Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
PVP Transporter
nu när jag har fixat klart PVP Police, så fick jag ett ryck och göra ett nytt PVP.. roligt med flera :)

i.imgur.com/31J1gwP.png

Tanken med detta är att blufor skall transportera en VIP genom en rad viktiga möten med sörjande arbetare som hans land har orsakat. Denne VIP har sett till att kriget har skördat många liv, men nu i ånger så skall han skaka hand, men också hålla ett tal för de sörjande. Men detta tycker inte hans gamla legosoldater är bra PR för deras hemska syndikat. Så de tänker skjuta ut VIPen, vilket VIPen vet om och har således fått hjälp med sin säkerhet av Blufor.

i.imgur.com/JITseXz.jpg

BLUFOR (15 spelare)
Skydda VIP
VIP:en måste besöka samtliga orange markers,där arbetare står och väntar.
4st arbetare behöver man bara via addAction klicka i "send condolences" och sen är den markern klar, men per random så kan det stå en arbetare där som behöver få höra en formell ursäkt, dvs "Speech". Detta tal gör man genom att stå stilla som VIP i området i ca 2min, man får inte lämna området som är ungefär 10m, då startar talet om.
Som blufor har man 5.56 vapen, 2st ksp offroad 50cal, plus en VIP bil.
Som VIP kan man placera ut Blufor-flaggan, denna flagga blir då Blufor respawn-plats.
(flaggan kan endast placeras ut med 1min30sec mellanrum och spawnern flyttas inte förens ca 5sek gått på det nya stället)
VIPn har en marker över sig som uppdateras med 30sek.

OPFOR (5spelare)
Kan förflyttas genom en flagga till olika Stations, där finns 4hjulingar som efter 1min orörda eller sprängda respawnar i Station igen.
(detta för att kunna vara rörlig och kunna komma runt på kartan)
Opfor har endast 9mm sub
(detta är för att opfor inte skall vara på avstånd eller ha något övertag utan måste förlita sig på guerilla tekniker, eller hålla sig gömda, plus att de inte skall kunna så lätt döda VIPen så fort den syns)

WIN
Blufor = VIP har pratat med 4 arbetare + hållt ett tal.
Opfor = Dödat VIP

Fixes
Inga direkt.
Nu finns ingen speltest utan suttit allt för länge uppe sent och fixat med detta, så behöver verkligen speltestas.
Inga civila i städer eller annat än just spelmomentet.
Vapen kan ju justeras men tror på en obalanserad stil, så inte VIPen blir oneshottad av nån camper på ett tak typ. För nu måste Opfor tänka taktiskt och gömma sig bra, medans Blufor trots övertag i vapen måste täcka ytor och verkligen säkra ytor.
Redigerat av SkaGGet den 2014-02-06 07:40
Stay frosty !
Wow, jag vill vara bluefor ledare på detta. Har en perfekt strategi att testa.
Nikke: Alla går in en ring omkring VIP:en som en human meat shield? ;D

Citera

Echo skrev:

Nikke: Alla går in en ring omkring VIP:en som en human meat shield? ;D

Nja, jag är lite mer avanserad än det.

Citera

Nikke skrev:

Citera

Echo skrev:

Nikke: Alla går in en ring omkring VIP:en som en human meat shield? ;D

Nja, jag är lite mer avanserad än det.


Alla är nakna! Grin Vem är VIP? Vem är du vem är jag?! Grin
Därav så är VIPen Indep och Blufor är de som ska skydda, dvs man kan inte byta kläder med varandra, sorry to burst that bubble..
..och nakna; dont be crazy !
Stay frosty !
Meat shield är till för klantskallar som secret service, med mer resurser än hjärna! Så här fixar SAS det http://www.youtub...UgaapnDnFs
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
SAS är coolast och bäst på allt, punkt slut. Smile
Vad händer om OPFOR avrättar alla arbetare då?
this allowdamage false

Så lycka till !

Spelideen är inte att döda ut allt och sen hem som opfor, utan momentum är gentemot varandra som spelare. Sen hur svårt den träffen blir och eldöverfallen; det får man väl justera om det känns omöjligt från någon sida.. Jag vet inte om detta funkar bra eller dåligt, om spelideen är rolig eller bara klusterfuckdålig.. sånt man får iaf speltesta; annars om det känns helt blaj = ja då får jag väl lägga ned den ideen, inte mycket mer än så Smile
Stay frosty !
låter intressant. Pfft
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
yes let me be me and dont be me!