Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Last Tour, FINAL UPDATE.
i1103.photobucket.com/albums/g469/captm99/OPLastTour_zps6ae493ae.jpg

Söndag 31 Mars
Kl 2000


Karta
i1103.photobucket.com/albums/g469/captm99/map2-1_zps7cfeca6a.jpg

Anmälan görs här
http://anrop.se/operations/operation.....php?id=16

Uppdatering 1.0
Nya SFP Easter Release används, finns länk i Operation eller nedan. Det kommer även komma en reviderad missionbriefing då det har kommit mer folk än tänkt, så lite extra tasks kommer tillkomma under Lördagen.
SFP Easter >> http://sfp.granq.se/files/@sfp_easter...easter.rar

Under natten har tyngre fientliga enheter rört sig in i Mar34 Girna. Dessa enheter tros ligga bakom en attack emot BluFor styrkor, varav en helikopter har blivit nedskjutet samt flertal skadade. Troligt mål är antingen en global kontroll över ön eller så har de planerat terrorist verksamhet. Vilket som, så skall vi slå till innan dom sätter sitt fäste på ön.

Plutonen har i uppgift att säkra södra delar av ön samt återhämta intel ifrån fientliga enheter. Därtill genom den intel som fås fram; ta reda på vart deras huvudbas är och slå ut den.

Plutonen är uppdelad i två grupper varav Filip, Gustav samt Harald har landsatts i Green22 och Ivar, Johan samt Kalle vid Green21. Plutonchef med grupp anländer ihop med Filip, Gustav och Harald.

Filip, Gustav samt Harald har som uppgift att inta Mar34 och säkerställa ett lugn i den byn Girna samt finna intel i form av trälådor. Därefter tillsammans med resterande i Plutonen söka av gult område efter helikopterdelar som ska ha tappat intel i form av trälådor.

Ivar, Johan samt Kalle har som uppgift att slå ut mindre förläggningar där fientliga enheter tros hålla till. Säkerställa dessa samt förstöra eventuella fordon eller lager av vapen. Dessa två förläggningar ligger enligt Mar11, 12, 14. Därefter tillsammans med resterande i Plutonen söka av gult område efter helikopterdelar som ska ha tappat intel i form av trälådor.

Röda pilar visar i vilken riktning patrullerande styrkor har synts till.

Gult område visar vart den nedskjutna helikoptern tros ha kraschat.

Detta blir er sista operativa insats innan ni får åka hem, lycka till !

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Bara plutonchefsgruppen samt gruppcheferna har kikare.

Stgrch - ställis om gruppchefen dör.

Soldat Pansar - Har AT emot fordon.

Jag kommer starta 20.00.
Det kommer finnas en testserver under Söndagen, för att se att allt funkar.
Redigerat av SkaGGet den 2013-03-30 23:34
ser fram emot söndag, ser väldigt kul ut Smile
gillar också att det är 20.00 istället för 19.00 för då hinner jag äta också Smile
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif
Jag må vara ny i detta forum men är det några större villkor för att vara ställföreträdande Gruppchef?
Lack of orders is no excuse for inaction.
Tryck inte G och klappa snel ZiP så löser sig nog allt Smile

Citera

rednaxela_eng skrev:
Jag må vara ny i detta forum men är det några större villkor för att vara ställföreträdande Gruppchef?


None what so ever.
Se till att du dyker upp i tid och har fungerande ACRE så blir det bra.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
tiden borde sänkas istället pga att folk ansluter senare än angiven tid Sad
history is written by the victors
Tänkte göra min premiär Smile
Dock undrar jag vad "Stgrch" är för roll, både googlat och sökt här på anrop men hittar inget.
Jag gör antagantet att "Soldat Pansar" är "AT Inf.", så hoppade på den rollen Smile
Ja, hej hej!
Skägget brukar vara ganska hård med att starta på utsatt tid så det blir nog bra.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.

Citera

figgehn skrev:
Tänkte göra min premiär Smile
Dock undrar jag vad "Stgrch" är för roll, både googlat och sökt här på anrop men hittar inget.
Jag gör antagantet att "Soldat Pansar" är "AT Inf.", så hoppade på den rollen Smile


Välkommen in i gänget. Jag antar Skägget menar "ställföreträdande gruppchef" Smile

Citera

Xealot skrev:
None what so ever.
Se till att du dyker upp i tid och har fungerande ACRE så blir det bra.


Jag var med i söndags, gick med serven tidigt med fungerande ACRE och jag tryckte inte på knappen G Smile
Lack of orders is no excuse for inaction.

Citera

ZiP skrev:

Citera

figgehn skrev:
Tänkte göra min premiär Smile
Dock undrar jag vad "Stgrch" är för roll, både googlat och sökt här på anrop men hittar inget.
Jag gör antagantet att "Soldat Pansar" är "AT Inf.", så hoppade på den rollen Smile


Välkommen in i gänget. Jag antar Skägget menar "ställföreträdande gruppchef" Smile


Offcourse... doh! Grin (Eller kanske inte var så självklart vid första anblick)

Well, bara till att kika in SFP och aktivera ACRE Smile
Ja, hej hej!
kommer den nya versionen av SFP komma innan söndagen?
history is written by the victors
Mjo Stgrch var nån form av avstavning till Ställis Smile

Pansar så har man en raketskjutare att slå ut fordon med.

Plutonchefens grupp är de enda som kommer ha kikare.

**uppdaterar övre tråden med detta info också**

Jag kommer finnas tillgänglig lite innan på TS om det är några frågor osv. Men jag startar OPt klockan 20.00, och det har funkat bra de gånger jag hostat. Tiden är pga att jag jobbar på dagen, så är grumpy med tiden och att den skall hållas Wink

Sätter upp en server under Söndagen med de addons jag använder, så kan man testa att ACRE funkar.
Njet ingen ny SFP till detta OP. Den får vi vänta lite extra på Smile
Attansbananer, kom på en till fråga... är clientmoddar som St_hud och "stance"-modden okej och lira med?
Ja, hej hej!
Självklart! Smile En del av oss kör med det, andra inte
bara så ni vet, spel kommer köras från 17.00 ungefär innan OP.


Innan gårdagens OP t ex körde vi ett race uppdrag och ett pvp, som var väldigt uppskattade. Så missade inte "förfesten" Smile
förfest hos gQ!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
jay!!
history is written by the victors
Skulle någon vänlig själv kunna skicka över pw via pm till SFP_Saturday.zip?
Redigerat av figgehn den 2013-03-25 19:57
Ja, hej hej!