Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Dagsverket (nya slots kl 22.00)
i.imgur.com/9kRsJ9u.jpg?1[/IMG]<br />
<br />
<strong>Telefonen ringer, det är ryssarna som är på intåg och kommer ta Sverige med makt. </strong><br />
<br />
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d4/Dialog_r%C3%B6d.jpg/1024px-Dialog_r%C3%B6d.jpg

Det är dags att lämna in sommarfrid emot stridskläder och vapenfett !

3.bp.blogspot.com/-rrrb8uj1DkE/UYgHWgexMiI/AAAAAAAAJ3Y/u3SWfFDmfyo/s1600/244+GL+1980+A.jpg

Detta blev året då glassen kunde bli hotad, inte skulle ryssen ta vår heliga glass ifrån oss !?

alltommat.se/wp-content/uploads/import/images/2013-05-03/1986_big.jpg

Så sluta laga mat, sluta krångla i köket och dra direkt ut i fält !

fridasmat.files.wordpress.com/2011/03/picture-0121.jpg

Nu måste vi slåss, nu måste vi enas för ett starkt sverige !

h24-resize.s3.amazonaws.com/29015/6639985-KJ6Wz.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu kommer vi ta ett steg tillbaka och framåt på en och samma gång. Dels kommer vi köra SFP som grund för 1980talets operation samt Sturkö som tillägg för område. Det vi kommer ta bort är alla MCC/VTS osv som GM verktyg och ersätta med BiS egna Zeus, detta med förhoppning att FPS kommer springa i taket till glädje för alla spelare. Som medverkande spelare så godtar man att delta i ett obligatoriskt speltest som drar igång i början av spel, detta för att se hurvida flera spelare påverkar revivescripts. Ett par olika revivescript kommer speltestas med klockad testande, för att se vilket som påverkar fpsn mest eller inte. Detta är ett test som kommer spelas ut under ett par minuter och kräver att spelare håller sig lugna, följer det som krävs och kan således bidra till ett förbättrat community gällande spelupplevelse för alla.

Själva OPt kommer innefatta SIB samt förflyttning, så delta gärna då på Giants träning för mera inriktning på just sådant. Ryssen har anlänt och håller den svenska ön hårt, så de svenska soldaterna har mycket att stå i. Kommer finnas en rad olika inriktningar för grupper, och rollerna kommer dyka upp på Tisdag kl 20.00.

Är du den som kommer vara med och skriva om historien på Sturkö ?
Redigerat av SkaGGet den 2014-04-09 18:14
Stay frosty !
Som jag har längtat! Grin
Ser ljuvligt ut!
k-pist till alla beväringar?
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
låter intressant, pax på en plats !!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Min pappa var cykelskytte när han gjorde sin värnplikt. När han såg bilden på cykelsoldaterna fick han sig en nostalgiblick.
UPDATE

Vi kommer köra med SFP Medical Chain som "revive", vilket inte är ett revive egentligen alls utan ett sorts sjukvårdspaket. Tanken är att blir du träffad kan en av två saker hända; Antingen får du en mindre skada vilket kan via en sjukvårdare plåstras om, eller så träffas du allvarligt och får då en mycket blödande skada.

Vid en lätt skada så räcker det med plåster och du är good to go.

Vid en allvarlig skada har du ungefär 10min på dig att uppsöka sjukvård i form av ett mobilt sjukhus. Detta sjukhus kommer ligga en bit ifrån striden, således behövs sjuktransport ifrån striden till sjukhuset. Detta blir något för Rudolf och Willhelm primärt.

Vid allvarlig skada och träff igen så dör du, med respawn på 10min i BASE. Därifrån kommer du behöva få kontakt med Willhelm och få upphämtning samt nedsättning i närhet av strid eller grupp.

-------------------------------------------------------------------------

MEN

Vi kommer speltesta hursom ett par olika andra scriptversioner också. Detta för framtida OP, hur dessa revive funkar. Något som är obligatoriskt för samtliga spelare. Detta i form av redan gjorda missions med dessa revivescript i sig, dvs vi testar, avslutar, laddar nytt uppdrag och testar.. inget uppehåll eller väntan, utan i snabb följd.

Som sagt, testar lite olika men kör med SFP Medical Chain.
Stay frosty !
FY SATAN VAD NAJS! Grin Precis det jag velat ha!
kommer nog en uppdatering innan söndag också (inget löfte), ZiP har fixat mängder med hus så de ser bättre ut.

Har problem med buldozer så kan inte fixa norra bron (eller något annat på ön).

Skall imorgon försöka klämma in något ytterligare fordon i SFP, lutar åt hjulfordon för jädrans vad bandfordon skall krångla Sad
Mindre spaningsgrupperingar skulle vara häftigt också. Tänker främst på typ MC patrull på 2 man.
Bara en tanke jag fick när jag såg cyklarna däruppe, allmänt förslag för framtida uppdrag.
INGA GRG!?Shock
En annan sak som min pappa sa om sin värnplikt. De hade ingen radio, bara fälttelefon.

Så skägget får nog ta och hitta ett fälttelefon addon Wink
När var det han gjorde värnplikten då Nikke?
För Armén har haft bärbara fältradioapparater i bruk senan slutet på 30-talet Cool
(Källa: Försvarets Historiska Telesamlingar)

För övrigt körde min morfar traktor med ca 50st cyckelskyttar i släp vid Lv5 Sundsvall under kriget Smile
Redigerat av Hagelbocken den 2014-04-09 17:14
Var lugna meniga soldater !

Jag läste krigsplaceringen, och de personer som kommer delta kommer behöva lösa flertal moment däribland även spaningsuppdrag, minering av väg samt försvar av väg. Vapen kommer således hämtas ut i form av M45, AK4 samt i vissa fall även KSP58. Tyngre grg fyller med tanke på intel ingen funktion att släpa på, än.
Stay frosty !
Nya slots kl 22.00

Ny logistikgrupp
Ny spaningsgrupp
Stay frosty !

Citera

Hagelbocken skrev:

När var det han gjorde värnplikten då Nikke?
För Armén har haft bärbara fältradioapparater i bruk senan slutet på 30-talet Cool
(Källa: Försvarets Historiska Telesamlingar)

För övrigt körde min morfar traktor med ca 50st cyckelskyttar i släp vid Lv5 Sundsvall under kriget Smile


MIn pappa gjorde värnplikten i Halmstad under tidigt 80-tal . Hans grupp på tio man hade ingen radio, kanske hans pluton hade radio.
Min farsa gjorde lumpen som eldledare på Gotland i mitten av 80-talet. Givetvis hade han radio men andra grupper kunde också ha det. En RA145/146 per grupp om han inte minns fel.
Ja dom första RA100 kom ju på 50talet så.

Det finns en skruvad tanke med hur jag vill att vi löser radios, mer om det på dagen D Smile
Stay frosty !
Alla radios utslagna av EMP-puls. Vi kommer köra MC-ordonnans.
don't copy that floppy
Your pretty close there Major Giant..
Stay frosty !