis patcher, inga skumma DRM, tom plockar bort DRM ur patcherna som regel för man skall slippa ha i cd:en/dvden.. släpper arma2 gratis, fast det är deras prime spel.. inte ens OFP är gratis Pfft

Ok, det är bra.

Förtjänar de 400 kr.. oavsett vilken plattform de kommer på? I think so.. det är inte som ubisoft och deras attityder.

Steam är inte det bästa sen färdigskivat bröd, men det är inte pesten heller som man läser på bis forum där folk hotar att sätta eld på sig själva som asiatiska munkar..


näh oden, släpp gramofon kravet och kliv in i molnet Smile
Där satt jag, och funderade. "Ska jag försöka förtydliga för dessa facebook människor?".



men.
Nä.
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
haha, en like på den oden Wink

Näh men jag tycker att har man köpt ofp, resistance, arma, arma2 och arrowhead.. samt lirat dessa i 10+ år så känns det lite löjligt att bli gnällig över steam. Jämfört med krogen, bio, andra datorspel.. är arma det billigaste nöjet jag haft utan tvekan.

Så om jag har helt fel och köper ett steam spel som blir värdelöst (inte fungerar, inte gå få tag i) 2 veckor efter release. Whats the problem?

Eller är det något speciellt i steams användarvilkor du ogillar? spyware?

Citera

granQ skrev:
inga skumma DRM


Du, FADE (Wikipedia) är rätt skum Pfft

Citera

granQ skrev:

Men visst, avtalet på steam säger att du "hyr" spelet, även om det bara är en engångskostnad så "hyr" du det, skulle steam sluta funka så står man där, med en bränd 400 kr..


Men betyder inte det att man skulle få tillbaka alla sina pengar om något sådant händer?
"No one leaves behind"

Citera

oscy123 skrev:
Men betyder inte det att man skulle få tillbaka alla sina pengar om något sådant händer?

Nej, det skulle jag inte räkna med. Om Steam som plattform skulle dö kan det bli lite jobbigt. Valve har tidigare lovat att om tjänsten skulle stängas ner skulle de "stänga av all DRM" (i.e. permanent Offline-mode) men då skulle man behöva ha tankat ner allt och sparat undan backuper själv antar jag. Lite jobbigt läge om det skulle hända tyvärr.
Alla tjänster där man tankar ner lägger ansvaret på en själv att ta backuper.
Som fattig student så kanske inte ens hinner spela ARMA 3 så måste jag säga att 210 kr kittlas rätt bra. Smile
http://www.arma3.com/buy
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
ytterligare litet tillägg:

(ZiP får uppdatera tävlingssidan).

De 5 som gissat närmast kommer att få tävla om priserna genom en deathmatch.


Detta gör vi efter fått lite juridik hjälp och för undkomma bedriva olaglig lotteri verksamhet.
Om en av vinnarna inte har ARMA då? Jag utgår ifrån att du menar deathmatch i ARMA2. Smile
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Har man inte arma 2 förtjänar man inte att vistas på anrop, vinna arma3. Wink
Nä men står redan i reglerna att det avgörs på sturkö.. Så kan man inte så har man förlorat.
Har man inte arma 2 förtjänar man inte att vistas på anrop, vinna arma3. Wink
Nä men står redan i reglerna att det avgörs på sturkö.. Så kan man inte så har man förlorat.