Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP-bloggen
TP84: Lustigt nog så står faktiskt texten spegelvänt på båda sidorna i texturen. Vet inte vad som hänt där. Edit: Jag kollade i spelet nu. För mig är det rätt på båda sidorna. Du syftar på Swedish Air Force texten va?
Ag 90: Den enda animationen vi hann med var idle-animationen. Reload-animation står på agendan för nästa patch Smile
Strv 122: Menar du zeroing på siktet? Den verkar ställa in sig själv nu när jag provar.
Angående KSPn så är spridningen för mig någon decimeter på ca 200 meters avstånd. Låter väl inte allt för tokigt?
Redigerat av Echo den 2015-08-11 15:34
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Rörande TP84 så är det en Arma 2 port och det har alltid varit så i Arma 2. granQ har snackat om att mappa om den men har inte varit jätteprioriterat direkt då den knappast används så mycket. Så texten är tyvärr tills vidare spegelvänd.
Redigerat av Dahlgren den 2015-08-11 15:40
AG90 uppdraget är buggat. Man spawnar in utan ammo till AG90.

Just so ya know Smile
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"

Citera

Soodis skrev:

AG90 uppdraget är buggat. Man spawnar in utan ammo till AG90.

Just so ya know Smile


Vad är det för amatör som gjort det uppdraget? Skärpning Grin

Citera

Soodis skrev:

AG90 uppdraget är buggat. Man spawnar in utan ammo till AG90.

Just so ya know Smile


Märkte det jag också._SNrifleMag = "sfp_9Rnd_127x99_ag90"; ska ändras till _SNrifleMag = "sfp_10Rnd_127x99_ag90"; i F/assignGear/f_assigngear_nato.sqf
Aha, då ändrades det klassnamnet efter att jag skickat uppdraget till granQ
Fixat ditt mission nu Toktotte Smile
Testade TP84 nu och såg ingen spegelvänd textur som texten varit innan, har du någon screenshot?
Grymt, tack ZiP Smile
Hepp, har suttit och slötestat en massa random saker ikväll nu när 0.5.2 är ute. Snyggt jobbat! Har inte ens hunnit testa en massa av de godis som finns med i changeloggen, men fick för mig att göra en ordentlig genomgång av basic saker och passade på att anteckna lite. Ni får kasta kottar på mig om allting är kända grejer:

FORDON:

* Tgb13/13ksp/1112/1314/30/40 är inte solida. Skott träffar inte och pskott går rakt igenom, men de tar skada av explosioner som sker nära dem.
* Bränsletank på tgb30(fuel) skvätter jord vid träff och verkar vara det enda på den som tar skada av 5.56. När den börjar ryka så flimrar tankarna.
* Många fordon verkar ta i princip 0 skada om man tömmer 6+ mag i sidan på dem (tgb16/20, bv206, hkp9, tgb111, golf, merca) men tar engine damage om de beskjuts rakt framifrån i grillen. På tgb20 gick framrutorna inte sönder när man tömde två mag i dem, men väl när man sköt ytterligare i dörren? Är det BIS som har konstiga damage-modeller för fordon allmänt?
* Tgb11 verkar vara den som funkar bäst skademässigt, men framrutan tål 150 skott innan den går spricker, och försvinner efter 200. Skit i svenskt stål, vi har svenskt glas! Grin
* Tgb11 stänker träflisor vid träff?
* Tgb1111 verkar inte ta skada av 40mm HE eller handgranat? Sprutar även den träflisor när den träffas.
* Bandvagnen verkar inte ta någon skada alls av 5+ mag ak5. Istället för träflis stänker den jord vid träff. Fönstrena på den verkar inte vara glas, de beter sig likadant som plåten vid träff.
* Mercan får punka om man skjuter på den men däcket exploderar aldrig verkar det som (men det är väl åas kanske mer realistiskt än på BIS bilar).
* Hjulen på Patgb203 går inte skjuta sönder med 5.56, men jag är inte säker på att det är fel? Smile
* Hkp9 verkar ta 0 skada av 5-6 ak5-mag i motorn. Efter 8 mag rinner soppan ur, men ingen annan hull/eng-skada vad man kan se som pilot.
* Hkp9 gunner sjunker ned till öronen när han kliver ur, och studsar sedan upp till markytan igen.

Allmänt verkar fordonen otroligt tåliga för 5.56 -- de får aldrig någon "hull damage" alls vad jag sett, inte ens en sketen golf eller merca. De tål 6-7 mag i motorhuven från sidan och tar 0 skada, men det kanske är avsiktligt för att få vettigt balanserade hitpoints gentemot andra grejer, eller är BIS damage-grejs bara lite knasigt?

SOLDATER/CONTAINER

Officeraren kan nu ta vapen ur container utan att de går upp i rök, wohoo, tack! Dock har han fortfarande lite problem med sin grundläggande vapenträning:

* Stridssack2000 har bara en grå skugga som ikon i inventory.
* Officer (Woodland 2000-2035) får ej rearm action vid fordon/container. Vanlig soldat eller NATO-officer funkar.
* Har man inget annat vapen på sig, så sätter man sig ned på knä när man gör hide/drop på pskott. Har även sett det då officer utan vapen tar pskott ur container. Har man annat vapen funkar det, man bara switchar vapen.
* Om officer tar vapen (ksp/ak5) ur en container, så tar han inga mag till. En Plutonchef, soldat eller NATO-officer som gör samma sak tar minst ett mag till vapnet.
* Ksp90: Om en soldat tar ksp90 ur container, eller väljer rearm vid fordon/container, så tar han alltid ak5-mag till den istället för ksp-mag.
* Ksp90: När en ksp90 får ett ak5-mag, så har den grafiskt en låda ändå (fast rätt inventory-ikon), fast det antar jag är välkänt.

Sporadiska/inkonsekventa fel:
* Gubbar (även NATO) tar oftast inga mag till ksp58 FÖRSTA gången de tar den ur en container. Andra gången de tar en ur containern får de normalt två 50-mag. Men svensk officer verkar aldrig få mag. Reload-animationen har väldigt låg volym för ksp58 också.
* Enstaka gånger tar soldater (även NATO) inga mag till ak5 heller (iaf första gången de tar en ur en container), men normalt tar de typ 7 mag.
* Enstaka gånger så går det ej ladda en initialt tom pskott m86 genom att även ta ammo till den i containern, om man ej bär väst(?!). (fungerade inte single-shot tidigare förresten? Någon BIS-update som pajade det?)
* Enstaka gånger gick det inte plocka upp glocken från marken. Inventory började flimra som "default action" men lyckades man få upp inventory var det tomt på marken.

Väldigt mystiska små grejer!

De bandgående fordonen går sjukt mkt bättre nu, najs! Inte lekt så mkt med dem än. Härligt att se luftvärnet skjuta robotar på inkommande flyg igen dock! Smile Terrängbilarna gick lite skumt på Chernarus när AIn körde, men AIn har alltid varit kass på att köra bil och det kan vara något med vägarna på A2-kartor också misstänker jag. Får testa på Stratis...

På det stora hela: lysande jobb! Grin

Godnatt!
Redigerat av ali den 2015-08-13 02:18
/aliSmile
Tack för feedbacken! Zip ser ut att ha lagt till det mesta på feature trackern Smile
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Vi tackar och bockar för buggrapporterna! De som är SFP buggar är införd i vår bug tracker. Patgb203 är mig veterligen skyddad mot punktering så det är nog korrekt beteende?

Hade visst glömt posta detta i en flik Pfft
Går det att göra pskott till ett enskottsvapen som på riktigt? eller finns det någon bra anledning till att den går att ladda om? Har försökt få till det med script men är inte tillräckligt vass för det =) Tack på förhand
Pskott och Rb57 är enskottsvapen om du spelar med ACE, AGM eller TMR inladdat. Vi har ett script som även ska lösa det utan de moddarna men det är i nuläget inte aktiverat. Jag har börjat fixa iordning det dock så det kommer vara default i någon kommande release så länge du har CBA igång.
Redigerat av Dahlgren den 2015-08-14 00:10
i.imgur.com/qtRHBv3.jpg

Lite progress på Strf9040c. Börjat uv-mappad de delar som är färdiga. Är inte riktigt klar med modelleringen, men det är inte så mycket kvar att fixa Smile
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Är redan taggad tills nästa sfp patch så vi kan njuta med lite mek-skytte och två eller tre strv122 i ett fint OP <3
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Echo göra efterlyser bra bilder på ksp58 monteringen på taket.. Så hjälp han hitta den.

Citera

ZiP skrev:

Pskott och Rb57 är enskottsvapen om du spelar med ACE, AGM eller TMR inladdat. Vi har ett script som även ska lösa det utan de moddarna men det är i nuläget inte aktiverat. Jag har börjat fixa iordning det dock så det kommer vara default i någon kommande release så länge du har CBA igång.


Kan jag aktivera det scriptet i uppdraget på något sätt?
Kör uppdraget med ACE eller AGM så fungerar det korrekt. Pskott m86 är felaktigt konfigurerad för att fungera med SFP scriptet och våra AT soldater använder vanliga NLAW istället för Rb 57 som inte är kompatibelt med SFP scriptet.

Det bör fungera korrekt f.o.m. nästa patch då jag fixade de flesta buggar och konfigurationer igår. Det vore såklart möjligt att skriva en specialversion av scriptet som är hårdkodad till just de klasser man vill ha single shot med men det är en annan historia.

Om du inte testat ACE så rekommenderar jag dig att prova det, mycket mysiga småsaker som inte fanns innan. Det är även modulärt så du kan stänga av de beteenden i ACE du inte vill ha. http://ace3mod.com/
i.imgur.com/1OW1GFB.jpg

i.imgur.com/NSDdpOH.jpg

Det börjar närma sig!

Lite smådetaljer som är bråkiga då jag inte har bra referenser. Det största problemet är, som GranQ skrev tidigare, fästet till KSPn. Har ingen aning om hur det ser ut.

Edit:

i.imgur.com/UROEupF.jpg

Nästan helt uv-mappad. Slängde på lite fler detaljer också.
Redigerat av Echo den 2015-08-14 22:20
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos