Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
Intresse koll OP Dark Angel "Nytt uppdrag"
Efter att Ryssland invaderat Altis så har USA gått in för att stödja Altis försvarsmakt med Delta Force-förband.
uppdraget i detta Mini OP är att hitta två nedskjutna Altis-piloter bakom fiendens linjer.

fyra - fem spelare kommer köra som Delta Force-operatörer och två spelare kommer spela som besättning på en UH-60 Black Hawk. Två andra spela kommer spela som de nedskjutna piloterna.
Utmaningen är att räddningshelikoptern måste få radiokontakt med piloterna och tillsammans lista ut var piloterna är någonstans och hämta hem dem.
under tiden kommer GM försöka göra livet surt för alla inblandade.
Det gäller alltså att piloterna kan se sig omkring och med hjälp av kartan lista ut var de är någonstans.

Någon som tycker detta verkar intressant.

Det tidigare förslaget verkade väcka anrops vrede.
Redigerat av Steel rat den 2014-06-28 13:24
"Anrops Vrede" var väl mest ett par nötter som kommenterat? Om det inte passar behöver dom ju inte vara med.
Ja, hej hej!
Jag tyckte det verkade jätte intressant! Dock skrev jag inget, för jag kommer förmodligen inte att hinna spela ändå. Sad
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

figgehn skrev:

"Anrops Vrede" var väl mest ett par nötter som kommenterat? Om det inte passar behöver dom ju inte vara med.


Jag vet inte vilka som uttryckt vrede eller är nötter, det får du gärna upplysa mig om.
Jag antar att vreden syftar på de tre första kommentarerna på originaltråden som alla verkade ha något negativt att säga, där du är en av dem Tomten. Smile Men jag vet inte, kanske hänt något på TS och IRC också?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Nikke ville göra en intressekoll, jag sa vad jag tyckte, gillade scenariot men vill inte spela som ryss mot svenskar. Det är inte vrede, bara ett konstruktivt svar på frågeställningen där jag sa både det jag gillade och det jag ansåg kunde förändras till det bättre.
Du borde visa Nikke vad som hände sist vi körde som Ryssar, Tomten...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
som vanligt så vill jag säga.. kan inte folk ha vanligt hyfs.

Situation 1:
Söta tjejen har ansträngt sig hela dagen för laga mat till dig.
Söt tjej: smakar det gott?
Alternativ 1: Ja, det var väldigt gott tack så mycket.
Alternativ 2: Du skulle kunna ha i lite mer peppar i såsen och köttet var lite bränt.



Alternativ är så klart det rätta svaret, helt logiskt, rationellt, ger konstruktivfeedback osv. Det enda som saknas är social kompetens.

Frågar någon om det är intressant med x och ni inte tycker det, håll käften istället för bidra med negativ energi. Skall man bidra med energi och tid för att få anrop funka (dvs hosta servrar, göra missions) så behöver vi alla hjälpas åt att bidra att det är positiv energi. Så sluta vara negativa, välj hellre tystnaden då.

Bara för man har en "rättighet" att få yttra sig i Sverige, betyder det inte att man måste vara gnällig på Anrop...
Håller med GranQ. Det krävs timmar efter timmar att bara designa ett uppdrag. Ska man börja scripta också så har man ett halvt projekt framför sig.

Utan uppdragsskapare så har inte Anrop så mycket för sig, så värna om de vi har som lägger ned möda och själ för att se till så att vi kan spela tillsammans. I många fall så brukar jag uppleva att det ändå är hur man spelar uppdraget, och inte uppdragets upplägg/atmosfär som gör en stor del av upplevelsen. Att spela ryss är ju bara en fräsch vind i den annars monotona svenska/NATO-sidan vi ofta annars kör Smile
Ok, jag måste bara säga några ord.
1. Jag är inte bitter för vad folk tyckte om min första iden.
2. Jag kommer troligen köra med den första iden ändå.
3. Igen jag är inte sur på någon och inget arbete har gått förlorat, Jag började inte bygga uppdraget för än nu ändå.
4. De som vill är välkomna på OP Dark Angel när jag lägger upp det.
Ifall någon har tid så behöver jag hjälp att få in respawn i uppdraget. jag sitter i TS ifall någon känner sig manad.
Så GranQ menar att jag inte har hyfs? Nikke frågade vad folk tyckte och folk svarade ärligt, vissa gillade upplägget andra var inte lika sugna, det var ju det Nikke ville veta innan han började på med uppdraget. Ni får det att låta som jag vill klanka ned på Nikke, vilket jag absolut inte gjort. Jag gnällde inte på något sätt, jag gav bara ett tips på hur jag själv skulle föredra det, sen är det ju upp till Nikke vad han gör.
Själv vill jag icke vara Ryss, bestäm själv om jag är kränkande eller inte för att jag icke vill vara vår fiende...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...

Citera

- Hej, jag funderar på att göra något nytt. Låter detta intressant?
- Ja, men det hade varit intressantare om det var mer som det gamla.

Menar inte att det är fel att tycka så, men det är så den här diskutionen nu har blivit. Smile
Fler OP:s är alltid positivt och är det dessutom en unik spinn så är bara positivt! (Så länge som det faktiskt är spelbart och det kommer spelare.)
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
jag tycker det blir kul med en omväxling för det annars ganska väl använt svenskt/nato, nutids utrustning! bra Nikke!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to

Citera

matheez skrev:

jag tycker det blir kul med en omväxling för det annars ganska väl använt svenskt/nato, nutids utrustning! bra Nikke!

Finns Amerikaner, Britter, Tyskar, Fransmän, Finnar och Kanadensare också, bara att nämna några få som icke är röda...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...

Citera

Masterchief461 skrev:

Citera

matheez skrev:

jag tycker det blir kul med en omväxling för det annars ganska väl använt svenskt/nato, nutids utrustning! bra Nikke!

Finns Amerikaner, Britter, Tyskar, Fransmän, Finnar och Kanadensare också, bara att nämna några få som icke är röda...


Chief, Ryssland är långt ifrån röda längre. De är kapitalister numera, kommunismen i Ryssland är ganska död.
och den finns ryssar, det är ett spel, inte världspolitik, om vi spelar ryssar betyder det inte att sverige ska vara ryskt samt att anrop blir ryskt, vi kommer att inte ändras om vi kör ryss en gång!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
det finns 2 sidor i varje konflikt, varför inte testa på dom som vi brukar skjuta på!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Alltså, Masterchief nu får du fan skärpa dig. Vill du verkligen inte köra som ryssar för att du är så jävla högervriden? Det är ett spel, inget annat. Du går inte med i Vänsterpartiet för att du spelar ett OP som ryss.

För all del, spela inte om du inte vill, men du som person får nog sluta vara så småsint.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg