Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Prime Chance (Uppdaterad 21/3)
OP Prime Chance

Söndag 24 Mars
Kl 1900

Slots/Platser
41

Anmälan görs här!
http://anrop.se/operations/operation.....php?id=14

Addons
http://sfp.granq.se/files/sfp_saturda...turday.zip
Kan komma en uppdatering i veckan så var uppmärksam!
ACRE http://hosted.anrop.se/xealot/ACRE_pr...elease.zip


Läget i kort
Luftlandsättnings kompaniet har efter hårda strider säkrat de centrala kullarna på Stratis samt erövrat Camp Rogain.
Tiden är nu inne för att anfalla västerut och erövra Stratis flygbas och Agia Marina.


Karta
i.imgur.com/8hZbsmk.jpg

1. ORIENTERING
Under förmiddagen har luftlandsättnings kompaniet tagit de centrala delarna av Stratis innland och tillfogat fienden omfattande förluster. När vi nu har isolerat fienden i tre olika grupper har vi möjligheten att med en kraftig stöt säkra ön.
Luftlandsättnings kompaniet har omorganiserats efter förmiddagens strider och tagit position bland kullarna öster om Agia Marina.

2. EGEN UPPGIFT
Kompaniet har fatt i uppdrag att sakra Agia Marina samt Stratis Flygbas.

3. GENOMFORANDE
Alpha Quebec har fatt i uppgift att ta och sakra Agia Marina Stad. For att gora de maste Kulle 29 samt ammunitions depan erovras.
Bravo Quebec skall understodja samt hindra forstarkning fran att na omradet fran soder och vaster.

Nar Agia Marina ar sakrad ska Bravo Quebec sakra Bensin Stationen samt kulle 74.

Huvudanffalet på Stratis Flygbas gors genom att Alpha Quebec sakrar sodra delen av flygbasen medans Bravo Quebec sakrar norra delen inklusive Barrackerna.

4. UTHÅLLIGHET
Kompaniet har endast tillgang till de matriel som bars med. Bevaping kommer besta av Automatkarbiner, latta kulsprutor samt robotar. Dar utover har varje pluton tillgang till en omfattande mäangd sprang medel.

5. LEDNING
Kompani chefen leder operationen stupar han tar Chefen Alpha Quebec over.
Stupar aven han tar Chefen Bravo Quebec over.

Kommunikation skots over TS med channel commander alternativt med VOIP/textchat ingame.
(Om ACRE slapps till A3 under veckan kommer vi naturligt viss att anvanda de.)

(Om ACRE inte har slappts)
Samtliga grupper har en egen TS kanal for snabb kommunikation.
Grupperna anvander Channel Commander for att kommunicera med sin Plt.Chef
Wisper används for kommunikation mellan plt.C och kompani ledningen.
Redigerat av Grip den 2013-03-21 13:16
länk till hur man får igång channel commander/whisperlists vore önskvärt, körde enligt nån beskrivning från tacticalgamer.com men fick det inte att funka på op:et
Whispers:

Tools -> Whisper lists i menyn
New i vänstra hörnet
Tryck på hotkey som du vill sända med (förslagsvis en knapp du sällan använder typ altgr)
I högra spalten har du Contacts och anrop.se, här väljer du vilka du ska whispa till när du trycker in din hotkey
du kan antingen ställa in att skicka direkt till andra spelare eller till hela kanaler

Till exempel så klickar du ner anrop.se, Channels, och sedan drar du in de kanaler du vill prata mot in till mittenspalten.
När alla kanaler är inne så trycker du OK.

Sen är det bara att trycka AltGR (eller den hotkey du valt) så kommer alla i kanalerna som du satt whisper mot höra dig.

Så antingen sätter du whisper mot alla gruppledare eller så sätter du whisper mot alla gruppkanaler och då kommer alla i kanalerna att höra dig
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Är önskvärt att någon som varit med en del och känner sig bekväm tar dom sista ledarskaps positionerna. Tänker då framför allt på Bravo Quebec och Golf Alpha.

Skulle det krisa kan jag hoppa upp på Bertil Qvintus, ville inte sno PltC två Op på raken.
De flesta har valt en plats nu så tycker inte du skall tveka ta plutonschef.
Sen är det bra tänkt och jag hoppas folk låter andra får chansen att ta olika slots samtidigt som om man gillar en roll som det finns många av, tex KSP skytt så är det ju helt ok.. medans kanske helikopterpilot som det inte brukar finnas så många av skall man väl inte lägga beslag på vid varje op hela tiden, det är lite dålig smak kan jag tycka.
Speciellt när man har en tendens att krascha. Pfft
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
Typ så här?


Liiiiiiiiiite off-topic men är det bara jag som läser Op Prime Chance som: Optimus Prime?

tfwiki.net/mediawiki/images2/thumb/3/37/Optimusg1.jpg/350px-Optimusg1.jpg
Man skall kunna höger-klicka på sitt namn i ts och aktivera Channel Commander, detta verkar inte gå just nu iaf inte för mig, förmodligen någon behörighets inställning på servern som behövs göras.
Länk till ACRE-download finns i första posten samt här: http://anrop.se/operations/operation.....php?id=14

Installera och testa satt den funkar.
En något mer kortfattad frago denna vecka pga tidsbrist...


FRAGO Bravo Quebec stridsplan - Op Prime Chance

1. ORIENTERING
Under förmiddagen har luftlandsättnings kompaniet tagit de centrala delarna av Stratis innland och tillfogat fienden omfattande förluster. När vi nu har isolerat fienden i tre olika grupper har vi möjligheten att med en kraftig stöt säkra ön.
Luftlandsättnings kompaniet har omorganiserats efter förmiddagens strider och tagit position bland kullarna öster om Agia Marina.
Kompaniet har fatt i uppdrag att sakra Agia Marina samt Stratis Flygbas.


2. EGEN UPPGIFT
Alpha Quebec har fatt i uppgift att ta och säkra Agia Marina Stad. För att göra de måste Kulle 29 samt ammunitions depån erövras.
Bravo Quebec skall understödja samt hindra förstärkning från att nå området från söder och väster.
När Agia Marina ar säkrad ska Bravo Quebec säkra Bensin Stationen samt kulle 74.
Huvudanfallet på Stratis Flygbas görs genom att Alpha Quebec säkrar södra delen av flygbasen medan Bravo Quebec säkrar norra delen inklusive Barackerna.

3. GENOMFÖRANDE
Echo Bravo samt Foxtrot Bravo framrycker längs med vägen nordväst mot ammunitionsdepån till en position rakt söder om ammodep. Anfall sker synkroniserat med Alpha Quebecks framryckning från öster. Anfallet koordineras av C B-Q.
Bravo Golf framrycker längs med bergskammen nordväst till en punkt rakt söder om Agia Marina.
B-G upprättar observationspost på positionen och hindrar fientligt motanfall från söder och väster.

E-B samt E-F framrycker och tar bensinstationen, E-G sammanstrålar med resten av plutonen när målet är säkrat.

Plutonen framrycker samordnat och säkrar kulle 74.
Plutonen målspanar mot norra delen av flygplatsen.

Plutonen framrycker och slår fientlig trupp vid anfallsmål Barackerna samt norra delen av flygbasen.

4. UTHÅLLIGHET
Kompaniet har endast tillgång till de materiel som bars med. Beväpning kommer bestå av Automatkarbiner, lätta kulsprutor samt robotar. Dar utöver har varje pluton tillgång till en omfattande mängd sprang medel.

5. LEDNING
C B-Q leder operationen, stupar han tar C E-B över.
Stupar även han tar C F-B över.

6. SIGNALERING OCH TECKEN
Ledning av plutonen sker via ACRE på senare angivet nät.
Kontakt med högre chef skep via ACRE på senare angivet nät.

