Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Generation Kill (GK Addon släppt)
i.imgur.com/rgYdxgY.jpg

" Yo president is watchin'! Amerikee is watchin'! But more important: Godfather is watchin'! Make no mistake: There! Will! Be! No! Fuck-ups! Marines around this world, would gives they left nuts to be, where you are! Anybody not want to go!? "

Helt inspirerat av Generation Kill miniserien givetvis. Detta är möjligen en start på en längre kampanj som sträcker sig in ifrån Takistan ända in i Fallujah. Det är med -ickebestämt fordon- som blir en lång konvoyresa samt en hel del oroligheter på vägen och avsök/intagande/fritag byar osv. Till en början är det 2x10man teams som är uppstyckade i två omgångar, så det är 5mana teams för varje bil. Man kommer köra såsom serien med Bravo Company 1-1 och 1-2, samt 2-1 och 2-2 om så intresset finns. I spel finns även RP moment såsom reporter och tolk.

Om spelare dör+TS
Jag som GM/Admin kommer vara hårdare på dödsfall, dör du så får du ligga tills någon kommer alt. blöda ut och inte få vara med i spel. Det är en lång dödsräknare som folk kan komma och revivea inpå.
Folk som inte kan på egen hand fixa addons enligt kommande lista; ser jag inte som kvalificerade att spela OPt. Så svårt är det inte och någon nivå av krav måste ändå finnas. Såväl så låser vi kanalen för de som spelar så vi slipper folk som dyker in och hojtar runt.

Addons
För detta OP kommer dels arma2-3/kart paketet användas, en specifik OPaddonpack, TMR, ACRE.
Mer info framöver.

Tidsplanering
Ja, tiden är annorlunda. 18.30. Tanken är att samlas ihop och möjligen köras så snart som möjligt därefter men senast 19.00 då slår jag igång allt oavsett. Jag väntar inte på nån, kommer man efter 19.00 så är inte OPt öppet. Se till att hålla tiden mao.

Gruppchefer och ranker
Rankerna är lite olika, men följer serien. Men samtliga fordon följer ledningen som är Löjtnanten och hans Fanjunkare. En ordergivning kan gå tex:
Löjtnanten kommer säga att > Vi kommer göra anfall emot mål B3B4, 1-1 påbörja, 1-2 följ efter, när 1-1 och 1-2 startar sitt anfall så skall 2-1 och 3-1 ta så mycket terräng som går och påbörja intagande av målområde.
Den första sloten i gruppen är gruppchef och är chef för sin egen grupp. Ingen annan grupp som har högre befälsrank kan agera order till andra gruppers lägre ranker. Var grupp har sin chef mao, som lyder under Löjtnanten dvs.

1st Recon Battalion
Generallöjtnant GM roll

Bravo Company 1-1 V1
En attackgrupp som agerar förstabil, tillsammans med 1-2 kommer agera första insats.

Bravo Company 1-2 V2
En attackgrupp som agerar andrabil, tillsammans med 1-2 kommer agera första insats.

Bravo Company 2-1 V3
En insatsgrupp som kommer agera tredjebil, tillsammans med 3-1 kommer agera attackstyrka.

Bravo Company 2-2 V4
Befällsgrupp som blir fjärdebil, Löjtnant är högsta chef.
Där finnes även tolken som kommer agera länk mellan byfolk och militär.

Bravo Company 3-1 V5
En insatsgrupp som kommer agera femtebil, tillsammans med 2-1 kommer agera attackstyrka.

Tanken är att 1-1 och 1-2 agerar med tyngre vapen ett första insats så 2-1 och 3-1 kan avancera terräng och slå ut mål i byn/området.

Förklaring på förkortningar är enkelt (pas) = passagerare, (för) = förare, (gun) = gunner. Det kan bli så att vi inte har vapen på fordon, då blir gunner = passagerare istället. Detta är något som får utvecklas beroende på vad för fordon som används sedemera.

" Stay frosty.. "
Redigerat av SkaGGet den 2014-01-26 01:31
Tomten önskar folk i sin grupp som vill smårollspela lite och sjunga pop så som i serien, så vi får den där rätta generation kill känslan! Grin
nom nom Grin ska bli riktigt bra,

1 - 2 bravo interrogative, how is the situation of possible combat dumps?
Shock wohu!
---------------------------------------------------------
Bug #351: Can hear dead people.
Fan va kul
Satt precis å drömde om ett konvoj OP...
Å så bara kom det!!
UPDATE
Innan jag har hunnit med att trixa med OPt så har jag fått reda på att Humvee fordonet inte kommer hinnas med så jag kommer få se över ett annat alternativ.

Sorry men så blev det.
inte humvee:n som e det viktiga så det gör absolut ingenting Grin
För min del funkar det med vanillafordonen men att man tar bort IR på dem och bara har vanlig kamerafeed kanske?
Nääää, vill ju rulla i öppna humvees. Sad Inga Humvees, inget Generation Kill!
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Vi kan ju hoppas på att våra toppmoderna fordon blir utbytta till nötta gamla humvees till nästa OP pga militär logik!
Ja Kilt, antingen gör du själv en portning av fordonet så det är med, eller så behöver du inte heller vara med på OPt.
Jag är på på rollspelsköret i Tomtens grupp! Låter skoj Smile
(Sitter och tittar igenom serien igen as we speak)
Bravo Company 2-1 V3 paxar Teenage Dirtbag! Vi ser till att lära oss åtminstone första versen och refrängen. Wink

Synd och skam att detta är på en Söndag då jag ofta är upptagen Söndagskvällar.
Var länge sedan jag spelade nu, ska bli riktigt skoj Smile Bäst att lira lite logistik för att komma igång Wink

EDIT: Något addon mer än ACRE med tillbehör jag borde dra ner för att komma i fas? Var som sagt längesedan och vill verkligen testa sakerna rejält för att inte sitta med "skägget" ( Wink ) i brevlådan när det är dags och inget fungerar Smile
Redigerat av Calzon den 2014-01-20 22:00
Men Falken, det är alltid OP på söndagskvällar!
Ja, Skriver upp mig på OP så får Söndagssysslorna dra åt helvete.
Helt rätt!
Ha i åtanke att skriva upp sig på OPt = man kommer in till tiden 18.30.