Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
När ska vi starta på söndagar
Jag har extremt viktiga saker för mig före 20:00 Jag har extremt viktiga saker för mig före 20:00 21%[5 Röster]
Jag kan starta 19:00 Jag kan starta 19:00 71%[17 Röster]
20 passar bäst för så har de alltid varit 20 passar bäst för så har de alltid varit 8%[2 Röster]
Totalt antal röster : 24
 Skriv ut ämne
Spelstart 19:00?
Hur kommer de sig att de är så svårt att ändra starttiden för söndags spelet?

Personligen anser jag att vi ska tidigarelägga starttiden till 19:00 för att möjliggöra längre spel omgångar, mer en ett uppdrag i följd samt underlätta joint Ops med våra grannar i öster.
Finns de något som hindrar en tidigare starttid eller är de bara gammal vana?

Vore intressant att få höra lite argument.
dl.dropboxusercontent.com/u/40357100/I31_Ros%C3%B6_liten.png
Jag känner att 19:00 är en utmärkt tid för att börja spela, främst för att jag som spelare kan vara med längre än annars på ett söndagsspel. Börjar spelet 20:00 och varar i circus 3~ timmar så är vi klar 23:00, vilket känns något för sent för mig då jag oftast behöver gå före 23. 19:00 däremot är en bättre tid, det kanske krockar för några som har ett jobb som slutar runt 18-tiden eller så, men för övrigt så tycker jag att 19:00 är mer attraktivt då vi har circus 3-4 timmar på oss att spela innan de som verkligen måste försvinna vid 22:30-tiden måste gå.
För de som har lite knepigt att ta sig hem till 19:00 på söndagar kan problemet definitivt lösas genom att stöd för Join In Progress (JIP) konsekvent läggs in i längre uppdrag. Eller att vi spelar flera kortare uppdrag under en och samma session.

På rak arm är jag klart positivt till bägge lösningar, och ett konsekvent tidigareläggande av söndagssessionerna till 19:00.
Stöd för JIP är inget som behöver "läggas in" i fall någon är orolig över det. Det är bara att lämna slottarna öppna vid spelstart. Jag är en av dem som kan ha svårt att hinna med till 19 men jag ser gärna att vi kör igång då och låter folk halka in efterhand som de kan.

Det kan rent av resultera i högre deltagande då man inte behöver känna att man inte kan vara med bara för att man inte hinner i tid