Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Whistleblower, karta+introbild.
Måste arbeita, så jag har skrivit av mig Sad
tråkigt Sad

förövrigt, bara 2 slots kvar... skägget skall vi slänga upp en till?

Tycker vi hade 50+ signade på första opet, nu "bara" 30.. kanske finns fler där ute?
mossarelli >> Kanske finns en poäng att göra annorlunda grupper. I vårt eget svenska militär tänk så kan en grupp innehålla en gruppchef, en ställföreträdande gruppchef, samt sex soldater. Spelmässigt nu så var mitt tänk att ha med en gruppchef för ledande och en ställis som kan hjälpa till med gruppchefen samt ta över snabbt om han faller. Sen lite vanliga soldater med specialförmågor som kan vara lite roliga att leka med.
Sen var det granQ själv som valt en plutonchefroll, inget sagt om vilja till extra roller så sätt. Tidigare plutonchefs-roller har haft en ställis samt en signalist tex..
Men konstruktiv kritik är alltid bra och sånt man kan se över till nästkommande OPs.

granQ >> Det är ju en fråga om intresse. När spelet släppte så var det ju lite OMG över det hela och spelare dök säkert upp bara för att. Sen får man räkna med att det sjunker snabbt allt eftersom till en mera jämn nivå. Tidigare, förra året, så kunde man ju knappt få ihop 7-8 anrop spelare för ett bestämt spel. Det krävdes stora insatser som OPskapare för att verkligen väcka intresse. Men nu verkar det ha startat en god vilja att spela och vilja att utveckla OP vidare.. så tror nog att vi kan få in flera allt eftersom =)

+ öppnat upp en till grupp.
Raderat
Redigerat av Zeon den 2013-04-07 13:12
Stop. Hammertime.
Gillar upplägget skarpt skägget. Speciellt träningsdelen innan OP´t Smile
Pretty disabled, Regards.
Kommer det att dyka upp någon ny SFP till ikväll, eller är det SFP_easter som gäller?
http://sfp.granq.se/files/swedish_for...otland.zip DENNA GÄLLER IKVÄLL. LÖSENORD FINNS PÅ CHATTEN!! *andas in*
FAN VAD NAJS
history is written by the victors
Jag tar gruppchefs rollen i Delta Echo, då vi har förlorat 3 olika gruppchefer nu. :/
Disconnectade som vanligt när eldgivning började och det blev lite mer intensivt. Verkar inte bara jag som har haft problem med detta, datorn ska det inte vara något fel på, den är relativt ny och delarna är inköpta på order av Zip själv.

Skillnaden mellan dagens och föregående OP är att den här gången spawnade jag vid OP-starten när jag reconnectade. Orkade bara springa tillbaka till folket (10 minuter + språngmarsch) två gånger Sad

Hoppas Bohemia löser crasherna!
Alla vet om de buggar som fanns över ubåt(arna). Så kom gärna med andra goa inlägg, säg er syn på grupperna, ordergivning, längd på uppdraget, spelstil på uppdraget, vad som saknades och vad som var bra..
Jag tyckte om uppdraget! Detta var upplagt precis så som jag vill att OPen skall vara: Två grupper som har helt olika uppdrag, men som ändå är beroende av varandra. Jag tyckte det var spännande hela vägen och jag kör gärna detta OPet igen! Smile (efter lite putsning ^^)
Jag tyckte vi i Mike skötte oss väldigt bra, Skägget får gärna uttala sig om hur det var att sitta med tre radioapparater, för jag ser detta gärna som något att fortsätta med.

Kort: Mer OPs med självständiga grupper (plutoner, kanske det heter förresten?) med egna uppdrag!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Jag hade inte ens radiosamband med Mike förens senare och även när fick så föll det sig bättre att inte blanda sig i för mycket... därför tänkte jag prata mest om delta.

Först tycker jag att mitt ledarskap var förvirrande, jag hade svårt med Deltas, och det faktum att grupperna gjordes om gjorde mig lite förvirrad då listan inte stämnde alls. Borde ha skrivit en ny men lätt vara efterklok.

Tycker alla delta var riktigt duktiga, lagom nivå på att agera självständigt och följa order, inte göra mer än så.

Mitt försök att snabbt få iväg grupperna straffade sig då två delta's fick vända om för hämta radio, ups..... Smile

Iallafall, bra jobbat och bra med nedhållande eld mot marker 28! Smile
Mycket bra uppdrag! Tycker att alla Delta skötte sig riktigt bra, lite förvirring där när granQ försvann men grupperna jobbade på bra tillsammans ändå i slutändan innan vi fick honom tillbaka.

Lite förbättringspunkter på uppdraget/framtida OPs:

Radio, om vi ska ha en annan radio än den som man spawnar med så vore det praktist om det går att lägga in i allas gear från början. Det känns väldigt återkommande med förvirring kring dessa i början av OPen.

Medics, toppenidé med revive, gillas starkt! Dock så fick medicarna lite problem med sin medic-pack när de dog, den slutade fungera helt enkelt.

Revive, Går det att ändra revive-time efter olika skadenivåer? Tyckte att de ca 4 minuterna som var nu var lite långt. Om någon är nedskjuten så ska det vara lite brottom att få dit en medic, annars tycker jag det blir för lätt Smile

Tack för idag, och tack för att du lägger ner tid på att bygga söndagsbehållning åt oss, det uppskattas av många! Smile