Visa ämne
Anrop » Flygsimulatorer » Flygsimulatorer
 Skriv ut ämne
BMS 4.33 Viggen
Är du också trött på skrikiga färger så här i höstmörkret?
Vi även du se kool ut som Oden när du störtar till musiken av alarmerande varningsljud?
Kommer RPGprayer någonsin flytta hemifrån?

Svaret på allt ovan och resten av dina livsproblem kan sökas genom att packa upp bifogad zip och placera dds filen i [..\Falcon BMS 4.33\Data\Terrdata\objects\KoreaObj] (spara gärna originalfilen om du är en fegis)
theOden bifogade följande bild:fil:
2256.zip [15.5kB / 511 Nerladdningar]
theOden bifogade följande bild:bild:
bmsja37newtex.png
Bild 1:
Min favoritbeväpning, 4 st. Rb 74 (Sidewinder) samt 2 st. Rb 71 (Skyflash)

Bild 2:
Jag svänger vänster, fantastiskt.

Bild 3:
RPGPrayer har byggt ett litet elegant uppdrag för nya aspiranter, bl.a. kan man parkera snyggt Smile
theOden bifogade följande bild:bilder:
bms37_3.png bms37_2.png bms37_1.png

odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Nu tror jag allt du får numrera om hörredu oden Smile
Men Zip, läs bilnamnen
(är la inte mitt fel att ditt forum lägger bilagor i fel ordning haha)
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Ser inte volvo, audi, bmw, är det några andra bilnamn jag bör leta efter?
:PORR:
Redigerat av 8041_Holmberg den 2015-11-24 16:40
----------

Det finns bara ett I5 och det är nedlagt.
Idag testade vi "Anti-shipping" aktivitet.
Hi-tech vapen som KEPD samt AGM-65 gjorde halva jobbet, resten löste Viggens 30mm KCA kanon.
Kekkonnenn, som marsvin skulle sagt.

(Grön Viggen är WIP, bl.a. är nosen lite apskit fortfarande)
theOden bifogade följande bild:bilder:
bms37_6.png bms37_5.png bms37_4.png
Grön Viggen för de som föredrar markattack.
theOden bifogade följande bild:fil:
ja37m90.zip [984.95kB / 518 Nerladdningar]
theOden bifogade följande bild:bild:
bms37_7.png
Killen som landar i svart rök, ja det är självklart RPGprayer.

Annars slog vi ut två startbanor i nordkorea och de blev rätt sura så vi fick båda flyga hem med svarta MFD'er.
(och vissa då med sliten motor)
theOden bifogade följande bild:bilder:
bms37_10_2.png bms37_9_1.png

odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
After action-rapport från gårdagen, då!
Vi körde Offensive Counter-Air Strike i våra vackra AJ/JA/AJS 37-hybrider mot ilskna koreaner.

Oden hittade faktiskt startbanan, så vi drog iväg några väl valda svordomar åt flygledartornets håll medans vi vrålade upp i skyn och inväntade våran jakteskort innan vi rörde oss mot målområdet; ett elakt rött flygfält!!!!

Vi flög över trätoppar och genom dalgångar medans vi graciöst förvillade det fientliga luftvärnet.
Vi nådde målet och jag fick gira runt litet för att få bra träffområde med de 16 sprängbomber jag hade lastade under balkarna, då två saker plötsligt slog mig:
1. Det fanns inte en chans att risätarna hade en suck att kunna träffa mig, jag är ju helt enkelt för bra!
2. Oden är ju gammal, lite gaggig och ser kanske lite dåligt, så jag tänkte att jag skulle vara litet snäll och hjälpa honom hitta hem efter ett tröttsamt uppdrag.

Lösningen blev då helt enkelt att strategiskt låta bomberna tillfoga mig själv lite skada för att jämna ut spelplanen litet, då kunde jag ju samtidigt leda Odan hem med mitt plan agerande rökaggregat. Smidigt!

Jag snyggve-bombade landningsbanan, sprängde en Mig-21:a i förbifarten och gjorde en segerroll. Odan tog ut lite aggressioner på flygfältets onda belysning. Tumult utbröt på flygfältet, rödingarna flydde åt alla håll. Stor succé!

Vi åkte hem i en skinande segerparad och landade, redo för nya uppdrag.

Låtom oss krossa kommunismen!
Du kan flyga. Du är inte rädd.


(Tyvärr så verkar inte replayen kolla upp beväpningen på planen, så det ser ut som vi flyger tomma. Skador verkar heller inte synas.
Jag har heller inte fixat Odens snygga kamomålning ännu, ställer mig i skamhörnan.)


Redigerat av RPGprayer den 2015-12-12 08:39
Dat soundtrack Grin
Har ni någon kontakt med The Scandinavian Front-modden? Dom är tydligen på jakt efter en Viggen-modell.
Nepp, men vi har ingen Viggenmodell så det kvittar nog.

Minns någon bifogat uppdrag?
theOden bifogade följande bild:bild:
flashfrompast.png

odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Väl utfört uppdrag!
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Hur laddar ni bomber på den, kan ju bara ha AA beväpning på den i BMS 4.33
slöben och lite kod knackare Cool

Citera

metal skrev:

Hur laddar ni bomber på den, kan ju bara ha AA beväpning på den i BMS 4.33


Det finns en editor i launchern där det går att modifiera vilka vapen balkarna kan bära. Det man får tänka på är att filen FALCON.WLD i ...\Falcon BMS\Data\Terrdata\objects\ modifieras, så man gör klokt i att spara en backup på originalfilen, samt såklart att man måste ha samma ändringar om man ska köra multiplayer.
.. eller så laddar man ner den fil från anrop ts som rpg lagt i falken kanalen.
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Tack, ursäkta ett lite dröjsamt svar men irl kickade in Smile
Fixar det med editorn, hittade inte falken kanalen i ts men är ju lite blind ibland Smile

/M
slöben och lite kod knackare Cool