Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Bilder Arma 2: Operation Arrowhead
Här finns ett antal bilder att kika på:
http://dslyecxi.com/screens/ArmA2/Arr...Arrowhead/

Edit: Flyttade den här tråden till Allmänt då det fortfarande handlar om ett A2 spel, även om det är stand-alone. Smile
Redigerat av engen den 2009-08-21 14:41
Porr porr porr!!! Ska belåna mig överhuvudet så jag kan köpa nya burk!! Fasen vad det ser grymt ut!!
Rock N´Roll is a way of life!
Spotify - StagHunt
Helvete Shock Det där ser RIKTIGT bra ut.
Ser mycket lovande ut faktiskt. BIS verkar ha lyssnat en del på communityn angående vad de vill ha fixat. Förhoppningsvis hinner skademodellering osv arbetas om också. Det enda tre stora grejerna jag har kvar sen är de kassa rösterna, transitioner mellan animationer samt en ordentligt first-person vy som inte är kopplad till third-person animationen. (Som alla "vanliga" fps har.)

Citera

engen skrev:
samt en ordentligt first-person vy som inte är kopplad till third-person animationen. (Som alla "vanliga" fps har.)


Det här är något som jag absolut inte hoppas de gör något åt, det känns som att man har en kropp i arma vilket man inte gör i "vanliga" fps.
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
Oj. Det där var RIKTIGT nice.

Citera

Lambo skrev:

Citera

engen skrev:
samt en ordentligt first-person vy som inte är kopplad till third-person animationen. (Som alla "vanliga" fps har.)


Det här är något som jag absolut inte hoppas de gör något åt, det känns som att man har en kropp i arma vilket man inte gör i "vanliga" fps.


I exempelvis Crysis eller Far Cry 2 har du en helt egen kropp. Båda spelen erbjuder på en bättre inlevelse (spec FC2) angående att ha en "egen kropp" än vad A2 lyckas med. Med egna animationer för firstperson kan du även modellera hanteringen av vapnen på ett korrekt sätt där en hand faktiskt fäller ut en bipod, korrigerar patronläget, laddar om, mm. Du kan även ha enskilda animationer för varje vapen genom detta, precis som vilket "vanligt" FPS som helst. Sedan har man en thirdperson animation som utför "ungefärliga" men inte lika precisa animationer.

Slutligen så har vi det fenomenet i OFP/A1/A2 där en påbörjad animation måste köra sina frames innan något annat kan ske. Ett typexempel på detta är "delayed-death" syndromet om man blir skjuten och dödad samtidigt som man plockar fram ett pansarskott. Animationen spelas klart, spelaren/ai:n tar fram pansarskottet men direkt efter animationen spelat klart så triggas dödsanimationen. Detta brukar leda till att man ofta pumpa en 10-15 skott i RPG-snubbar för de dör fan aldrig Pfft Ett väldigt klumpigt sätt att använda sig av, i min mening.

Det enda skälet till att det inte är så i A2 är på grund av lathet/ont om tid/bortprioritering hos BIS.

Redigering: Flyttade ämnet till A2 forumet då det fortfarande är ett A2 spel, även om det är stand-alone. Smile
Redigerat av engen den 2009-08-21 15:18
Mye nice!
Ser ju rätt nice ut, gillar hur de faktiskt håller i greppet på SCARen
Fina bilder...