Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
Blir man nerskjuten så...
...säger man ingenting alls och får skämmas i sin ensamhet tills vidare. ...säger man ingenting alls och får skämmas i sin ensamhet tills vidare. 17%[5 Röster]
...får man säga att man "är nere", men därefter knipa käft. ...får man säga att man "är nere", men därefter knipa käft. 69%[20 Röster]
...tar man det macho och fortsätter leda och rapportera allt man ser. ...tar man det macho och fortsätter leda och rapportera allt man ser. 14%[4 Röster]
Totalt antal röster : 29
 Skriv ut ämne
Dead men dont talk?
Jag och Mattan satt och diskuterade detta igår och kom fram till att vi borde enas om något i våra större spel; Ska man som nerskjuten få snacka över TS?

Tydligen så är vissa redan stenhårda på att inte säga mer än " 'Jag' är nere " när dom väl blir nerskjutna, och då alltså inte spoila något om fiendens positioner eller dylikt. Andra bryr sig däremot inte och sitter gärna och informerar sina kamrater om sin exakta position och vilken buske fienden skjöt dig ifrån.

Vi kom båda fram till att man självklart ska vara tyst när man är död. Detta gäller då även gruppcheferna! Så får ställföreträdande känna pressen och ta över mitt i stridens hetta Pfft Visst kan man kanske snacka lite skit om situationen har lugnat sig eller om alla är döda, men huvudsaken är att man inte nämner något som har med spelandet att göra.

Jag tänkte posta detta i Squad-sektionen, men det verkar inte gå att starta en poll där, och jag ville gärna se en omröstning Grin Så, vad säger ni?
Jag tycker man kan säga att man åkt ner, sen är man tyst.
anrop.se/hosted/pellejones/anropbanner_pelle.jpg
Alternativ 2 utan tvekan.
Bevakningssoldat Marinbas Syd 2002
Arma2: Flyger högt upp i det blå!
beror lite på hur upplägg och lir är..

t ex om man väntar på revive osv kan vara skönt typ "ey kom hjälp mig fort! nej.. ligger där".

Kör man tok seriöst, skall man inte säga något alls...

som sagt, är väl flytande lite beroende på. Något absolut läge för alla större coop tycker jag inte man kan säga.
Man måste, med all sin enskilda makt, överspela ett enormt "ÖÖÖÖAAAAAAHHHHEEEEE!!!!!" sedan ligga och snyfta "Jag vill inte dö" alternativt hosta fram ett "medic" med jämna mellanrum. Vägran till detta efterföljs av uteslutning från Anrop.se.
Som den enbart demotestande person jag än så länge är vill jag ändå stämma in i att döda människor inte talar (såvida man inte har förvandlats till ett andeväsen). Vid kompanisystems-spelande med all realism som tydligen ingår där så bör givetvis total radiotystnad vara självklart ifråga om de olyckliga satar som har fått en kula genom skallen. Ifall kamrater ser mig dö eller bli allvarligt sårad så är det enligt min mening bara dom och inte jag som ska avslöja det för plutonen. Men om man "dog" utom synhåll för någon kamrat så kan man eventuellt själv få tala om positionen på en TS-linje som enbart sjukvårdarna kan höra. De måste i sin tur knipa käft om var kroppen ligger. På det sättet kan man fortfarande bli återupplivad utan att några chefer får en orealistisk underrättelse. Ett problem då är iockförsig att sjukvårdarna inte har lov att ge sig iväg utan att underrätta närmaste chef men det kan säkert lösas på något sätt, eller? Wink
Redigerat av Death den 2009-10-17 00:22
"Bättre en kula i handen än 10 i huvet"
Att rapportera in fi när man är död tycker jag inte är ok. Det gäller oavsett om man ligger i revive-mode eller flaxar runt som en fiskmås.

Dock tycker jag att det är ok att småprata beroende på seriositeten i uppdraget. Vafan man ligger ju o e död! Dock ska jag återigen påpeka att jag motsätter mig revive och hellre kör base-respawn/ingen respawn.
En fråga, kommer det inte ingå ett eget skadesystem i ACE2? Så att man kan bli oskadliggjord men ändå leva, så att man kan bli omhändertagen av medic osv?
Tycker inte man ska säga något överhuvudtaget, är man död är man död typ =)

Med reservationen att man är "själv" så ingen ser en kanske man kan säga träffad/nere/Aaaaaa eller nåt i den stilen så gruppen hör... rent speltekniskt så man inte ligger i 5 min innan nån upptäcker, hmm var är han... Wink
Annars helt klart inget snack när man är död (utom möjligtvis småprat om hela gruppen är nere).
Under coop: Tyst, eller i alla fall inte prata om vart man själv eller fienden är.

Under PvP: Avslöjja allt du kan. Seriöst, det är lika bra, vi vet att det andra laget kommer göra det oavsett vad dem säger.

Citera

Ishie skrev:
Under PvP: Avslöjja allt du kan. Seriöst, det är lika bra, vi vet att det andra laget kommer göra det oavsett vad dem säger.


Vet inte om du pratar om morgondagens PvP, där kommer det iaf vara strikt förbjudet att tala efter man är död.

Citera

Redkid skrev:

Citera

Ishie skrev:
Under PvP: Avslöjja allt du kan. Seriöst, det är lika bra, vi vet att det andra laget kommer göra det oavsett vad dem säger.


Vet inte om du pratar om morgondagens PvP, där kommer det iaf vara strikt förbjudet att tala efter man är död.


Eller hur, vi kommer sitta på separata TS serverar.. Så dem kommer ju säkert inte göra det.

JAG VILL VINNA!
jag tycker att man ska få säga t.ex. "rigge nere" jäntemot gruppen men om gruppchefen blir nedskjuten bör han inte säga t.ex. "pelle nere" på pluton nätet.

och blir hela gruppen utskjuten behöver man ju inte direkt sitta knäpptyst för det kommer väl inte på något sätt jag kan se hindra övriga grupper i sökandet och räddandet av en för att man sitter och snackar lite skit exempelvis något som inte ens är spelrelaterat...

eller?
i35.photobucket.com/albums/d173/rigge88/index2php.png

Citera

Redkid skrev:

Citera

Ishie skrev:
Under PvP: Avslöjja allt du kan. Seriöst, det är lika bra, vi vet att det andra laget kommer göra det oavsett vad dem säger.


Vet inte om du pratar om morgondagens PvP, där kommer det iaf vara strikt förbjudet att tala efter man är död.


pici.se/pictures/YxyzWeTtZ.jpg
www.anderssonm.se/images/banmattan.jpg
Inom Anrop håller jag helt med.
Men jag vägrar tro att finnarna kommer sitta och vara Så ärliga på sin egen TS server. Jag kommer såklart följa det som sägs, men tycker ändå att ni är en smula naiva Smile Kanske är jag en gnutta misantropisk i mitt uttalande, men som sagt..

Citera

Ishie skrev:
Inom Anrop håller jag helt med.
Men jag vägrar tro att finnarna kommer sitta och vara Så ärliga på sin egen TS server. Jag kommer såklart följa det som sägs, men tycker ändå att ni är en smula naiva Smile Kanske är jag en gnutta misantropisk i mitt uttalande, men som sagt..


Jag håller med Ish, Finnar är genetiskt benägna att ljuga Wink

Nä men seriöst, jag tror (iaf hoppas) att dom håller det dom säger. Sen finns det säkert några rötägg som minsann vet bäst ändå o ska berätta precis var vi är. Sånt är livet, tyvärr. Vi behöver ju iaf inte sjunka till deras nivå om det är så. Smile
Om vi brukar spöa skiten ur finnarna m fl så kan vi väl hålla oss till största möjliga radiotystnad (som döda). Men om de brukar vara jämnstarka eller bättre så kan vi nog riva av några positioner? Wink Det låter iochförsig inte särskilt seriöst men jag tycker iallafall att man ska börja med strikt radiotystnad och se hur det artar sig.
Redigerat av Death den 2009-10-18 13:47
"Bättre en kula i handen än 10 i huvet"
Coop = Alt 2
PvP = Alt 3
Gällande finmatchen.
Så länge det inte finns något sätt att kontrollera så att ingen fuskar, så tycker jag det är en dum regel.
Tex kör väll alltid folk för fort tills det dyker upp fartkameror eller en polis kontroll.
Varför skulle ett gäng finska försupna hobby militärer gå att lita på? Wink
Redigerat av Jonathan82 den 2009-10-18 14:19