Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Fake polis virus
Nu har jag två gånger råkat ut för ett (Jag säger virus för jag inte vet vad jag annars ska kalla det). Viruset låser min webbläsare och visar upp en bullshit sida som säger typ "Din dator har blockerats för att du har varit inne på sidor med olagligt innehåll (Våldsporr, barnporr, tidalag, allt möjligt hemskt nämns).
Jag vet att detta är ett virus och jag har ett ESET program installerat men trots en tidigare genomsökning så har problemet återkommit.
Min fråga är nu. Vet någon något bra sett att bli av med detta.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Också, jag är som vanligt inte så bra på datorspråk så snälla tala svenska.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Du får porrsurfa på lite mindre seedy sajter :3
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Tror kilt har en poäng Grin
Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!
två gånger? oj, lyssna på kilt Grin
förresten, när jag praoade på en datorbutik så löste dom det genom att omformatera datorn
oj oj oj, värst vad folk verkar tro att jag porrsurfar. Skulle jag aldrig göra Wink
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Men vad är nu detta Nikke? Trodde först att det var Foxmaner som gjort tråden. Men googla lite, har för mig att jag läst om detta virus förr, var inte allt för krångligt att fixa det, men kommer inte ihåg hur.
Har råkar ut för något liknade förut.

Googla på vad det står exakt. Funkade för mig att hitta guider för att bli av med skiten.

Ibland kan det räcka med att starta om webläsaren, Vissa sådana sidor blockar den bara utan att installera dynga på datorn.


@matheez: Att formatera om disken är en variant som tyvärr många datorfimor gör. Eftersom de inte orkar/kan kolla vad som hänt så är det enklast för dem att göra. Själv vill man undvika det då det för med sig så mycket extra strul med att ominstallera allt man hade på burken. Alltid bättre att Googla först efter andra lösningar.

Citera

KaptenKilt skrev:

Du får porrsurfa på lite mindre seedy sajter :3


Men de är ju de bästa sidorna!
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.

Citera

Tomten skrev:

Men vad är nu detta Nikke? Trodde först att det var Foxmaner som gjort tråden. Men googla lite, har för mig att jag läst om detta virus förr, var inte allt för krångligt att fixa det, men kommer inte ihåg hur.
vilket påhopp!Angry nikke har läst om det förut på te.x sweclockers. googla bara på polisvirus så kommer du väll in på någon tråd där du kan finna svar. Men har hört att får det av ´lite snuskiga sidor´ men inte någon olaglig sort Wink files.sharenator.com/160988.jpg
Får jag skriva det här?

Citera

Nikke skrev:

oj oj oj, värst vad folk verkar tro att jag porrsurfar. Skulle jag aldrig göra Wink

alla har vi våra behov. inget att skämmas överGrin
förutom tomten som är inne på säl porr...... skäms!Pfft
Får jag skriva det här?

Citera

Steel rat skrev:

Har råkar ut för något liknade förut.

Googla på vad det står exakt. Funkade för mig att hitta guider för att bli av med skiten.

Ibland kan det räcka med att starta om webläsaren, Vissa sådana sidor blockar den bara utan att installera dynga på datorn.


@matheez: Att formatera om disken är en variant som tyvärr många datorfimor gör. Eftersom de inte orkar/kan kolla vad som hänt så är det enklast för dem att göra. Själv vill man undvika det då det för med sig så mycket extra strul med att ominstallera allt man hade på burken. Alltid bättre att Googla först efter andra lösningar.


Det säkraste är ju oftast attt just omformatera. Har man otur är ett sådant här angrepp bara ett av flera. När väl ett kommit in i burken finns det risk att massa andra saker är komprometterade, oftast är det väldigt tidsödande att ta reda på och leder i slutändan inte till något, då det oftast inte med 100% säkerhet går att säga att det inte finns något kvar.

Bankärenden och liknande bör man ju hålla sig undan ifrån tills man tycker att man känner sig säker, konton och annat bör man byta lösenord på, speciellt epostkonton då dessa ofta kan användas för att återställa alla andra konton. Ett epostkontos lösenord bör ha högsta säkerhet, och aldrig användas någon annanstans.
Sen är det väl inget virus du har råkat ut för, utan snarare en redirect från en barnförbjuden sida till en väldigt jobbig sida?
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
kan du skicka screenshot. finns ju många olika polisvirus
Får jag skriva det här?
tog inget screenshot. Det var dock en massa FN symboler synliga.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Hur gick det för dig? Hoppas du fick bort eländet.

Citera

Steel rat skrev:

Hur gick det för dig? Hoppas du fick bort eländet.


Det är nog inget virus utan snarare en redirect som bara dyker upp ibland. Jag har ändå planerat att formatera om min hårddisk ett tag nu så när jag gör det det så kommer nog detta problemet att bara försvinna.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton