Visa ämne
Anrop » Anrop » Information
 Skriv ut ämne
Den slutgiltiga lösningen på serverfrågan
Jag tycker att det är hög tid att vi försöker få tag på en server som klarar av fler spelare än 25 stycken nu när anrop växt sig så stort. Det har varit löst snack i ett halvår om en server i Tyskland, men inget har blivit realitet än, så vi kanske bör kolla vilka alternativ vi har?

Hur gör vi detta då? Är det någon som har en server? Ska vi samla pengar till en kraftfull server?

Jag tänkte att detta bör diskuteras och lösas på forumet, löst snack på teamspeak gör inte att vi får tag i en server.

Ps. Folk som bara vill trolla eller deraila tråden behöver inte göra sig besväret att skriva överhuvudtaget.
Det jag kör på/kört på är ju hemifrån är med okej fiber. Men den klockar ju 25spelare och det vore ju intressant att kunna ha säg 40spelare eller kanske 50 ?

Kollat runt bara i all hast, så ligger väl en sån server på 200-300 i månaden (ca). Nu kan jag inget om vilka serverhallar eller företag som är bättre sämre.. men bara en överkoll typ.

Detta betyder då att man måste få in en liten summa varje månad ifrån spelare. Hur detta sätts upp eller premium-ges för dom som gör det; vette tusan Smile
Stay frosty !
personligen så anser jag att det varit "bäst" om man kunde lösa detta på ett icke utgiftskrävande sätt, men håller ju verkligen med om att 40-50 spelare hade ju varit otroligt coolt.

men att betala för en server anser jag dock inte vara "värt" känslan att spela med det antalet.
Vet att t.ex granQ inte är intresserad av följande, men den som har ansvaret för servern skulle kunna köra ett adsensekonto, sedan så har vi annonser på sidan och forumet. (typ liten banner i botten eller något så den inte stör).

Alternativt någon form av premiumtjänst där man betalar 100:- per år och person till någon som ansvarar för servern. Förtur till OPs är enda jag kan komma på att ha som premiummedlem Pfft
Ja, hej hej!
Ansvarige kan höra av sig i god tid för mig att installera alla addons och missions. Xealot kanske även kan tänka sig att hjälpa med administration om så önskas.

För den intresserade så är det en Intel Core i7-3770 med 32 GB på 1 Gb/s lina dit jag har ~35 i ping från Stockholm.

Jag tar emot Tomten och figgehns premium-betalning på Bankgiro 1337-Y0L0.
Redigerat av Dahlgren den 2014-03-05 23:26
Jag vill jätte gärna starta upp min server igen! Jag kommer inte ihåg hur många som har varit på den, men jag vill minnas att vi var ett bra antal några gånger. Problemet ligger dock i att Servern inte klarar av A3 och att den låter för mycket för att min flickvän skall tillåta den att vara på i längre stunder.

Oavsett när detta händer (denna server-fråga) så kommer jag att köpa en ny server och starta upp en A3-Anrop-server så fort mitt studentliv är över, för jag tyckte att det var riktigt kul att ha igång en burk under bordet och veta att folk satt och spelade på den! Smile

EDIT:
Kollade upp min server på den här sidan och den säger att vi var 30 pers en gång när vi körde emot NakedFanatics. (2012-03-31 18:28)
Redigerat av Chris_Acrobat den 2014-03-05 23:58
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Jag har gärna provat hosta som server någon gång för att stresstesta min dator.

Har Intel i-7 3770k, 16 GB RAM, 100 Mb/s lina.
Vet inte hur långt det går, men som sagt, stresstesta den, och se om man får in ca 40 pers utan att det barkar ut.
Ligger en sfp server uppe nu, "Anrop.se - Tyskland" borde den heta
Stresstester den på fredag med Amob kanske Pfft
Kan nog köra nästa SöndagsOP som stresstest. Att köra på fredag är nog lite svårare då det är så många olika pvp spel och små uppdrag alla vill spela och trixa med. Dvs svårt att i förväg säga exakt vilka missions man vill ha med eller inte. Plus pvpfredag drar inte lika mycket folk som säg OP spel.

Finns där ingen FTP kontakt då, så man kan kasta upp missions på den vägen ? eller är det bara en sorts användare för den..
Stay frosty !
Går utmärkt att slänga upp missions via SFTP men ArmA har en tendens att kräva en omstart för att visa ett nytt mission. Kan även vara problem med att uppdatera ett mission om servern är startad.

Så länge missionen är uppladdade i förväg är det inga problem med att välja vilket som ska köras, det väljer den som loggat in som admin i spelet.
Addons att ladda upp ?
Hur svårt är det att få till att kunna starta om servern remote ? Om vi börjar nu komma igång med spel, så kan det bli mycket requests per vecka, OnsdagsOP, FredagsPVP, SöndagsOP mfl spel..
Stay frosty !
Det kanske blir jätte lätt med Steam Workshop när den väl kommer igång!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

SkaGGet skrev:

Addons att ladda upp ?
Hur svårt är det att få till att kunna starta om servern remote ? Om vi börjar nu komma igång med spel, så kan det bli mycket requests per vecka, OnsdagsOP, FredagsPVP, SöndagsOP mfl spel..

Säger du till senast dagen innan är det inga problem att lösa.
kan betala för en server månadsvis, men då vill jag ha MSO eftersom jag spelar varje dag.

ponera att vi är minst 30 pers, en server kostar 300 blir det á 10 kr månaden. mso på veckorna, OP på helgerna. =)
---------------------------------------------------------
Bug #351: Can hear dead people.
Planerar att köra 2-3 instanser på servern i alla fall, OP + MSO + någon random coop tjosan. Benchat lite här ikväll, Windows dedikerad via Wine rullar rock solid på max cap 50 fps.
Om jag förstår allt rätt!?! Så saknas nu bara...

Ett riktigt stort tack till ZIP!!!
För mig gick det inte alls att komma in på serven. Mitt arma3 crashade gång på gång väl laddade kartan efter lobbyn. Fick upp bilden för uppdraget men sen frös allt till och ingen framgång. I slutet av min RPT står det:
Den enda direkta skillnaden mellan ZiP servern och min är att jag inte kör BattleEye på min egen. Men det bör väl inte vara boven. Annars körde jag samma som alla andra, senaste SFP och ACRE-filerna.

Distribution: 0
Version 1.12.115994
Fault time: 2014/03/12 20:34:02
Fault address: 0099DD31 01:0059CD31 G:\SteamLibrary\SteamApps\common\Arma 3\arma3.exe
file: onsdag-v11 (__CUR_MP)
world: altis
Prev. code bytes: F5 8B 42 04 8B 0A 89 5A 08 C7 42 0C 00 00 00 80
Fault code bytes: 89 08 8B 02 8B 4A 04 89 48 04 52 89 5A 04 89 1A

Registers:
EAX:00000000 EBX:00000000
ECX:30B5E2B0 EDX:30B5E320
ESI:00000000 EDI:00001548
CS:EIP:0023:0099DD31
SS:ESP:002B:01E3C214 EBP:1F6C71C0
DS:002B ES:002B FS:0053 GS:002B
Flags:00010246
Stay frosty !
Jag hade krashar som liknade dina Skägget. Visade sig vara att uppgraderingen av SFP var lite känslig. Jag ersatte bara mappen till nya @sfp, men först när jag raderade @sfp-mappen och klistrade in den nya versionen slutade det att krasha för mig.

Vet inte om det är samma orsak för dig, men situationen lät liknande.
Jag har ju kört med SFP tidigare, samma nedladdning utan problem. Men kanske var känsligare denna gång. Spelet ligger ju kvar på servern, så skall testa att starta ett par gånger med ny SFP.

FIX - Det var SFP som tydligen sa ifrån och total crashade mitt spel. Även om det var en kopia jag kört med och haft bra spel med; så just nu gick den och sa nej. Men en helt fräshing av SFP gjorde susen. Nu kunde jag komma in på servern och in i Giants spel.
Grejt !
Redigerat av SkaGGet den 2014-03-13 00:54
Stay frosty !