Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Tänkte säga hej!
Så, ja. Hej!

Gammal OFP-spelare. Googlade mig fram hit. Verkar som sättet ni alla spelar på kan passa mig som handen i handsken.
Problemet är bara att jag inte har någon dator (som pallar något värre spel) och vet inte riktigt när jag kan fixa det. Förhoppningsvis efter nyår!
Så tills dess tänkte jag hälsa på och känna vibbarna i ert gäng och se om man kanske lyckas klämma sig in någonstans!

Annars är jag en 23-åring som jobbar i IT-branschen och bor på Lidingö, utanför Stockholm. Bommade lumpen men har alltid haft ett intresse för militären.
Var delaktig i "Project: Flashpoint" (som dmakatra drog igång, om ni känner till honom) för en herrans massa år sen - det gav mig minst sagt mersmak för taktiskt spelande. Speciellt med svenskar, det känns liksom mer nära. Lite mer äkta också. Var lite halvt medlem, under en kort tid i en annan svensk klan (fast det visar sig vara så kort att jag glömt namnet..!). Körde något år med en ganska seriös klan som tillämpade amerikanska marinkårens taktiker.

Kul att se att SFP lever fortfarande, det var förstås favorit-addon till OFP Wink

Ptja, jag vet inte om jag ska säga så mycket mer... Men jag kanske kommer på något. Annars får ni gärna fråga!
Och jag hittade ingenstans där man kunde introducera sig själv här på forumet, så jag tänkte att det vore väl enklast att starta en tråd.

Mvh
Jonathan
Välkommen!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Välkommen! Om du vill ta del av vår gaming utan att spela själv kan du ju alltid kika på min och Figgehns youtubekanaler, vi brukar filma varje session, det är även några andra som filmar då och då. Smile

Citera

thelaughingmadman skrev:

Så, ja. Hej!

Gammal OFP-spelare, jobbar i IT-branschen och bor på Lidingö. Problemet är bara att jag inte har någon dator.


Hej och välkommen, men va fan?! Prioritera lite.. det där kan ju inte stämma. Smile
Jobbar med IT och ingen dator hemma känns ju som en kock som inte äter sin egen mat. Grin
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
Hej hej.

Jag jobbar också i IT-branschen inom programmering/consulting/projekt. Så ditt yrkesval känner jag att man måste premiera, men avsaknaden av en riktigt kraftig hemdator, måste ändå anses vara uppseendeväckande Smile
Halloj,

och tack för ert välkomnande.
Ja, helt datorlös är jag inte. Har ju faktiskt en gaminglaptop - om än inte den kraftfullaste för sin tid och knappast kraftfull idag.
Pallar med Arma3 skulle jag inte tro.

Och annars tar jag med mig jobbdatorn hem, en 8-kärning i7 med 8GB ram. Inget grafikkort då, eftersom vi inte ska spela på burkarna, utan bara utveckla... Pfft

Spelade förövrigt som "JW" på tiden det begav sig.
Då gissar jag lite friskt på att du var med i Hornet85s gamla SAF, Swedish Armed Forces Wink

ArmA3 funkar rätt bra även på äldre hårdvara, i alla fall på mindre ön.

Vi får väl bilda en klubb här på Anrop för alla IT-konsulter, börjar bli en del Pfft

Välkommen Smile

Citera

ZiP skrev:

Då gissar jag lite friskt på att du var med i Hornet85s gamla SAF, Swedish Armed Forces Wink

ArmA3 funkar rätt bra även på äldre hårdvara, i alla fall på mindre ön.

Vi får väl bilda en klubb här på Anrop för alla IT-konsulter, börjar bli en del Pfft

Välkommen Smile

Ja, men det kan nog stämma. Hornet85 har jag spelat mycket med.
Tror även vi har spelat nån gång i alla fall, ZiP? Var du inte med Project: Flashpoint som dmakatra startade? (Nån eller några gånger, som gästspelare alltså)

Men jag ska gräva fram specs på den laptop jag har idag för hemmabruk och kanske testar Arma. Men det vore ju tråkigt att spela med kass FPS, speciellt online. Den första datorn hemma som jag spelade OFP kunde ge mig så lite som 1 fps när jag spelade online... Det var lite av en mardröm...