Visa ämne
 Skriv ut ämne
Addons och mods, Vad vill ni se i arma
Min polare håller på att jobba med vår hemstad till en ny Ö.
Det blir grannt Smile Han har fått kartor och CAd-grejer från stadskontoret.

"jag ska göra en 3d-modell av vår stad"
"åååh.. kuul!

Men han nämnde inte att vi ska springa runt i vår gamla skola och lägga satchels.
Annars vill jag ha en dator i ArmA, där man kan spela OFP.
Redigerat av Toffe den 2007-03-16 19:17

Citera

Toffe skrev:
..
Annars vill jag ha en dator i ArmA, där man kan spela OFP.

Brilliant Grin
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Oden har hittat sin plats i arma dem kommande fem åren.
Sole gjorde en spelmaskin till ofp. gick dock inte spela på den...

toffe, kul höra om lite driftigt folk och ett stadskontor som är lite trevliga.
Håll oss uppdaterade.
Kul Toffe! Ser fram mot nyheter från er.
Jag har förstått att det finns ganska så många som drömmer om en svensk mod.

Kan inte vi som är intresserade av att skapa en försöka att organisera oss lite. Jag tycker det är hel korkat om vi har 100 olika addson av samma svenska fordon, gjord av olika. Det är väll bättre att göra en bra mod som är väl genomarbetade än att ha flera halvbra.
Tro mig, blir det något svenskt överhuvudtaget är det ett mirakel. Dubletter? Hahahahaha.
Ja, var ju stort problem för oss i SFP crew, alla gjorde dubletter av det vi hade gjort...

Citera

Redkid skrev:
Tro mig, blir det något svenskt överhuvudtaget är det ett mirakel. Dubletter? Hahahahaha.

Tja, jag har nästan gjort klart en Strv122 i Solid Edge, dock saknar jag bra skisser på bak/framsida. Någon som sitter på bra skisser över de?
www.soldf.com
http://www.soldf.com/images/s_strv122...22_bak.jpg
tom SFP crew använda soldf.com som första koll för att skaffa sig basic info, inget man behöver skämmas över
Redigerat av ugga den 2007-03-21 22:05

Citera

ZiP skrev:

Citera

Redkid skrev:
Tro mig, blir det något svenskt överhuvudtaget är det ett mirakel. Dubletter? Hahahahaha.

Tja, jag har nästan gjort klart en Strv122 i Solid Edge, dock saknar jag bra skisser på bak/framsida. Någon som sitter på bra skisser över de?


Jag har lagt upp en skiss på front och baksidan på en 122 på wiki Wink
Du har de inte i lite högre upplösning tro Pfft? Linjerna blir typ 1m tjocka och omöjliga att urskilja detaljer från när man förstorar upp till rimliga storleker Sad. Är det ett dåligt tecken när skolans CAD-datorer börjar lagga som fan när man öppnar sin modell? Pfft
Jag hoppar på och börjar att göra en Strf-9040B istället.

Helt onödigt att jag fortsätter med 122:an jag också...

Citera

ZiP skrev:
Du har de inte i lite högre upplösning tro Pfft? Linjerna blir typ 1m tjocka och omöjliga att urskilja detaljer från när man förstorar upp till rimliga storleker Sad. Är det ett dåligt tecken när skolans CAD-datorer börjar lagga som fan när man öppnar sin modell? Pfft


Tyvärr inte Sad
Skulle vara kul med lite stridsflyg till RACS. Skulle ju faktiskt duga med Harriern som redan finns i spelet, fast reskinnad då såklart. Förslagsvis en lite ljusare färg (typ den färg som Gripen har) och såklart RACS- vapnet på sidan/vingen/whatever...

A-10 däremot känns inte riktigt som den passar i Royal Army Corps. Men det är ju bara vad jag tycker! Smile
Borde inte det snarare vara tvärtom då A-10 är mer low-tech än Harriern? Pfft

Citera

ZiP skrev:
Borde inte det snarare vara tvärtom då A-10 är mer low-tech än Harriern? Pfft

Nah, två olika typer av plan ju. A-10 är ett "air-to-ground" flyg och är inte konstruerat för jakt. Alla flygvapen behöver väl först och främst jaktplan för att kunna bekämpa en fiendes flyg, och då känns Harriern som ett bättre val.
AV-8B är å ett markattack plan.
Klarar ta med två AIM-9M jaktrobotar (precis som A-10).

Det enda jaktplanet Harrier visat upp är det brittiska FRS2 Sea Harrier.

För övrigt känner inte jag att RACS skulle vara low-tech på något vis.
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
De kunde köpt våra gammla Viggenplan ^^
jag vill ha allt SFP4 hade + Landsort,Korvett typ göteborg, JAS, HKP 15, Bildförstärkare GN1, Stridsvagn 90 familjen och en grön och fin snuskburk.

"Hey Feez what is this anyway? Well lets say the easterbunny came early this year... And i shot him."