Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
Men Of War
Hej!

Tänkte kolla hur många som har RTS-liret "Men Of War" och om det finns intresse att lira ihop?
Jag och Mandrake kör rätt mycket RTS i stort, men det blir ju betydligt roligare om man är fler.
MoW går att köra upp till 16 pers med 120 units per person via multiplayer (ett tiotal spelgrenar).

Vi köpte våra spel via GamersGate

Men of War takes place in Europe and North Africa during the height of World War II, the story unfolding across three different campaigns played out through the eyes of Soviet, Allied and German soldiers. Each campaign has its own scenario and structured timeline bringing a different story of the war to life. The main Soviet campaign sees two student comrades, Smirnov and Kuznetzov, join the army and quickly become brothers in arms as they rise through the ranks and experience the rigours of war. The whole story unfolds across three campaigns, with five German and five Allied misssions completing the trilogy, each telling a different story of WWII spanning across Russia, North Africa, Ukraine, Greece, Germany, Italy and the Pacific. Men of War will feature no less than twenty new units to play with, including new designs on tanks, APCs and heavy guns. Dynamic in-game video enhances the single player missions, while the sounds of war have been given new range with over one hundred new sound effects of weapons and combat gear, recorded under real operating conditions. The single player campaign will also feature a fully customisable user interface, so players are able to have their command layout just as they please. In addition to the in-depth single player experience, Men of War also unleashes all new multiplayer maps along with new ‘capture the flag’ and ‘high-value cargo’ modes, all faithfully recreated with stunning graphics and refined AI. A new rating system has also been introduced to ensure a fair fight in online multiplayer battles.

•Three evolving storylines in the Soviet, Allied and German armies, comprising 19 missions in 3 campaigns
•7 bonus missions for different sides of the conflict
•More than 50 new units to use in multiplayer mode
•Realistic models of armament and military equipment recreated in accordance with design drawings and historical documents
•System of ratings and statistics for every participant in multiplayer mode
•New nation in multiplayer mode - Japan
•Revised controls interface – customizable and easier to use
•New multiplayer maps and 2 new game modes
•Highly detailed WWII environments and characters faithfully recreated with a cutting-edge graphics engine
•Direct control system. Take over the control of every single soldier, or drive tanks and other vehicles, set up ambushes with antitank guns and blow your enemies up with precise and deadly aimed shots at their weak spots



Citera


Vi kör på version v1.11.3 + Outfront v1.16.4 nu samt att vi har lagt till moden Commanders of War II med FACES OF WAR missions pack m.fl. Jag har tankat upp dessa på min hårddisk på StoreGate om några fler vill vara med och testa. Har blivit många timlånga uppdrag med både hårda strider samt fältarbeten i låga ställningar, sjukt roligt. Förutom vi gamla 37'or (Bajen, Para, Mandrake, Sleipner) så har även RPGPrayer deltagit vid några tillfällen, vore somsagt roligare om fler anslöt sig.

Laddahem mods.rar (Lösen: anrop) 926MB
Laddahem v1.11.3 (Lösen: anrop) Official
Laddahem v1.16.4 (Lösen: anrop) Outfront

Redigerat av bodybag den 2009-11-22 15:34
cache.www.gametracker.com/server_info/46.253.198.200:2302/b_350_20_5A6C3E_383F2D_D2E1B5_2E3226.png
Verkar lite udda/nytänkande

Ska se om jag hittar en demo till att börja med.
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Tog ju bara ett halvår eller något innan fler fick upp ögonen för det här på Anrop Smile

Jag lirar Men of War mer än gärna!!
Har spelet, det ligger bara och väntar Grin
Hur mycket skiljer det sig från de vanliga krigsstrategispelen som Blitzkrieg o allt vad de heter? Några unika egenskaper?
"Bättre en kula i handen än 10 i huvet"
Tänker skaffa mig MoW nu den 30-okt då MoW Red Tide kommer.

Problemet är att jag har nästan ingen tid att spela online Sad
Vad säger folk om lite Men of War i eftermiddag kanske? Smile
Tänkte köra lite med Mandrake och MrBajen ikväll efter 22-tiden.
Har fastnat för en kampanj med fallskärmsjäger.. .åååh så coolt!
cache.www.gametracker.com/server_info/46.253.198.200:2302/b_350_20_5A6C3E_383F2D_D2E1B5_2E3226.png
Väldigt skoj spel faktiskt. Får se om man skaffar sig det tills nästa helg, så kanske man kan slänga upp ett spel Smile?
Jag, Sleipner, Para, Bajen och Mandrake kommer köra under Lördagen den 24/10, både dag och kväll.
Hoppas på att fler hänger på, vore kul med en 8vs.8 alt. att vi kör 8 pers från anrop mot utomstående
eller en fet coop på hard. Hur som helst så finns vi på TS2 i avsedd kanal för er som vill vara med.

hem.bredband.net/b108290/spel/mow_anrop.jpg
Redigerat av bodybag den 2009-10-24 16:30
cache.www.gametracker.com/server_info/46.253.198.200:2302/b_350_20_5A6C3E_383F2D_D2E1B5_2E3226.png
Vi kör på fortfarande och blir fler och fler.. .

Hojta till om någon av er har spelet och vill hänga med,
vi kör uppdragen på normal och hard vilket gör att vi behöver
vara ett par stycken för att klara av dem.. .blir roligare också
cache.www.gametracker.com/server_info/46.253.198.200:2302/b_350_20_5A6C3E_383F2D_D2E1B5_2E3226.png
kanske får pröva någon gång, prövade bara på laptopen tidigare.

Kan vara kul med lite variation ibland Smile
Vi kör på version v1.11.3 + Outfront v1.16.4 nu samt att vi har lagt till moden Commanders of War II med FACES OF WAR missions pack m.fl. Jag har tankat upp dessa på min hårddisk på StoreGate om några fler vill vara med och testa. Har blivit många timlånga uppdrag med både hårda strider samt fältarbeten i låga ställningar, sjukt roligt. Förutom vi gamla 37'or (Bajen, Para, Mandrake, Sleipner) så har även RPGPrayer deltagit vid några tillfällen, vore somsagt roligare om fler anslöt sig.

Laddahem mods.rar (Lösen: anrop) 1.70GB
Laddahem v1.11.3 (Lösen: anrop) Official
Laddahem v1.16.4 (Lösen: anrop) Outfront
Redigerat av bodybag den 2009-11-18 20:33
cache.www.gametracker.com/server_info/46.253.198.200:2302/b_350_20_5A6C3E_383F2D_D2E1B5_2E3226.png
Har skaffat MoW nu. Lir organiseras gärna genom IRC om ni vill ha med mig.
Jag och Sleipner har lagt till några fler mods och därmed
uppdaterat packen. Den ligger nu på totalt 1.70gb och innehåller:

Commanders of War II
FACES OF WAR missions pack
All units unlocked v2.0
Blood Wars zombi mod 1.0
Guerilla Mod
modern combat
GSM 2009
GSM 2010

Campaign
greenshieldfix
pantherfix
minimapfix
selectionfix


Laddahem mods.rar (Lösen: anrop)

Obs! Man akriverar modsen under "Options" i menyn in-game.
Undvik att köra fler mods samtidigt. Vanligtvis så kör vi på
Commanders of War II tillsammans med FoW kartorna.

Redigerat av bodybag den 2009-11-22 15:32
cache.www.gametracker.com/server_info/46.253.198.200:2302/b_350_20_5A6C3E_383F2D_D2E1B5_2E3226.png

Citera

Death skrev:
Hur mycket skiljer det sig från de vanliga krigsstrategispelen som Blitzkrieg o allt vad de heter? Några unika egenskaper?

Inte för att vara sån men när blev Blitzkrieg klassats som ett vanligt mainstream strategie spel Pfft? Antar att jag missuppfattar dig men såg kul ut Smile.
Toppen!
Letade efter moddar till MoW.


Citera

bodybag skrev:
Jag och Sleipner har lagt till några fler mods och därmed
uppdaterat packen. Den ligger nu på totalt 1.70gb och innehåller:

Commanders of War II
FACES OF WAR missions pack
All units unlocked v2.0
Blood Wars zombi mod 1.0
Guerilla Mod
modern combat
GSM 2009
GSM 2010

Campaign
greenshieldfix
pantherfix
minimapfix
selectionfix


Laddahem mods.rar (Lösen: anrop)

Obs! Man akriverar modsen under "Options" i menyn in-game.
Undvik att köra fler mods samtidigt. Vanligtvis så kör vi på
Commanders of War II tillsammans med FoW kartorna.
Kul å´sa att alla inte är insnöade på ArmA

Har plockat bort ett pat modar som strulade vilket gav oss en 926mb modmapp.
Kasta den gamla och ersätt den med nedanstående. Genererade lite nya maps oxå

Laddahem: mods.rar (Lösen: anrop) 926MB
Redigerat av bodybag den 2009-11-22 15:38
cache.www.gametracker.com/server_info/46.253.198.200:2302/b_350_20_5A6C3E_383F2D_D2E1B5_2E3226.png
MEN OF WAR - Nu endast 69:- på CdOn
cache.www.gametracker.com/server_info/46.253.198.200:2302/b_350_20_5A6C3E_383F2D_D2E1B5_2E3226.png
Grymt. Slänger en beställning så lirar vi sen Smile!