7. OMFALL
E-B samt F-B beredda förstärka E-G´s OP vid kraftigt fientligt motstånd.

C 2Plt


Sändlista:

ex.1 Q-J (Avsett för KompC)
ex.2 A-Q (Avsett för PltC)
ex.3 B-Q

Redigerat av subroc den 2013-03-21 22:11
För er som missat de ACRE har kommit, ladda hem och installera, vid problem kom in på IRC där de oftast finns någon som kan hjälpa dig.
server för testa så allt funka??

joina oss ikväll när vi lira och kom gärna in 1 h innan på söndag och kör lite pvp/kolla så funka.
SFP-länken på Anmälningssidan går fortfarande till den kod-låsta.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Då det har dykt upp ganska många som inte installerat ACRE ordentligt under lördagskvällen så vill jag bara passa på och påminna er att kolla så att ACRE går att koppla mot Teamspeak innan spelet ikväll

Får ni problem med Acre connected: No så sätt Teamspeak 3 som att köras som administratör och likaså arma3.exe

Det som absolut alltid funkar när jag hjälpt någon som har detta problemet är att högerklicka på TS3 genvägen och ta egenskaper -> kompatibilitet -> Kör som admin och sedan går du in till din steam mapp och sedan steamapps -> common -> arma3 och högerklickar på arma3 exefilen och gör samma sak där -- starta sedan om både TS och Arma.

OBSERVERA att ni kan inte göra detta med arma 3 genvägen som går via steam utan ni måste ta egenskaper på arma 3 exefilen inne i spelets katalog
Redigerat av xealot den 2013-03-24 08:04
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
blä får ge upp min plats för kvällens op, blir en mindre släktmiddag här...hoppas kunna JIP:a senare om det liras vid givet tillfälle.
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
OK.

Enligt min stream tog det nästan exakt 25 minuter innan vi kunde starta spelet (och närmre 30 innan vi ens började röra på oss) på grund av att folk är sena, för att idioter inte klarar av att ge fan i att trycka G och så vidare.

Jag har inte så mycket att tillföra om uppdragets upplägg då min grupp mestadels satt och gjorde ingenting medans några andra grupper gick och dog inne vid staden men det var väl kul att höra hur alla andra skjöt i alla fall Wink

I vanlig ordning tycker jag det är kul med no-respawn så det är tough luck att man dör av ett minfält så där men jag kan inte göra annat än hålla tummarna för att det går bättre nästa gång.

Tack för uppdraget och kul att det dök upp en hel del ändå.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
ja, lite därför jag förutspråkar respawn.. och mer "är man inte på servern 19.00" (finns en anledning varför vi kör igång och lirar PVP från 18.00) så är det lite sent..

sen ligger det lite i ledningens ansvar också.. t ex kan man ganska enkelt skicka iväg grupperna, och sen dra lite orientering över radion istället för samlas i början, så blir grupperna mindre otåliga.



sen.. alltså det är riktigt pinsamt med friendly fire på G och det som hände, dock är jag fundersam en grupp kan slås ut samtidigt på en explosion, hur bra avstånd har man då egentligen?


EDIT. Tillägg, kul köra med Echo Alpha.. vi hann dessutom drilla lite blixtlås, växelvis framrykning och lite annat som gjorde att vi snabbt kunde agera och vara effektiva. Bra jobbat! Smile
Redigerat av Granquist den 2013-03-24 21:11
Först, trevligt att ha så många gubbs i spel =)

Sen sorry att jag kanske svamlade bort, men sovit oerhört lite samt inte var bered på att bli plutonchef. Det är iaf det jag skyller på hehe. Men annars flöt det på bra, vi hade ju enorma förluster, folk som går på minfält, tittar runt hörn lite oakstamt osv.. men vadå Smile

Jag hade det trevligt, en fint OP, gick lite långsamt framåt med två plutoner på var sida sådär. Men ändå; bra fint sammarbete tycker jag.. bra plutonchefskompis Subroc ! Jag hade väl velat haft lite mera snärt och framåt, kändes som om vi i Alpha fick invänta Bravo lite då å då.. men säkert bara jag som är en som gillar att köra på lite Wink

Tack Grip, kul spel !