Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP: ArmA 3 - Anrop Release Vecka 11
Anrop release
Denna release är för Anrop och endast anrop, får ej spridas utanför vår community.
Tanken är att vi skall fungera som lite quality control och hitta buggar/saker som saknas.
Nästa fredag släpps samma version på Armaholic och till dess behöver vi fixa lite dokumenation, snygga screenshots och lösa buggar som uppstår.

Därför söker vi i denna release efter:

Testa vapnen främst, buggar osv.
Snygga screenshots som kan användas som promotion.
Någon som har lust att börja med en ny SFP dokumentation, klassnamn/förklaringar, tips.
Fler missions.

Licens
För att inte krångla, licensen för att spela med dessa addons är att man håller det inom Anrop. Enough said.

Feedback
Använd denna tråden för feedback, bara skriv ett kort svar vad ni ser.
Jag kommer att sammanställa och ha koll på det.


Innehåll
Vapen:
Ak 5
Ak 5 C
Ak 5 C (M203)

Ksp 90B

Tillbehör: Aimpoint 3X (kan användas på Ksp90 och Ak 5C)

Soldater:
M90 reskins i Woodland och stridsväst
Samma som ovan + FN keps
2035 version i grå uniform.


Fordon:
Off-road FN

Missions:
Coop - Hostage Rescue
PvP - Football maniacs


Länk
http://sfp.granq.se/files/a3/SFP.zip
Redigerat av Granquist den 2013-03-23 09:08
Grin

Så skoj att det kommer igång. Får hårdtesta lite om kvällarna. Sen har jag som mål att göra flera missions. Samt lägga upp lite nybörjar tutorials samt förändringar A3 har gentemot A2 i editorns enklaste.
men, men...... lösenordet för uppackning då? Frown
kom in på chatten eller fråga på ts Smile
Bugg - Ak5an står upp med pipan ner i marken när en soldat dör.

i.imgur.com/zARwv2g.jpg
Redigerat av Topex den 2013-03-16 01:45
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif
Sikten hamnar för lågt på AK5C samt för högt på KSP90.

Bilder på samma sikte på de olika vapnen:

dl.dropbox.com/u/4678709/ak5c.PNG

dl.dropbox.com/u/4678709/ksp90.PNG
- AK5 muzzleflash hoppar runt kring pipan (50cm diam.) vid automateld nattetid. typ var 5:e? flash hamnar fel.

- 2010 soldater saknar NVG (medvetet val?)
Redigerat av subroc den 2013-03-16 00:57
verkar som helgen är räddad redan nu Wink
Ser igenom under bakre extrasiktet på aimpointen på ksp90. någon poly extra där skulle inte skada. Kollar jag snabbt åt sidan blir röda punkten i siktet utdragen, typ som det är två punkter i siktet som åker fram och tillbaka. 3p modellen av ak5c verkar säkringen vara på safe.
hm, trodde smetat rödpunkt var en "feature" faktiskt och var nöjd när såg det Pfft


Förövrigt, speciellt grip.. hur är bedömningen för OP:et imorgon. Funkar denna releasen eller något som akut måste/borde åtgärdas. Tänker på t ex mynningsflammorna..
Buggen Topex noterade är den allvarligaste tycker jag, riktigt tråkigt när de står massa Ak5or på högkant. dl.dropbox.com/u/40357100/V%C3%A4lbalanserad.png
du förutsätter att vi kommer dö på op:et? Wink
Självklart har vi inte minst 50% i förlustsiffror blir jag besviken...
Det skall ju ändå vara 2035 så det är väl självklart att I striden om att göra samtliga vapen lättare för soldaterna har Sverige fyllt kolven med helium
"De skjuter på oss"
"...men skjut tillbaka då"
Tack till Stiltman för han hjälpte till lösa 2 buggar med en kommentar Wink


Här kommer en changelog...


Nytt:

Fixat:
* AK5orna står inte längre på högkant.
* M90 Woodland har nvg
* Mynningsflammorna fixade på Ak5, Ksp90
* Aimpoint, lite justerad.

Ändringar:
* FN svenskarna backar i tiden, nu utrustade med AK5 Adam & KSP 90 utan aimpoint
* Vanliga M90 Woodland har fått NVG's.


Nya filen hittar ni överst, samma lösenord.
Redigerat av Granquist den 2013-03-16 15:24
Finns det möjlighet att kanske få en "fungerande" aimpoint också? Eller är de svåra att göra?
ingen aning hur de funkar, så ge mig en tutorial..

verkar dessutom som explosive killen av någon anledning slutat funka? det blir ju en del strul inför söndagen då.

Shoot me!
Om han syftar på att punkten syns även om du inte tittar rakt igenom siktet som man gör när man högerklicklar så går det nog, jag har sett en addon som skapade en synlig reticle för eotech sikten i ArmA 1

En sak jag märkte var dock att punkten inte verkar vara parallax fri utan mer som typ en textur i siktet (punkten ligger fel om man tittar in i siktet från en udda vinkel) BIS ska tydligen ha gjort så man kan ha ordentligt parallax fria punkter i optiken i arma3 men jag kan tyvärr inte hitta något om det ska vara något speciellt man ska behöva göra för att det ska bli så


EDIT:
exempel på vad jag pratar om ovan är att sätt ut en sfp soldat, och en blufor pilot och/eller AT gubbe med rödpunktsoptik
sikta in dig på ett träd och sedan när du inte är i siktesläge utan bara har vapnet axlat så håller du in alt och drar vyn åt höger

På blufor soldaternas optik borde du se rödpunkten dyka upp inne i optiken när man kan se trädet igenom siktet medans för SFP så ser du punkten ganska fort och pekar på något helt annat än trädet, jag kan göra en demo video om det där var klurigt att förstå Smile

IRL så sitter punkten ALLTID på vart bössan är pekad oavsett vilken vinkel du tittar igenom siktet på och det är vad som innebär med parallax fritt


EDIT2:

Redigerat av xealot den 2013-03-16 18:24
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Nu vet jag inte om vi kommer att använda AK5 Adam på söndag (imorrn/idag?), men de vill fortfarande visa att de kan balansera. Kan dock tillägga att det tog ca en halv minut för den att hamna där.

På bilden ser man också ett mystiskt mönster på AK5an, som bara syns i skugga. Aliens? 2035 camo?

http://steamcommunity.com/sharedfiles...=132577209
Redigerat av Skogstoken den 2013-03-17 02:54
Nu är det släppt utan lösenord men i övrigt inga ändringar så har ni redan SFP finns inget behov att ladda ned.
Länken är uppdaterad i första inlägget.