Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
@Oden ArmA II
Idag släpptes @Oden addons för ArmA II

Det är ett 57MB paket innehållandes lite omtexturerade BIS modeller och mina gamla Ak5 bössor från Armed Assault.

Två uppdrag finns med i paketet:
co30 Oden Domination West AI
co50 Oden The Longest Day

Båda justerade med avseende på svenska soldater men även uppdaterade med "dynamiskt motstånd" vilket påverkas av antalet spelare på servern.

Om intresserad så läs mer under sektionerna [@Oden II] och [Downloads] på min magra hemsida:

http://odenHouse....
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Fy fan va cool du är Oden Grin

Ett välkommet tillslut i ArmA2!
la det som news, fast hoppas du vagar gora lite helgrona saker. Typ hkp3 helgron hade sett grymmare ut tycker jag..

sen off-topic men kollade hemsidan, police grejen ar det ditt mission??

ser coolt ut med datorskarmen osv
Najs, nu har man lite svenska saker till arma 2 också Pfft
Fortsätt
Så grabbar, vad sägs om lite co30 Oden Domination West AI,
co50 Oden The Longest Day i morgon torsdag med svenska prylar? =)
Odan.. inte ofta jag säger detta.. men jag vill fan hångla upp dig i brygga!
Sexigt! Grin Lite väl bländande grön kamoflage än så länge kanske, men jävligt flitigt jobbat!
men Oden..
varför har du döpt UH1Y till HKP20?
hade funkat prima med HKP11
skillnaderna mellan de båda är rent kosmetiskt då UH1Y är en utveckling av AB412 och HKP11 är just en AB412.

och kanske skriva FÖRSVARSMAKTEN istället för FLYGVAPNET (Flygvapnet har inga HKP längre eftersom alla HKP är försvarsmaktsgemensamma)

och som sagt...
lite mindre brightness och lite mer desaturate på uniformerna så blir de nog bättre Wink
haha skuggan, nu sitter du allt och ruskar tupp i editorn igen. @Oden har aldrig handlat om detaljer utan om spelupplevelse (eller kanske en ursäkt för att få editera uppdrag) - jag lovar att gubbarna inte är speciellt mintgröna mitt i vansinnig strid inne i Elekrozavodsk Cool

F.ö. kan det vara värt att kommentera co30 Oden Domination - radiotornen kommer inte upp på kartan mer då jag eliminerat tvånget att man ska vara inom 20m innan man får smälla sönder den så är ni bra nog på spaning så kan ni dra in en runda artilleri på den (betydligt svårare än vad det låter).

och ja granQ - Police Mission är det jag gjorde till minsta pojken i Armed Assault och nu färdigställt till ArmA2 (rätt kul men tjatigt i längden).

Kan även säga att "nya" warfare i arma2 är helt jevvla otroligt överarbetat och svårjusterat - <37 olika svordomar på tre valfria språk och helvete satan i gatan..> (men snart så Wobble kan vi tuta ihjäl fienden)

Har någon provat "Artillery System Oden" modulen?

/tomJones
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Gillar arty systemet som fan, ser dock två förbättringar som skulle kunna göras:
-lite mer dispersion, när jag provade kunde jag nästan lobbat ner alla granaterna i näsan på gubben jag hade som mål om jag bara klickat på rätt ställe

sen hade det ju alltid varit trevligt med ett grafiskt interface där man får ange coordinaterna istf point and click.

edit:
såg också när man körde WP mission så exploderade de som HE innan WP röken kom
Redigerat av subroc den 2009-07-17 13:24
ohh custom artilleri modul.. har beställt mitt arma2 men är ju fortfarande veckor ifrån..

hoppas dock på tillstånd slänga in custom moduler (om du gör fler) i afghan moden..
oden <3

alltså angående "medföljande" warfare som följer med arma2 .. vart FAN hittar man dom missiona ? .. har sökt överallt som en tok på LSD..

Just nu e jagh emma hos tjejen o dyrkar oral o vaginalt sex o dricker lite öl o fiskar ^_^.
Men planerar o vara hemma tll helgen med massa kalla gooa öl o tut fingret redo för combat Grin.
Väldigt snyggt btw oden.. =) vi får ta o snacka lite på TS så kan jag börja o modda o leka lite med warfare byggnaderna =)--.

Säger bara det vore FETT med drugwars till Arma2 =)
Jag o oden värsta dealerna genom tiderna .. vi shippar mer knark än vad som tillverkas o sniffas upp i columbia Grin
drugwars är inte glömt... håller på med en ny ai till "invasion" grej som lämpar sig ytterst bra för drugwars.. fast miljön känns lite off va? Smile
Tillfällig mirror som kan va bra ifall hemsidan segar. (Oden II)
https://files.getdropbox.com/u/448984...nArmA2.zip (v1.0)


EDIT: NYA http://files.getdropbox.com/u/448984/...A2_1_1.zip (v1.1)
Redigerat av CASP den 2009-07-24 01:25
Tackar och bugar CASP.

Komme snart en @oden 1.1 med justeringar som krävs för Oden Warfare 1.0.

Har även aningen mörkare m90 uniformer Shock

Alla, inklusive Påven Benediktus den svartmuskige räksmugglaren, klagade på färgen så jag gav med mig till slut.

Jakk åtterkommer vah!
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Oden, du har ju inte svarat på mitt PM om att få dina addons hostade här på anrop Sad
eh.. PM?

Ska kolla Grin

Vore tokbra om ni vill hosta eländet, men server e just lite klen jo.

f.ö. är @Oden 1.1 med "Oden Warfare 1.0" frisläppt nu - gå och stirra på sidan om intresse finns.

(den kan du inte ordvitsa på granQ hahaha)

/gåråläserpmnånstans
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
förlåt? sa du fis-släppt?
http://files.getdropbox.com/u/448984/...A2_1_1.zip
Dropbox mirror för Oden II pack 1.1 ladda ned här för att bespara odens hemsida.Smile
var roligt att lira denna mod ikv Smile

kanske borde fixa vapen models lite bättre!