Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Nordstorm
OP Torshammare
i1103.photobucket.com/albums/g469/captm99/OPnord_zps01e2d731.jpg
Toktotte på bild och bild tagen av Topex

Söndag 28 April
Kl 20.00


Senaste SFP
TBA, Troligen Fredag.

Anmälan görs här
Briefing görs nedan lite kort, bättre briefing till Plutonchefer samt Gruppchefer.
http://anrop.se/operations/operation.....php?id=21

Hjälp till att testa och stressa OPt, allt för att finslipa fps-loss och krasher..
http://anrop.se/forum/viewthread.php?...&pid=21024

Karta
TBA

För Pluton Mike Romeo
Slå till emot små befästningar som gjorts i de norra delarna av Stratis. Detta för att säkra vägen för transport utav HVT.
Det finns mycket små läger som försöker göra överfall emot vägen, även patruller som är ute och letar efter våra styrkor.


För Pluton Charlie Romeo
Säkra södra delen av vägnätet som leder norrgående. Säker intel hänvisar till två områden där HVT kan befinna sig.
Slå till, omhänderta och håll transporten säker hela vägen upp till Mike Romeo.

Spelinfo
Det kommer finnas bilar att använda som transport.
Radio finns i lådor
Nu kommer så enkelt som möjligt göras med uppdraget, dvs så lite input mer än Revive scriptet, denna gång uppdaterad så ammo inte försvinner.

Medic har revive.

Som soldater GRG har man möjlighet med raket slå ut bepansrade mål.

Som soldat Meck så kan man reparera sina fordon.
Redigerat av SkaGGet den 2013-04-23 15:37
Undra lite över slotsen,

Echo mike har 2 ksp skyttar.

Det står GRG skytt, men antar menas Robot skytt. (Nlaw) då jag inte lagt till någon grg än så länge, men kanske skall prioritera upp Wink
Mitt tänk:

Mike = mera insats och jobba i trängre utrymmen
Charlie = skyttesoldater, lite long range känsla över

Så såg mera att Mike behöver mera ksp att täcka gator eller vägar medans andra tar sig in i staden eller vidare in i lägret. Tänket var alltså mera täckeld.
Tänket med Charlie var mera långa avstånd och lite mindre läger-attackande.

Så Mike kommer säkra framför och Charlie kommer omhänderta några HVT sen stå för transport samt rensa lite väg också samt stå emot möjligt hot emot transport innan det blir en enhet av Mike+Charlie.

--------------------------

GRG tänkte jag man kan använda den pangare som redan finns. Funderade länge på hur jag skulle skriva.. Robot eller Raket hehe. Men kanske inte finns en unit som har en raketare ?
foxtrot charlie behöver gruppchef
history is written by the victors
Viktigare att vi får en plutonchef för charlie.
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif

Citera

engwil skrev:

foxtrot charlie behöver gruppchef

Den platsen kittlas gott... Men Jag tror min flickvän kommer störa mig för mycket med TV imorgon för att jag skall kunna spela. Sad
Men jag återkommer!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Nytt scenario Shock Plutoncheferna blev precis sprängda i luften, så nu måste grupperna klara sig på egen hand!

Har inte skrivit upp mig på något än för jag tror inte jag kommer hinna hem, men finns det platser kvar och jag är hemma i tid så kan jag fylla ut lite.
Taggad som fan. Ska bli kul med sitt första op med Anrop Smile

En av våra grabbar (IluvBread) som inte fick plats i Golf Mike tänkte prova att vara gruppchef för Foxtrot Charlie. Av vad jag hört så verkar det vara brist på befäl så vi tänkte varför inte? Be gentle with him lads ;D
Exkodius litar inte på min erfarenhet som räcker ända ner till hallansåsen och vidare!
kul med nytt folk och det skall nog gå bra.

Lite värre att ingen kliver upp till plutonchef, men jag står på standby.. hoppas dock någon annan tar på sig det så vi får lite rotation.
Jag tror på att det kan vara intressant att inte ha plutonchef heller, det är inget dödsmåste liksom. Men bra att ha en direktiv hand som för det framåt.. men som sagt; det går absolut ok utan också.

Ska bli skoj att se hur det fylls på vidare Smile
Skrev inte upp mig som något för jag trodde jag inte skulle hinna till OPet i tid, men verkar som jag är hemma typ 15-20 över, så finns det en slot ledig då är jag gärna på iaf.
Galaxens räddare.
Arch > Skriv upp dig så lämnar vi en slot åt dig.
Är mycket glad över OPt.

Inga krasher eller konstiga lag.
Revive funkade bra, kanske kan poleras men funkade bra.
Enkla hints, enkla mål, mycket avstånd och rörelse.
Nöjd att det här blev ett väldigt rent spel Smile

Jag tog lite ledning i Charlie, hade riktigt kul. Arbetade med skyttepar i gruppen, försökte få bra rörelse och täckande. Vi slog ut mål bra när vi körde samtidigt eldöppnande tex, enda gångerna vi fick förluster var vid de stora markers där ute.. annars var patrullerna och vägspärrarna under kontroll.

Tack för mig denna gång Smile
riktigt bra, inga klagomål. En person som krashade lite men kunde återansluta utan problem.

Echo Mike hann även drilla lite, så det var bra. Börjar trivas alldels för bra i min grå uniform och tar emot att behöva ta på sig en gammal grön m90, men kanske kan blir bra med lite m59 för vänja sig Wink

Tycker att hintsen/tasken är överflödiga på Mike's objective.. lite roligare om gruppchef/plutonchef själva gör bedömningen att "allt är säkrat".

Gillar verkligen när man hör bruset från övriga grupper, skulle vi vara närmare varandra så blir det ännu mer anledning till att spetsa öronen oftare "var det Echo Mike eller Echo Charlie"?

Är glad också för min grupp's insats, vi agerar bra, tempoväxlar fint mellan att chilla, köra allvarligt. Rent nöje hänga med er..

Foxtrot Mike, gillar samspelet och vi verkar hitta varandra både med och utan radio.. golf mike, kul med nytt folk och tycker ni kom in i "anrop style" direkt. Förutom första anfallet där ni fick vänta och vi tappade sambandet så tycker jag det i övrigt gick bra, sista anfallet var ju klockrent.


Hoppas alla noterade att grå nissarna från och med ikväll även fått en snygg hatt Wink

tyvärr kommer jag inte kunna vara med nästa söndag, första OP:et sen arma3 kom ut som jag missar Sad
Det var kanon! Vi på Beard n' Beer Gaming är utan tvekan med flera gånger Smile
Echo Charlies framfart kommer upp imorgon i Media Tråden...

Riktigt kul OP, bra balans och trevlig grupp.
Ja, hej hej!
Exkodius > Härligt att ni trivdes och känner er manade att återvända in i krigszonen med oss Smile
Skönt att få lite fler skåningar här på anrop Smile
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif