Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
Möjlighet för säkra vapnen
Ja Ja 50%[9 Röster]
Nej Nej 50%[9 Röster]
Totalt antal röster : 18
 Skriv ut ämne
Säkring på vapnen?
Hejsan.

Undrar om ni är intresserade av ha vapen som går säkra.

Dvs man trycker på F knappen för bläddra lägen.

T ex:

Single, Automatic, Safe, Grenades.
Hade varit bra, eller att man trycker på nån knapp som typ... "x" så togglar man mellan safe/säkrad och vilket eldläge man har valt.
Det som kan uppnås (eventuellt): Mindre missfires, OM folk kommer ihåg att säkra...

Det som jag tror kommer hända:
Omvänd effekt.. "Fan jag dog, jag glömde och osäkra"

Folk kan lika gärna lära sig att använda 2x L-CTRL.. OK, det är ingen riktig säkring, men det hjälper mot ETT missfire. Det är väll oftast det som händer.. Sällan man hör någon dra av flera skott..

Just my two cents.
Annars bör det så typ lite under siktet/ mitten av skärmen.
"Your weapon is on safe" eller

"Ditt vapen är säkrat"
Redigerat av Robinio den 2009-10-13 19:46
Är ni inte lite väl realism-nördiga nu? Wink
"Bättre en kula i handen än 10 i huvet"
Undrade först "vilken jeffla MÖP har skapat den här tråden"
Kod Källa  

granQ addmöpscore + 10


Min upfattningen är den att säkringen bara skulle vara ivägen och göra irriterande.
Det är min uppfattning att vi inte uppnår högre vapensäkerhet enbart för att vi inför en "säkring". Vapensäkerhet handlar mer om var man pekar fanskapet och om man pillar på avtryckaren/musknappen hela tiden eller inte. Enligt min mening finns det som tidigare nämnts redan en "säkring" ingame då man sänker vapnen och att om det är bättre vapensäkerhet som eftersträvas så är det snarare så att vi måste skapa en större medvetenhet kring vapensäkerhet och att använda de befintliga säkerhetslösningarna
Coolt! Men onödigt - räcker som sagt med en snabb 2xLCTRL!
Jag håller med ovanstående. Coolt men onödigt, 2xCTRL duger utmärkt.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
höger pekfinger på scrollhjulet löser allt.
Redigerat av Daffman den 2009-10-13 20:46
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif

Citera

ugga skrev:
Undrade först "vilken jeffla MÖP har skapat den här tråden"
Kod Källa  

granQ addmöpscore + 10


Min upfattningen är den att säkringen bara skulle vara ivägen och göra irriterande.
Det är min uppfattning att vi inte uppnår högre vapensäkerhet enbart för att vi inför en "säkring". Vapensäkerhet handlar mer om var man pekar fanskapet och om man pillar på avtryckaren/musknappen hela tiden eller inte. Enligt min mening finns det som tidigare nämnts redan en "säkring" ingame då man sänker vapnen och att om det är bättre vapensäkerhet som eftersträvas så är det snarare så att vi måste skapa en större medvetenhet kring vapensäkerhet och att använda de befintliga säkerhetslösningarna


Håller med ugga här, precis som i lumpen lär man sig att hålla fingret borta från avtryckaren. Problematiken uppstår då man helt enkelt är van vid att alltid ha fingret på LMB när man använder musen. Tror det handlar om att vänja sig i A2 att hålla borta fingret på samma sätt som man "vänjer sig" vid att inte spela Rambo. Skillnaden är väl att dyl vådaskott sker så sällan så tiden för inlärning är längre/svårare.

Citera

ugga skrev:
Undrade först "vilken jeffla MÖP har skapat den här tråden"
Kod Källa  

granQ addmöpscore + 10


Min upfattningen är den att säkringen bara skulle vara ivägen och göra irriterande.
Det är min uppfattning att vi inte uppnår högre vapensäkerhet enbart för att vi inför en "säkring". Vapensäkerhet handlar mer om var man pekar fanskapet och om man pillar på avtryckaren/musknappen hela tiden eller inte. Enligt min mening finns det som tidigare nämnts redan en "säkring" ingame då man sänker vapnen och att om det är bättre vapensäkerhet som eftersträvas så är det snarare så att vi måste skapa en större medvetenhet kring vapensäkerhet och att använda de befintliga säkerhetslösningarna

Word!
"Bättre en kula i handen än 10 i huvet"
som jag känner så..
a) fingret är på LMB till börja med, går inte jämföra med avtryckaren.

du dubbelklickar runt på kartan och vips klickar du inte på kartan längre och du avfyrar. Eller meny, motsvarande.

Cool handlar inte om realism eller möperi.. handlar om att på coop när man skall springa t ex i en halvtimme, är det obekvämt vara så "rädd" för LMB, skönare bara säkra

c) CTRLx2 är inte samma sak, då man även ändrar tempot, sättet man går osv. Anläggning och säkrat/osäkrat.. skillnad.

Men har gjort det, med egen ikon osv.. skall försöka utvärdera men jag gillar den.
Ser bara ett extra firemode som är i vägen. Fingret på scrollhjulet funkar bra.
Jag känner mig personligen lite osäker ibland när man är många tight uppställda, t.ex. vid SIB. Eller när någon riktar pipan åt en när de ser sig omkring, använd ALT eller sänk vapnet om man inte är i strid!
Skulle gärna ha någon möjlighet för säkring men isåfall som man mappar till musen, har en massa knappar på den som jag inte använder... Gillar inte att scrolla med F...
Nja, håller med herr Ugga jag också. Att sänka vapnet funkar utmärkt, och då har man också koll på att alla i sin grupp verkligen har gjort det också. Annars kommer folk säkert börja gå runt med sina vapen säkrade fast i anläggning, och det ser inte bra ut när det inte är nödvändigt. Gillar inte när folk går runt och pillar varandra i näsan med pipan Pfft Det är ju inte så att vådaskott är ett stort problem för oss direkt.
Här kan man snacka vådaskott! kolla en bit in i filmen! http://www.youtube.com/watch?v=k0zKvk...0zKvkzS4-Q