Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Skriver ni upp er på OPs så kom för FAN!
(Tomtekopf läste detta med en pipröst, när ni läser detta ska ni tänka er en arg Morgan Freeman)

I kväll var det Generation Kill OP 3 och det är inte för första gången det är tomma slots trots att Op en var i princip fullbokad!

Jag börjar bli jävligt less på folk som skriver upp sig och inte kommer, det är dålig stil mot folk som skrivit upp sig i tid och kommit för att spela.
På kvällens OP så uteblev 3 spelare från grupp ett vilket gjorde att Falken blev ledare över en grupp på två pers incl sig själv med Manticore som skytt, där det saknades förare samt båda passagerare!

Det är fan inte okej. I det här fallet så var ju två pers i gruppen helt nya på anrop och kanske nåt man inte bör räkna med, så då kan vi ju i alla fall ta bort deras användare, för lyckas de inte komma på sin först OP dom skrivit up sig på så kan dom ju lika gärna dra åt helvete!

Skriver man upp sig på ett op så ska man helt enkelt komma, de flesta på anrop är gamla nog för att kunna planera en vecka frammåt.

Avboka några timmar i förväg är också ett problem men då slipper man väl i alla fall stå och undra vart fan folk är!

Folk som saknades:

Mastercheif461
Timpojn
Sandarz
Kubanen
Rosengren
Muppetlord

Vad fan är era ursäkter?

Vad jag föreslår är nåt sorts regelverk för att skriva upp sig på ops!
Det behöver inte vara nåt särskilt avancerat bara vi har nåt!
Redigerat av Poximo den 2014-02-10 01:06
Ta ut dem på bakgården och klyv deras huvuden!!

Men jag håller med att det är skitdålig stil att sno åt sig en plats och inte dyka upp p.g.a slöhet eller whatever. Det är en sak om det finns giltiga skäl, men tror ärligt talat att det oftast handlar om slöhet, dåligt minne (tips, sätt ett larm på mobilen).

Jag ser gärna ett regelverk för detta.
Ursäkta men jag skrev faktiskt på kotterplanket en timme innan opet började plus att jag "avbokade" min plats.
Jag skrev till och med till min gruppledare (Tomten) att jag inte skulle vara med och att han kunde säga det till någon som han ville ha i sin grupp.

Är det förbjudet att ändra sina planer?

Förstår att ni blir arga på folk som skriver upp sig men som inte kommer och inte avbokar eller förklarar varför men bli fan inte mad på oss som avbokar och gör allt enligt reglerna.
Det värsta är såklart att inte säga något. Men det är rätt dålig stil att skriva upp sig första dagen OP:et kommer upp och sedan skriva av sig en timme innan spel så andra har liten chans att se och ta platsen. Speciellt när det handlar om att man helt enkelt blir mer sugen på något annat, hux flux.

Bokar man sig till en fest/middag/whatever och sedan hör av sig en timme innan arrangemanget och säger att man fick för sig att göra något annat så uppskattas det så klart inte av de övriga deltagarna. Speciellt inte när det är begränsade platser.

I övrigt har du ju skitit i tre tidigare grejer du skrivit upp dig på utan att signa av eller säga till.

Citera

Förstår att ni blir arga på folk som skriver upp sig men som inte kommer och inte avbokar eller förklarar varför men bli fan inte mad på oss som avbokar och gör allt enligt reglerna.

Jag är inte bara arg, jag är besviken!

Men det är väl det som är grejen lite också, vilka regler snackar du om?
För så vitt jag vet så finns det inga direkta regler för hur avbokning av OPs ska fungera!

Regler eller kanske riktlinjer är ett bättre ord för hur avbokningar skall fungera behövs för även om du avbokar en timma innan OP så skapar det ju problem för oss som gillar och vill spela fullt manskap!

Till exempel jag ringer ju inte till tandläkaren och avbokar mina besök en timma innan avsagd tid!

Vi bör inte behöva införa nåt straff på att man missar OPs, utan man ska helt enkelt bara kunna följa reglerna/riktlinjerna pga respect för de andra spelarna!

Det är inte särskilt svårt att bestämma sig för vare sig man ska spela eller inte några timmar före OP och är du tveksam till att du hinner hem till en OP pga förhinder så bör man bara avboka!
En gång är ingen gång. Två gånger är en gång för mycket. (I alla fall i kort följd av varandra).

Vad jag menar är att missa en OP går väl för sig en gång. Man kan inte alltid ro för vad som hindrar en. Men att missa 3/4 ops i rad gör faktiskt även mig rätt irriterad och besviken (och jag är en person med väldigt lång stubin).

Jag tycker inte man ska "bestraffa" folk, utan, som Poximo säger, så tycker jag att man kan ha det sunda förnuftet att respektera andra och komma till den tid man har bokat in.

Jag pekar absolut inte finger på någon, men det är något som folk bör tänka på innan de skriver upp sig. Ha lite framförhålling.
Detta är inte första gången det blir så här och säkert inte sista heller. Det är när folk droppar av utan att säga till, och när ett OP blir lidande så det märks så blir det lite gnissel.

Det är inte rätt eller en god sammanhållning med att bestraffa folk för detta. Men håller med om att det behövs något eller en viss tänk iaf. Som sagt, det är tråkigt när ett OP är fullt, sen väl i spel så fattas 5-6spelare, inga reserver och inga notiser. Jag förstår då mer än väl att folk blir besvikna att behöva köra reducerat trots intresset som visats samt att folk har "comittat" till att komma.

Skriver man eller hör av sig innan så tycker jag det är helt okej att skriva av sig. Detta är ju ett spel och IRL är alltid IRL; saker händer och sker i ens liv som man inte alltid kan förutse.

Men..

Istället för att gräva in sig i det som skett, då det sällan är bra och ger inget så blicka framåt istället. Hur kan man göra för att få till en bättre anda.

Något som vore bra vore ju att ha en möjlighet i OP modulen att kunna välja spelare till slots. Då kunde de spelare som verkligen vill spela ihop kunna få spela ihop och har en vetskap om att deras grupp är solid. Detta får vi peppa ZiP för att införa, för det finns inte i dagens modul för oss OPskapare.
En enklare rullgardin med alla spelare som är med i en viss "OP spel" grupp, det räcker. Så slipper man alla medlemmar i hela Anrop registret.

Folk är glömska, försöka peppa varandra lite innan och kanske ha nån modul för att skicka PM som påminelse.

Utöver det så är det svårt att forma ett system utan att det blir lite för elitiskt eller "nästa steg" som är egentligen mera struktur såsom ranks osv.

Vidare; skriv endast i tråden om du har tankar om hur att utveckla vidare, hur att komma vidare.. mer än att klanka på andra eller hänga ut andra. Det är inte något som är utvecklande för ämnet i sig.
Stay frosty !
Jag är inne på det här spåret:

Först och främst jag har full förståelse för folk som skriver av sig vare sig det är 5 dar i förväg eller 5 minuter före spel, så länge folk faktiskt skriver av sig. (är det dock 5 minuter före spel så kanske den personens planering inte är den bästa) men det är ju dennes problem. och som sagt dessa personer borde inte vara mål för arkebusering.

problemet som jag ser det är att på Op:en finns det 4 slag:

1: de som skriver upp sig och kommer/de som kommer ihåg att skriva av er, vilket är asbra och dessa gör som det borde göras. oavsett om ni kommer/inte kommer så är det kul att göra ops då ni faktiskt kommer.

2: de som skriver upp sig och inte kommer, om ni inte då är säkra på att ni kan planera i förväg och/eller Livet faktiskt hände så kom ihåg att skriva av er.

3: de som skriver upp sig på reservplatser och kommer: tyvärr oftast kring 20% men ni som faktiskt kommer och hoppar in är värda ett + i kanten

4: de som skriver upp sig på reservplatser och inte kommer: hur kommer det sig att ungifär 80% av dom som skriver upp sig på reservplatserna aldrig finns på ts på avsatt tid? som reserv så ska ni finnas på exakt samma tid som alla andra, och vid behov kunna hoppa in. står som sagt "reserv" inte "kanske" så tills dess att en speciell plats för kansken kommer, kom i tid ni med.

och är det då så att folk är osäkra om dom kan komma eller ej, skriv inte upp er överhuvudtaget och överraska istället med eran närvaro på teamspeak. finns det plats så är det asbra, och som Op skapare så uppskattas varje individ som kommer väldigt mycket. för kom ihåg, vi som gör op:s sitter betydligt längre tid med ett "uppdrag" än de få sekunder det tar att signa upp /signa av.

och genom att få ordning på detta, så har vi redan uppnått ett "nästa steg" som inte kräver så mycket mer ansträngning. eller att vi ska behöva bli en "elit grupp"

för som Skägget var inne på, vi är här för att spela ett spel och ha kul.
jag som Opskapare har ingen lust igentligen att bli tvungen att leta efter spelare med ljus och lykta bara för att påminna om Op:s
och som spelare så vill jag att det ska finnas Op:s att signa till (så tänk på detta, eller snart kanske det börjar va vi opskapare som inte kommer till ops:en och då blir det definitivt inget)
Redigerat av Imcrazy den 2014-02-10 10:48
Jag vill be om ursäkt för att jag hoppat av vissa OP. (Som det igår senast) Jag tar åt mig utav det ni skrivit, och jag förstår att ni lägger ner mycket tid på OP:en. Jag är ledsen! Jag kan inte lova att det inte kommer upprepas, för ibland får man faktiskt förhinder. Men jag ska bättra mig! Och jag förstår eran frustration och ilska på folk som gör så. Jag blir själv lika förbannad på t.ex mina polare när dom bangar i sista sekund. Och nu kan jag bara snacka för mig själv, men dom gångerna jag inte är med, då har jag olika anledningar till det, och inte för att jag är "lat". För jag tycker ju om att spela med er alla, annars hade jag ju inte fortsatt att vara med.
Vet inte hur bokningssystemet ser ut i bakändan men skulle man inte kunna lägga in en mailpåminnelse 1-2 dagar innan OPen? Tror de flesta har rätt bra koll på mail nu för tiden.

Sen kan jag bara rekommendera att lägga in alla bokade tider man har över huvud taget i kalendern i telefonen. Jag skulle vara en jättedålig människa om jag inte hade kalendern som påminner mig om all tid jag lovar att hålla.

/Calle
HALLÅ VAFAN FINNS DET RESARVPLATS FÖR EN ANLEDNING ELLER SÅ DU HAR FAN INGET ATT KOMMA OCH SÄGA TILL OM FOLK KAN FAN HA ANLEDNIGNAR TILL VARFÖR DOM INTE KOMMER SÅ TA FAN INTE UT ERAN SEGER I FÖRTID!!!!!!
Hur menar du nu Timpojn??
Andas ut, timpojn.

Det finns ingen "seger" och finns inget behov av att bli jätteförbannad för man nämns på en tråd på forumet. Men vill du ta upp din situation så starkt så stod du inte på reservplats utan på en given spelplats på OP Generation Kill men dök inte upp. Så därav så togs du med i tråden.

Sen så tycker jag då att "reservplats" inte är en intresseanmälan utan en indikation på att man gärna tar en plats om det kommer dyker upp en. Det i sig betyder ju då att man bör finnas där när så väl spelet är på gång, så OPmakare kan se vilka som droppat av och möjliga reserver kan kallas in. Men dyker inte reserver upp så finns det ju ingen reserv-pool att ta av.. Men jag skall vara tydligare med att reservplats = du dyker upp.

Sen har ingen sagt något annat om att folk har saker som dyker upp, saker som händer osv; så ingen är arg över att folk har ett liv utanför spel. Men det folk tycker är dumt och tråkigt är när folk inte skriver av sig då innan och bara försvinner. Så svårt är det inte att känna iaf lite kamratskap för oss och skriva av sig, antingen via klotterplank eller fysiskt ta bort sig ifrån en plats. Alla har vi smartphones och internet nära till hands, så en kort klick eller meddelande räcker.

Som slutkläm; vi är inte ute efter att bestraffa folk utan mera hitta en bra balans och lösning på hur vi kan bättra systemet. Ett sätt är väl som nämnt av iaf mig att få iordning på OPmodulen så vi skapare kan fylla i med folk "backend" innan vi lägger ut det. Då blir det grupper som själva vill köra ihop och grupper som vet med sig att dom får med sig spelare som dyker upp.
Stay frosty !
Jag tycker att du ska göra som nu på fredags pvp göra så att de finns ett x antal slots som är jag kommer sen de andra ett x antal intreserade sloter.
Visst kan man ha en tredje kategori om det betyder att det blir bättre i framtiden. Kan ha:

Slot - du dyker upp och spelar
Reserv - du dyker upp och ser om du kan spela
Intresserad - du behöver inte dyka upp men frågas ifall behovet finns

Lätt skapat isf.

Men reservlistan kom till när spelare ville verkligen vara med och spela och blev lessna när platser fylldes så fort. Då ville man finnas på en reservlista så att man kunde få möjlighet att komma med och spela ändå om plats fanns..
Stay frosty !
jag tror de kommer bli bättre så men då är bara för en själv att tänka efter... kan jag spela eller bara kanske.

Citera

SkaGGet skrev: Det är inte rätt eller en god sammanhållning med att bestraffa folk för detta. Men håller med om att det behövs något eller en viss tänk iaf. Som sagt, det är tråkigt när ett OP är fullt, sen väl i spel så fattas 5-6spelare, inga reserver och inga notiser. Jag förstår då mer än väl att folk blir besvikna att behöva köra reducerat trots intresset som visats samt att folk har "comittat" till att komma.


Visst, det viktiga är att alla ska förstå hur det är tänkt, men det är ju tyvärr vissa som ger blanka fan i det ändå och som vägrar förstå att de gör fel. Då tycker jag inte att det är fel att banna dessa från nästa OP eller liknande, när de inte lyckas avboka sig i tid några gånger.

Citera

SkaGGet skrev:Folk är glömska, försöka peppa varandra lite innan och kanske ha nån modul för att skicka PM som påminelse.


Detta är ett ickeproblem. Jag kan vara glömsk av mig ibland, men jag sätter alltid ett alarm på telefonen så jag är klar i tid innan OP. Det kan man alla som har svårt att komma ihåg själva fixa. Är det för svårt att komma ihåg något så enkelt så kanske man inte är mogen att spela med en community?

Rug skrev typ samma sak såg jag nu, men ändå, det tål att upprepas. ^^
Jag ber om ursäkt för att jag avbokade så sent som det blev men jag visste helt enkelt inte vad som skulle ske på lanet jag var på och därför blev det så.

Jag gjorde allt jag kunde just då för att visa respekt för er som kunde spela men det var kanske lite för sent.
My bad.
Tänk till i tid ifall du är osäker på om det kommer dyka upp oväntade saker nästa gång så blir det nog bra. ^^