Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Barebone
i.imgur.com/nNBz2yM.jpg

" This is dispatch, whats the emergency ? "
" ...there are several men here with guns at the hospital "

Tidigt på morgonen kom samtalet om att guerillasoldater har tagit över sjukhuset och börjar ställa krav om att Altis skall dra tillbaka deras soldater samt närvaro på ön. Det är då man skickar in Deltasquad callsign "Mercury", kända för de mest blodiga lösningarna. Men de får saker gjort och på ett snabbt sätt.

----------------------------------------

Detta är ett improviserat Onsdags OP.

Vi kommer ha repfirande soldater, helikoptrar, eget valt gear, häftiga callsigns och mycket pang i luften.. what can go wrong ?

Kanske kan bli lite tidsmässigt ca 20.00, men uppslutning kvart i och se hur jag hinner med att trixa ihop allt Smile

SFP för att få lite badguys guerilla style, lite AKvapen..

Exakt vad målet blir mer än sjukhuset, vi får väl se Smile
Redigerat av SkaGGet den 2014-01-22 10:04
Ser lovande ut. Jag är på.
Jag är ledsen i ögat över att jag inte kan vara med på onsdagar längre då jag kommer hem vid nio-tiden. Detta såg intressant ut. *cutcut*
Falken > Mycket är vad spelarna gör det till också Smile

Tomten > Attans, låter trist.. får storspela desto mer på Söndagarna då.
Inte vara ledsen tomten... jag missar ju generation kill!!!
Nu är vi operators, killar. Ljuddämpad pistol som main, GRG på ryggen och sniper som reserv.

I och med att vi kör med SFP och ska tacticool-inserta med rep från helikopter, är det Mi-24 som gäller då?
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Vilken utrustning kommer vi att ha att välja bland?
Vad ni vill ha, ni får plocka själva av allt ur Vanilla och SFP,

Enda reglen jag inför nu är att varje person skall ha samma som resten i gruppen. Om en kör AK4 så kör alla i gruppen det. Men olika grupper kan ha olika från grupp till grupp, så prata ihop er i början där och välj något som alla tycker är ok.
Men vafan...jag kollade ju vid 9....inga ops....
Altså, det kan ha varit jag!
Kan öppna upp en grupp till Smile
Platser på OP försvinner väldigt fort numera. Trevligt men ibland lite olägligt Grin
hehe ja det har vänt till att platserna ryker fort. Vilket är skoj men tråkigt med spelare som verkligen vill hänga med men missar möjligheten bara för platser ryker fort.. Men snart kommer nog ZiPs server ha mera styrmöjlighet ifrån oss som gör OPs och då kan vi göra lite större OPn.

Däremot större OPn kräver mera planering och mera tanke bakom spelet; så de kommer för min del inte vara en vardagsOP att bara slänga upp.. utan blir nog förlagt till Söndagen.
Kanske kan dyka upp trots allt, skriver upp mig och hoppas på det bästa
I am in Smile
Var överlag skoj men jag tror att nästa gång så bör vi organisera oss lite bättre.

Citera

Falken skrev:

Var överlag skoj men jag tror att nästa gång så bör vi organisera oss lite bättre.


Håller med. Det var bra med potential i uppdraget, men jag kände mig helt vilse under nästan hela uppdraget, vilket inte gick ihop med den SpecOps statusen som jag tänkte mig ha Wink

Att plocka egen gear kändes för kaos-artat. Var nästan för mycket att välja på.
Det blev ju väldigt desync tyvärr, jag gick lite väl mycket på att spawna fiender åt er så det blev nog för mycket.. trist men men =) Nu vet jag det, leasson learned. Så kommande OPn fixa; göra en hel del fienderspawns innan ni spelare kommer in i spel.. slippa ha alla klienter uppdateras med spawns.

Kommande OP Generation Kill så är inget sånt att oroas för, jag har mera koll på konvoyen och har förgjort mycket innan så det inte spawnas.

Tack för alla som kom och hoppas ni hade kul ändå på detta improviserade spel Smile
Plocka egen ger är inbjudan till Kaoz!

Var kul ändå, även om jag desyncade så jag tappade all gear och fick börja från 0 ;D Video dyker upp vid 12.
Ja, hej hej!
Hade kul fram till att min bredbandsleverantör eller stadsnätet i krstd fick för sig att börja svaja.