Visa ämne
Anrop » Anrop » Information
 Skriv ut ämne
Teamspeak Admin
Så varför skall flertal medlemmar ha adminrättigheter. Det är väl en minst lika stor fråga som att peka ut en person.

Varför har medlemmar adminrättigheter ?

Om vi skall peka ut namn som verkar vara poppis här och nu, Joel tex, Kilt tex, Xealot tex.. det är också "bara medlemmar".

Med det sagt.
Jag tycker en "grupp medlemmar" kan absolut få vara admins. Bättre att det finns ett gäng som kan finnas inne då och då, är inte jag inne så är nån annan det osv.. Det är så vi kört tidigare och förstår inte problemet både Joel och ZiP har.

Det borde vara adminrättigheter på dom som är online ofta.
Jag har egentligen inget med den här diskussionen att göra, men jag ser ärligt talat inte problemet. Finns det någon riktig anledning till varför Tomten inte bör vara admin så får personen som tycker det ta och skriva det i klartext.

"Varför ska han vara admin från första början då"?

Jag har bara varit här en kort tid, men intrycket jag har av Tomten är att han är fullt kapabel av att vara admin. Frustrationen han uttrycker mot vem som än tar bort hans adminstatus kan jag förstå. Om man har något otalt med någon, ta det med den personen och lös det. Gör det som en vuxen människa.

Adminpositionen på TS-kanalen är ju inte direkt som att ha ansvar för ekonomin över ett land. Det är mer att på ett smidigt och effektivt sätt få bort jobbiga personer som spelar musik och allt som Skägget skrev i första inlägget. Om man vill ha bort allt missbruk av adminrättigheterna så tycker jag, som ovan sagt, att det träder i kraft nu, och så glömmer man det som hänt tidigare. Fortsätter folk så får de stå sitt kast.

Är det svårare än så?
Eftersom jag är ny här så har jag inte så bra koll på vem som skulle vara lämplig som admin osv. Däremot tycker jag att det ska vara en grupp medlemmar som är admins, så att man maximerar sannolikheten att det finns en admin att tillgå över tiden. För att förtydliga så menar jag "en grupp", inte "alla som varit med länge". Smile
9. Teamwork is essential, it gives them someone else to shoot at.

Citera

SkaGGet skrev:
Om vi skall peka ut namn som verkar vara poppis här och nu, [..} tex, Xealot


Det är nog första gången mitt namn dyker upp men ok jag kan också spela, Varför ska du ha admin?
Vad gör dig till admin och jag till "vanlig medlem", att du har en admin tag på forumet?

Jag sitter inte och säger att jag måste ha admin eller är berättigad det på något sätt till skillnad från vissa andra men det bör sägas om just att jag skulle vara involverad i det här att jag väldigt sällan gör lolz saker i egenskap av admin varken på TS eller på IRC där jag också har admin, men det kanske fortfarande bara gör mig till en vanlig medlem? o_O.


Ang. tråden så tror jag inte att det är admins aktioner i sig som är problemet utan den verkliga anledningen till att den här tråden finns är för att vissa anser Tomten att vara olämplig som admin av flera anledningar däribland för att han konsistent har varit otrevlig och också gjort senseless kicks/bans för att inte tala om att han fick admin från någon som absolut inte var i någon position att ge det.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.

Citera

SkaGGet skrev:

Så varför skall flertal medlemmar ha adminrättigheter. Det är väl en minst lika stor fråga som att peka ut en person.

Varför har medlemmar adminrättigheter ?

1 Om vi skall peka ut namn som verkar vara poppis här och nu, Joel tex, Kilt tex, Xealot tex.. det är också "bara medlemmar".

2 Med det sagt.
Jag tycker en "grupp medlemmar" kan absolut få vara admins. Bättre att det finns ett gäng som kan finnas inne då och då, är inte jag inne så är nån annan det osv.. Det är så vi kört tidigare och förstår inte problemet både Joel och ZiP har.

3 Det borde vara adminrättigheter på dom som är online ofta.


Vi går från 1 till 3.
1 Jag har inte admin så jag är ju "bara medlem" precis som alla andra utom Daffman och Hjulvort som valdes ut att vara anrops community ansvariga när granQ drog till något land. Sett ifrån det så är inte bara Jag, Kilt och Xealot "bara medlemmar" utan Du, Tomten, Giant och vissa andra anropare med admin det även dom. Dock intressant att varken du eller Tomten är "bara medlemmar" enligt dig... Men visst kan vi dela upp anrop i ett "vi mot dom" scenario som den här tråden verkar vilja.

2 Okej fine, du vill att fler än Community ansvariga ska vara admins, det är ju ett bra sätt att se det på och det är ju som de flesta på anrop ser det eftersom att vi har en grupp medleman ifrån din kategori "bara medlemmar" som är admins. Det har fungerat bra på att ta hand om småpojkar och polska basshunters. Det Jag har som problem (tänker inte tala för ZiPs del) är att vissa vill sätta sig över andra och se sig som bättre genom att ha admin på TS och när denna försvinner så gör man världens liv på forumet och TS för att få tillbaka admin, som av någon kanske förstålig anledning togs från personen. Då har ju systemet inte fungerat eftersom att personen som hade admin gjorde något tillräckligt illa för att få admin statusen tagen ifrån sig.

3 "Det borde vara adminrättigheter på dom som är online ofta" Jag är online ofta, jag har varit admin förut, borde inte jag per automatik enligt er inte vara admin nu? Är jag det? Nej...

Och för att avsluta jag fick adminstatusen borttagen när folk ville trolla och har inte fått igen den än eftersom att dom som tog den tycker det är roligare att jag inte har admin, går jag till någon av klerkans vänner och ber om admin? går jag runt till varenda anropare med admin och ber om att få tillbaka det? Nej, jag accepterar det och skiter i det, sen när det kommer folk och skriker i TS när inte en admin finns i närheten är det bara vara tyst tills dom sticker eftersom att ingen svarar. Visst att det är störigt att inte kunna banna dom men ett annat sätt att lösa det här med för många admins är att låsa TS servern och ha dom två ifrån anrop som borde ha admin som admins och sen inte hora ut sig nere hos klerkans vänner för att bli bättre än andra anropare. Då skulle vi inte ha något problem med admins som tas bort och ges ut som 20 lappar...
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?

Citera

xealot skrev:

Citera

SkaGGet skrev:
Om vi skall peka ut namn som verkar vara poppis här och nu, [..} tex, Xealot


Det är nog första gången mitt namn dyker upp men ok jag kan också spela, Varför ska du ha admin?
Vad gör dig till admin och jag till "vanlig medlem", att du har en admin tag på forumet?



Om du ville ifrågasätta mig så har jag aldrig bett om Admin på forumet, det har blivit iom undergrupper där det gjordes OP, även varit med och hjälpt till med SFP. Men som sagt tidigare i tråden av mitt inlägg och jag har varit väldigt öppen med det "inget jag kräver". Den enda gången jag sagt mig behöva det är när det är OPdags och jag har en sån roll att jag tar hand om spelet.
Men känner folk att jag har varit out off line och inte passar = Ta bort mig ifrån allt gällande admin och allt gällande tillgång. Berör mig inte det minsta.

Jag hoppade inte på dig utan nämnde ditt namn som en av dom som har adminrättigheter, jag pekade inte ut dig personligen.

Ang. inriktningen emot Tomten, ta det med honom eller någon och sitt inte på forumet och lek spydig. Ta det med en communityansv. och denne då får ta ett samtal med Tomten. Pretty enkelt.
Mindre påhoppande och mera samtal isf.

Citera

xealot skrev:

Citera

SkaGGet skrev:
Om vi skall peka ut namn som verkar vara poppis här och nu, [..} tex, Xealot


Det är nog första gången mitt namn dyker upp men ok jag kan också spela, Varför ska du ha admin?
Vad gör dig till admin och jag till "vanlig medlem", att du har en admin tag på forumet?

Jag sitter inte och säger att jag måste ha admin eller är berättigad det på något sätt till skillnad från vissa andra men det bör sägas om just att jag skulle vara involverad i det här att jag väldigt sällan gör lolz saker i egenskap av admin varken på TS eller på IRC där jag också har admin, men det kanske fortfarande bara gör mig till en vanlig medlem? o_O.


Ang. tråden så tror jag inte att det är admins aktioner i sig som är problemet utan den verkliga anledningen till att den här tråden finns är för att vissa anser Tomten att vara olämplig som admin av flera anledningar däribland för att han konsistent har varit otrevlig och också gjort senseless kicks/bans för att inte tala om att han fick admin från någon som absolut inte var i någon position att ge det.


Vissa personers personliga åsikter om mig som person har ingen som helst relevans när det handlar om hur jag är på admin på ts. Anser man det vara något problem med hur jag sköter mig som admin så tas det öppet snarare än att man smyger med det och tar bort mig som admin bakom min rygg för att man inte kan stå för det.

Jag har gjort en sak som kan kallas admin abuse och det var när jag kickade Figgehn på skoj när han skulle sova och ändå skulle logga av. Resterande kickar och banns har varit befogade, kan du på något sätt bevisa att de inte varit det så får du komma med ett exempel.

Angående dessa "kick på skoj" grejer är exempelvis Finarvas, Skägget och andra skyldiga till likaså, ingen har gått och grinat över det, åtminstone inte seriöst. Jag fick admin av en dåvarande administratör, vem är du att säga att han inte var i position att ge det? Själv sitter du och dina kamrater i er lilla grupp och ger admin till varandra, är det mer okej och i så fall varför?

