Visa ämne
Anrop » Anrop » Information
 Skriv ut ämne
Vad vill du se?
Okey, vad vill ni ha for sidan, nagra speciella funktioner, nagon inriktning eller whatever. Vad bor jag fokusera pa next?
http://www.intimt...atabas.php

eftersom inte kom några förslag har jag börjat på en speldatabas.. har fortfarande kvar fixa med squaderna men iallafall. Tänkte göra en "spel" sida med underavdelningarna "kommande spel", "Speldatabas" och något mer kanske.

Nu dock dags för granQ att leta efter ny bostad.. synes.
Vill ha en ämnesrad för SFP5 till ArmA, kthnx.
Annars någonting som gör det enklare att organisera spelsessioner i framtiden. Kanske något mer än en forumtråd. Möjligtvis en sida med hur man går tillväga för att bli redo för strid. Nu kanske det inte blir mycket addons i början, men server-adress, lösenord, TS-server, osv. kan kanske vara bra. En ambition jag tycker ska finnas i communityn är att man spelar ihop och inte bara snackar på forumet, annars blir det ingen riktig community.
SFP5.. näh, finns en Red Cottage avdelning dock.....

Det där med multiplayer har jag tänkt på. Känns dock inte så nödvändigt skriva guider om hur man gör för OFP och försöka dra igång ofp lirande nu.

Men tänker fixa en multiplayer avdelning, hur man gör för starta sin egen dedikerade, se till att folk som regelbundet hostar skaffar sig en dynamisk adress, guide på det och alla som tex mig, dmaktra osv som hostar men inte på dedikerade finns med i en host.txt som går att tanka hem från sidan.

Om blir lite mer squads osv så vill jag ha lite svenska cuper, kanske tom en turnering.. lirande är allt så kommer försöka lägga mycke krut på det.
Vill du ha hjälp med det där får du hojta till granQ Wink
vill se fler användare och mer aktivitet Smile

seriöst så tja, du kan ju börja skriva lite guider jag har inte påbörjat något så, kan ju ha ofp guider också då ett antal säkert inte klarar av ArmA och fortsätter med OFP:Resistance ett tag.
Många funktioner är nice, men det är viktigt att så mycket som möjligt fokusera på målgruppen. Att klämma in småfunktioner som kanske bara enskilda användare eller site-admin vill ha, fungerar inte alltid i längden. Det blir då lätt att det blir mkt content som aldrig uppdateras osv...

Generellt sett dock, det är väldigt viktigt att nyheterna på huvudsidan uppdateras med jämna mellanrum, och att det postas saker med relevans. Det är ändå den funktionen (förutom forumet) som kommer dra mest folk, samt behålla dem.

My 2 cents... Wink
En trevlig liten funktion vore att kunna kunna se alla kommentarer i en egen forumdel, svårt att se om det är några nya kommentrarer som det är nu. Speciellt på artiklar och äldre nyheter.
Om någon krånglar ihop det PinkElephant föreslog är jag intresserad av att själv använda det för "privat" bruk Smile. Jag kanske ska ta en titt på om jag inte själv kan fixa ihop det, vore inte alltför svårt. Det är trotsallt jullov snart Smile
Jag försökte själv för ca. ett år sen, men eftersom jag egentligen kan någon php var det en dum idé Pfft (löste det genom att byta till punbb istället...)

Byta ut eller lägga till xfire som någon av alla de saker man kan fylla om sig själv. Tex. yahoo är det väl ingen som använder? eller.... Wink

En annan sak som vore trevligt att se i framtiden är ju helt klart en Armed Assault server, lär ju dra hit en del folk. Eller borde göra...
Redigerat av PinkElephant den 2006-11-21 20:38

Citera

PinkElephant skrev:
Byta ut eller lägga till xfire som någon av alla de saker man kan fylla om sig själv. Tex. yahoo är det väl ingen som använder? eller.... Wink

Finns två sätt att göra det, antingen gör du en helt ny variabel och lägger till en ny rad i databasen, det krångliga sättet. Metod två är att helt enkelt definera om variabeln yahoo i den svenska local filen till xfire, i databasen står det yahoo men i profilen xfire Cool. Snabbt och enkelt Grin

Citera

PinkElephant skrev:
En annan sak som vore trevligt att se i framtiden är ju helt klart en Armed Assault server, lär ju dra hit en del folk. Eller borde göra...

Tja, jag har en massa datordelar liggande och kan väl skramla ihop något då jag ändå inte har några direkta planer för de ty jag använder bara min laptop ändå. 2,8ghz P4 med 512mb RAM borde väl duga till att börja med iallafall? Wink Beror helt enkelt på hur BIS tänkt sig med dedicated server då jag inte direkt planerar att införskaffa ArmA, tappat intresset för att spela men server ordnar jag gärna Grin
Redigerat av Dahlgren den 2006-11-21 20:54
kan göra ännu mera krångel.. sånt är kul. Så man automatiskt får lite info från Xfire om man kollar profilen. Gillar idéen.

Vad gäller kommentarerna, ingen aning om hur lösa..

Citera

granQ skrev:
Vad gäller kommentarerna, ingen aning om hur lösa..

Då tar jag på mig ansvaret att försöka klura ut något sätt att fixa det Wink. Ska den bara visa de senaste kommentarerna som skrivits på sidan ska de nog inte vara några problem. Jag antar att det ska ligga som en panel?
Allra smidigast tycker jag vore om varje nyhet kom upp som en egen tråd i forumet och alla kommentarer som inlägg i den tråden. Fast är nog inte lika lätt att fixa...

Annars något liknande http://d5914232.u93.surftown.se/infus..._posts.php - fast istället för att se de nya inläggen från sitt senaste besök ser man de nya kommentarerna.
Jo, tänkte liknande den panelen. Borde nog inte vara några större svårigheter, will look into it.
Lycka till Wink

Fiffigt värre med xfire... Litet fel bara - en ' finns med på allas id när man klickar på bilden.
ajdå, får fixa imorgon tror jag (busy idag, jobb, fotbollsmatch och middag med laget efteråt).

Skall även fixa så xfire kommer först och inte MSN, sen får väl göra om bilderna för MSN, ICQ, Post reply, New thread så småning om.

Blir en poll om xfire efter den nuvarande.
Trevligt med kommentarerna längst upp nu också Smile
Saknas bara att kunna se vart kommentaren är skriven?
mm, skall se om kan gora nagot at det, samt andra textfargen sa klart..

Citera

granQ skrev:
SFP5... näh, finns en Red Cottage avdelning dock...


Off-T: Låter intressant. Är det denna Sverige-fallout iden som man hörde om på IRC?


On-T: Fler pers som engagerar sig vore trevligt! Pfft