Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
Vill du spela Arma3 med Iron Front
Absolut jag har redan Iron Front. Absolut jag har redan Iron Front. 33%[7 Röster]
Ja, jag spelar gärna även om jag måste använda grattis versionen. Ja, jag spelar gärna även om jag måste använda grattis versionen. 52%[11 Röster]
Nej, Har inte, vill inte... Nej, Har inte, vill inte... 14%[3 Röster]
Totalt antal röster : 21
 Skriv ut ämne
ww2 uppdrag
Jag ett tag haft lust att göra någon typ av ww2 uppdrag men bristen på lämpliga addons har hindrat mig från att göra de.
Efter som jag inte har sett något tecken på att en lämplig mod släpps snart har jag börjat titta på att köra Arma3 med Iron Front.
De finns även en grattis version för dom som inte har Iron Front och inte vill köpa de bara för att spela nått uppdrag, denna grattis mod version har dock sämre texturer.

För lite mer info Iron Front i A3 http://forums.bistudio.com/showthread...-in-Arma-3
Redigerat av Grip den 2014-11-01 17:57
Finns det en gratisversion? Lätt att man är!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Kolla efter Iron Front Arma 3 Lite bara, finns även i en Standalone version som inte kräver att man har Arma 2 + OA installerad. Alla versioner finns att enkelt installera på play withSix om man har det.
Jag har Iron front men det är väl ARMA 2 motorn till den. Jag fattar inte.
Iron Front har portats till Arma 3 motorn med utvecklarnas tillstånd av bl.a. Kju. Antingen kan man konvertera sitt Iron Front till A3 och får då snygga texturer etc eller så kan man köra gratis versionen med lite sämre texturer och ingen singleplayer. De är funktionsmässigt likvärdiga i övrigt.
Klart som fan vi ska spela det.
Ja för fan!!!

Satt precis o tittade på ett forum angående Invasion 44 till arma 3 vilket fortfarande inte är färdigt. Men Iron front får duga sålänge Smile
Seriöst...
Har de ändrat radios fungerar i Iron Front, eller Invasion? För alla soldater springer väll inte omkring med walkie-talkies antar jag. Pfft
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Jag har funderat på tre olika alternativa scenarios vi kan spela alla har lite olika upplägg.

A)
Altis 1942, Tyska trupper invaderar Folk Republiken Altis, Vi spelar som soldater ur den illa utrustade Altiska folk armen som försöker slå tillbaka den tyska invasionen.

B)
Altis 1943, Amerikanska trupper landstiger på Altis för att befria ön från Tyska trupper. Som en del av anfallet på fästning europa landstiger ett amerikansk regemente på Altis för förvirra tyskarna om våra avsikter i medelhavet.

C)
Östfronten 1944, Den ryska sommar offensiven har börjat en spanings pluton bestående av frivilliga från världens alla hörn skickas in bakom de tyska linjerna för att underlätta första ukrainska frontens framryckningen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Ni har nu chansen att påverka vilken riktning jag väljer. Är de någon scenario som låter mer lockande än något annat? Ska vi passa på att köra Öst fronten och vänta med amerikanerna tills I44 eller liknande kommer till A3?
Jag vill ha 8+ spelare för att de ska va värt att bygga uppdragen men de får gärna vara runt 15 även om de kan vara svårt.
De blir antingen fredags eller lördags spel för de är då jag kan delta.

Addons
AGM(måste testa lite till så de funkar bra bara)
Acre om de blir fixat annars kan jag i värsta fall tänka mig att köra Taskforce radio.

Sen tänkte jag ett lite annorlunda upplägg på grupperna men de får ni se om och när de blir OP.
Alternativ A verkar mest lockande för mig. Alternativ B är också det intressant. Alternativ C är inte lockande alls.
A och B i serie!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
A, 'muricaner är uttjatat och jag är extra less på ryssar just nu efter att spelat en hel del CS med dem. Wink En variant där vi pangar på Ryssar vore också skoj!
A, antar jag
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
Spelar ingen roll för min del. Skulle dock vilja att vi spelar på något annat än Altis.
Seriöst...
Grattis ZiP! Eller jag menar versionen!
B JAG VILL SPELA B!
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
B!