Citera

Jag hoppade inte på dig utan nämnde ditt namn som en av dom som har adminrättigheter, jag pekade inte ut dig personligen.

Right och jag dök upp på listan men har inte adminrättigheter på TS så vart kommer jag in i listan?


Tomten skrev "Själv sitter du och dina kamrater i er lilla grupp och ger admin till varandra, är det mer okej och i så fall varför?" så nu har det blivit ett "vi mot dom" scenario där tomten ser ner på oss som spelar wargame och är väldigt aktiva på TS, sitter vi och dömer er som sitter i arma 3 kanalen och spelar arma? Varför göra det till ett "vi mot dom" när det inte hade något med personliga åsikter?
Redigerat av JoelBitar den 2014-01-22 23:48
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?

Citera

Joel skrev:

Vi går från 1 till 3.
1 Jag har inte admin så jag är ju "bara medlem"


Ber om ursäkt, öglade genom TS och såg en plupp vid ditt namn och såg de andra hade adminrättigheter och nu när jag tittar så har du inte en sån markör.

Citera

Ber om ursäkt, öglade genom TS och såg en plupp vid ditt namn och såg de andra hade adminrättigheter och nu när jag tittar så har du inte en sån markör.


Jag har operator status i wargame kanalen vilket har just exakt ingen som helst kraft precis som i alla andra kanaler, jag kan inte ens ta bort ikonen pga inställningarna på TS servern.
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?

Citera

Joel skrev:

Citera

Ber om ursäkt, öglade genom TS och såg en plupp vid ditt namn och såg de andra hade adminrättigheter och nu när jag tittar så har du inte en sån markör.


Jag har operator status i wargame kanalen vilket har just exakt ingen som helst kraft precis som i alla andra kanaler, jag kan inte ens ta bort ikonen pga inställningarna på TS servern.


Jag bad om ursäkt att jag i trött nattillstånd missade O för S, vet inte vad mer jag kan säga Joel Smile

Har tagit bort mig ur listan Admins, som sagt; känner inget behov av det om det är sån syn på admins.
Administratör på forumet kan ZiP ta bort, har skickat ett PM till honom om det.

Ergo; känner inget måste över det om det är så att folk ifrågasätter mig som sådan roll.

Citera

SkaGGet skrev:
Om du ville ifrågasätta mig så har jag aldrig bett om Admin på forumet,


Det gjorde jag inte, sluta överreagera.
Jag skrev det jag skrev eftersom du hade lust att dra in mig utan anledning eller du kanske har något att delge om hur anrop hatar mig och att jag inte är värdig? Shock.

Skämt åsido så ta det lugnt, Tråden handlar inte om dig och ingen har ifrågasatt dig.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
i.imgur.com/qynlfY8.gif
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Du ifrågasättade varför jag hade admin och jag svarade Smile

Tråden handlar om admin-struktur........

Citera

SkaGGet skrev:

Du ifrågasättade varför jag hade admin och jag svarade Smile

Tråden handlar om admin-struktur..


nej det gjorde jag inte, jag ville bara ta samma retorik som används mot er för att visa hur löjligt det är
jag personligen bryr mig inte vilka rättigheter du har för du sköter dig och gör vad man ska.

Om du tänker fortsätta att hävda att någon "ifrågasätter" dig så kan du få göra det för det verkar tydligen inte hjälpa när man säger det svart på vitt att det inte är fallet.

Och även om ditt inlägg är om någon så kallad admin struktur så är hela skälet till att tråden finns inte om det ergo är tråden inte om det.
Redigerat av xealot den 2014-01-23 00:22
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Du har fortfarande inte svarat på min post, Xealot.

Citera

SkaGGet skrev:

Du ifrågasättade varför jag hade admin och jag svarade Smile

Tråden handlar om admin-struktur........


Fast du har ju inte admin?
Hur du än vill kalla det, Xealot, om så "omvänd retorik" eller vad: jag svarade bara.

Mitt inlägg var att få lite struktur, men istället för det så vill vissa hellre kasta ur sig saker som inte alls har med det att göra. Men grundinlägget är ändå den samme. Men håller med; det är numera bara pajkastning och trollolllo till rena spydigheter Smile

Citera

SkaGGet skrev:
Hur du än vill kalla det,


Jupp. Du drar in mig i tråden och jag svarar så går du dramaqueen Cool Så är det.
Nu har jag sagt det jag vill ha sagt och om det kommer fram som okänsligt eller rent av taskigt så får det väl vara så -- eftersom ingen på anrop gillar mig ändå så det spelar ingen roll! woo

#odenhouse
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Nä, nu går jag och lägger mig. Trollet som tar bort min admin utan att stå för det har väl fritt fram nu igen med andra ord (jag kommer dock självfallet inte finna mig i detta beteende utan kräver att detta ska tas på vuxen nivå). Fortsätter gärna diskussionen när jag kommer hem imorgon om det är någon som är intresserad av en seriös diskussion.