Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Fundera du på skaffa nytt grafikkort för ArmA2?
Kolla isåfall denna sidan:
http://www.pcgameshardware.com/aid,68.../Practice/

16 grafikkort som prövas med ArmA 2 som utgångspunkt. Kan det bli bättre?

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k...hp?k=v1293 Länk till vinnare på prisjakt, så man kan köpa ett Hd4980..
Redigerat av Granquist den 2009-07-01 21:44
Har precis köpt ett HD 4850 X2 2 gigs enbart för Arma 2, så nu jäklar...
Jag sitter med 2st HD4850 kort i crossfire... och det hjälper inte.... spelet dräper min processor totalt (AMD Athlon 64 X2 6400+ (3.2Ghz)).
Så för min del blir det att skaffa en ny processor.

Verkar vara sjukt beroende av processorn detta spel.
har problem med arma1.. behöver ny hårddisk men sen är frågan var 2 st tusenlappar gör störst nytta, processor eller gfx.. men men, ingen panik från min sida. Fortfarande i mexico och bränner pengar.

Citera

Kiptanoi skrev:
Jag sitter med 2st HD4850 kort i crossfire... och det hjälper inte.... spelet dräper min processor totalt (AMD Athlon 64 X2 6400+ (3.2Ghz)).
Så för min del blir det att skaffa en ny processor.

Verkar vara sjukt beroende av processorn detta spel.


för mig flyter det som smält smööör med allt på normal (shadows på high) 1500m viewdistance
och jag har ett Athlon 64 X2 4200+ (2,2Ghz)

och jag har dessutom bara 1st HD4850 (512MCool
Legitimerad SFP Gnällröv.

Citera

The_Shadow skrev:

Citera

Kiptanoi skrev:
Jag sitter med 2st HD4850 kort i crossfire... och det hjälper inte.... spelet dräper min processor totalt (AMD Athlon 64 X2 6400+ (3.2Ghz)).
Så för min del blir det att skaffa en ny processor.

Verkar vara sjukt beroende av processorn detta spel.


för mig flyter det som smält smööör med allt på normal (shadows på high) 1500m viewdistance
och jag har ett Athlon 64 X2 4200+ (2,2Ghz)

och jag har dessutom bara 1st HD4850 (512MCool


Har allt på normal, shadow på high och vägrar har under 2k i viewdistance. Fast med en ny processor blir det att ställa på allt lite, köper ju inte ett nytt spel som ska vara snyggt utan att se det när man kör heller, isf kunde jag köpt BF-serien eller nått annat skräp Grin

Jag testade lite i editorn.... vid 200 gubbar på kartan så börjar min gräns för spelbart vara... 20fps då.
Vid 400 gubbar på kartan 5-10 fps.... 1-5 fps när dom började skjuta på varann... då var det enbart gubbar och inga bilar eller flyg...
(Blev inspirerad av killen på youtube med sina 1500 och 1700 gubbar i ett enda stort slag) Grin
Redigerat av Kiptanoi den 2009-07-03 19:50
Bra pris på grafikkort denna veckan hos komplett!

XFX Radeon HD 4870 1GB för 1499 kr
XFX Radeon HD 4890 1GB för 1799 kr

4890 verkar väl vara det ultimata valet för ArmA2 just nu?
Redigerat av Dahlgren den 2009-07-06 09:23
oh lockar ju till köp, men lär ligga på dom nivåerna i mitten av augusti ändå.. om inte svenska kronan fortsätter falla osv.
Hmm vad fan, ska det där likna värstingkort, tycker dom var sanslöst billiga??
_____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45
sitter på XFX Radeon HD 4870 1GB själv och det flyter på bra med riktigt höga inställningar
så 4890 skall vara bäst.. men finns ju massa olika märken. lite skiljer fps och en del vad man får med i lådan. Kolla in denna.. utmärkt.!

http://www.hardwarecanucks.com/forum/...e-xfx.html
Själv kör jag med Sapphire Radeon HD 4870. Funkar kanon med höga inställningar. Blir lite smålaggigt ibland när jag flyger dock. Inta farligt, men lite lite. (Nån som vet vad man kan göra åt det btw? Vad kan man tänkas behöva sänka? )
Jag skulle kunna tänka mig att du kan behöva sänka view distance lite. Svårt online iofs då det inte går på alla servrar, men ändå. Annars vet jag inte, video memory kanske...
är det view distance går det ju inte direkt påverka.

Men man kan säga såhär: world detail (dvs hur gropigt det är i princip) tar massa kraft, och när du flyger är det onödigt. Därför bäst ha det på noll och istället dra upp view distance, som man har nytta av när man flyger. (Om vi snackar flyg).

men world details är det jag hade sänkt.
Okej okej, ska testa lite. Tack för tipsen Grin
Kan tipsa er som vill behöver lite nya grejer till ArmA 2!

Processor: AMD Phenom II X4 940 Black Edition - Jävligt prisvärt! 4 Kärnigt ska det alltså vara.

Grafikkort: Nått ATI HD 4890 1GB, Sapphire släpper snart ett HD4890 2GB som kommer vara bästa ATI kortet på marknaden. Tycker personligen Sapphire är bästa märket, dom har störst utbud också. Var väll tänkt att AMD skulle sänka priserna på sina 4890 denna månad nångång eftersom det kommer nya kort snart för DX11. Så är väll värt att vänta ut Juli månad iaf.

Dom är väll grejerna man bör sikta efter, sen får man väll kolla om man har saker nu som funkar med dom. Annars bör man väll köpa motsvarande från Intel eller Nvidia kort om man inte vill köpa nytt moderkort. Smile

Man får akta sig för "Lite" produkter som jag tror nån av dom där XFX korten var, förpackningen innehåller inte allt som ett vanligt kort brukar göra!
Redigerat av REALIN den 2009-07-09 11:04
Kan ge dig ett tips, och alla andra som kör med ATI drivrutiner:
Ta hem de nya drivrutiner som ligger ute och testa (Catalyst 9.7)
Även om de inte är officiella än så gjorde dom skillnad hos mig.

Du slipper köra med "-winxp" om du kör crossfire

Och jag fick en boost med hela 800-900 poäng i ArmaIIMark testerna jag körde, så det börjar ljusna även för oss ATI användare nu med.

Och ni som kör med "-winxp" det gjorde skillnad för mig att ta bort "-winxp när jag testade, gav ca 300-400 poängs skillnad. med 9.7 drivrutinen, så bättre utan än med "-winxp" med Ati Catalyst 9.7 för mig.
Nvidia har nu släppt en egen patch för SLI-stödet

http://www.nvidia.com/object/nvidia_s...patch.html
REALIN, tack för tipset om att 4890 eventuellt kommer droppa i pris snart. Redan bestämt mig för sådant, troligen XFX kort som ligger på 1000 mhz (dvs inte samma som det som jämfördes i länken).Gillar att man får med ett spel.. det eller asus tror jag det var som skeppade en musmatta, har behov av en ny.. men xfx tror jag det blir.

Tänkte beställa redan nu.. men då väntar vi och se vad som händer.

Oh vad kul skall bli med arma Smile
Hmm... en jävla djungel det där med nya graffekort
Har man råd att punga ut ett nytt eller ska man vänta lite... blir ju omodernt snart ändå
Orkar man med lite småhack och låga inställningar i A2
Ska man gå på de enklare eller dyrare alternativen

GRAAAA!

Dessa beslut