Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
A-mob, aka Operation Garbo ;)
First off.. fy fan vad läckert mission Subroc, alla var lyriskt glada. Så skön stämning.

Det vi kände vore skönt och "måste"


Dröja lite med mi24, folk hann inte halvvägs i sina civila fordon mot GLP innan sköts sönder av mi24.
Speldelen med hitta GLP, ingen karta (måste spelas på veteran eller något så man inte kan göra personlig waypoint) räcker mer än väl som spelglädje.


Medical module, roligare om man har lite mer "chans" och då även.. MEDICS. Tråkigt att respawna bara för man blivit halt.

Respawna vid tält, mob förråd.. efter man säkrat en plats eller liknande.

En snabb tanke var typ hitta tält vid mobförrådet för bygga bas som man kan respawna vid.

Blandade känslor om kompass.. jag gillade att inte ha i början men få i mob förråd. Perfekt, andra ville ha i början.

Folk var impade över konvoyerna osv.

mer random allmänt vore kul så man aldrig vet vad man skall tro.

Personligen vill jag gärna se.. random plats på GLT... och andra mer random grejer (start locations, jag bytade manuellt nu)

Skit skoj med det öppna läget, gick på "minera vägen, därefter spaning mot objektet"..

Ser gärna att mörkt längre också, ljusande rätt fort. Jag vill helst köra till GLP, samla styrkan. Därifrån till ett mob förråd (göra tomt vid GLP, kanske bara plutonchefen med kartan osv).. innan ryssen helt kommer.


på sikt har detta gjort mig riktigt tänd på fixa Sturkö's hus så man startar i sovrummet, går ner i köket väljer action "get car keys". Innan man drar iväg med sin bil Smile

sen extra feature.. de som har hus på Sturkö borde få starta i sina hus. Checka player name och sätta i rätt hus.

I första hand gäller det ju SFP medlemar men även andra kan få muta in ett hus på sturkö, finns ju ett par st.. speciellt i Sanda eller Hålan.


Vad jag kan hjälpa dig med.. outro, intro? (behövs knappt). Något annat? Keep it simpel funkar bättre än mitt MMAI och konstigheter. Var helt enkelt tok skoj i sitt enkla format.
Måste säga att det var jävligt mysigt. Först att försöka hitta till GPL och sen ta sig till ett mobförråd. Man blev verkligen glad när man hittade någon annan för att sedan omgruppera och visa ryssen vad man går för Smile
Kan nån förklara vad GPL är?
GrupperingsPlats Ledning, aka Force Headquarters på nysvenska
Mitt förslag är å lägga in norrins revive.

Den har fått en del nya funktioner sen arma2, går att läsa om alla här: https://docs.google.com/document/d/1D...y=CPr1--IM

Bis tråden: http://forums.bistudio.com/showthread...hp?t=74396
Redigerat av Vort den 2011-03-16 12:37
Var helt fantastiskt kul, tycker dock att borde få en kompass, vem har lixom inte det hemma Wink
Kanske sätta en 20 minuters timeout på flygfäna, då hinner man ju vanligtvis fram och slipper bli sönderskjuten av en hind Grin
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
Underbart uppdrag, dock önskar jag att de fanns ett revive script då det är en riktig turn off att bli ensam dödad och behöva leta upp folk över en mil stor karta; tar för mig bort mycket utav nöjet tyvärr.
ska fundera ett tag på revive, men halva grejjen med uppdraget är ju att man ska ta sig till GPL återsamlas med sin grupp och utgå för att anfalla mål.
Sen att folk spelar A-mob som de spelar domination, kuta runt själv och skjut lite på måfå med grg, det är bara en fråga om ledning under uppdraget.
jo fast revive är ju sånt som uppmanar till hålla ihop ännu mer och gör att grupperna funkar.. sen tycker jag att man blir nästan odödlig med en del revive script.

Citera

granQ skrev:
jo fast revive är ju sånt som uppmanar till hålla ihop ännu mer och gör att grupperna funkar.. sen tycker jag att man blir nästan odödlig med en del revive script.


Jag håller med, med revive blir det lättare att hålla ihop gruppen.
Visst, vi strävar efter realism, men det betyder inte att man måste lunka i 20 minuter för att träffa på sin grupp igen för att 10 sekunder senare bli instaFragged (TM) av en überjävlig AI.

A-mob är härlig, men det tar väldigt lång tid innan det blir något organiserat lir. Om man hade ett bättre brofäste så hade den tiden kapats. Visst kan respawn finns på annan ö, men om man tar vissa punkter så borde respawn vara möjligt även där. Eller åtminstone sjukvårdsresurser, så att man kan fara runt med ambulans. Allt för att bita sig kvar på ön.
Lite mer lättillgängliga fordon (civila fordon) såsom mopeder, bilar, cyklar borde finnas. Det kan ta upp tempot en aning...

Men jag älskar a-mob. Och hatar. Wink
A-mob är ju ett riktigt bra helg mission. men man borde kanske sätta så alla får varsitt eget hus som man spawnar vid för att kastas runt varje gång man kör från östra till västra sedan till norra är riktigt irriterande. till exmepel om man måste köra en omstart efter 3 minuters game så byts spawn mycket ibland när folk byter position.
Annars är det helt superbt mission!
Redigerat av JoelBitar den 2011-03-22 14:53
Tycker det förstör det roliga att spawna på samma ställe varje gång...ja iallafall en söt liten bit, är ju en del av spänningen.
Redigerat av Daffman den 2011-03-22 15:17
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
Kan säga först att jag bara körde 1 gång så vet inte om ni ändra mapen eller gjorde saker annorlunda andra gången.

Tycker att det vart mer utmaning utan kompassen i början. Men om man lägger till kompass tycker jag man också kanske skulle kunna ha 1 pistol och ha kvar att ryssarna kommer tidigt för med kompass lär man ju komma fram till GLP(gillade också att mi-24 var tidigt så man var tvungen att stealtha fram till GLP).

Tyckte också att det var lite roliga att man kunde loota nigthvision och kikare från ryssarna. Vet inte om det fanns i svenska förråden men det gav en lite mer gerilla känsla.

Skulle själv gilla om ryssarna hade lite mer saker som antitank vapen eller nåt som inte svenskaran kunde få tag på lika lätt så man skulle bli tvungen att sno det från lättare konvojer eller nåt i början. Kanske att GLP frådet inte har sånt typ som granQ sa.

Men det var en grymt bra mission som enligt mig måste ha acre för att funka samt kanske regler för vad man får skriva i chatten. Typ bara bugg relaterade saker?


Hade en lurig bugg också att jag kunde inte kasta rök som jag spawna med på ön. men tror jag kunde kasta rök som jag loota från ryssarna. Men tror det bara var så för mig.
Redigerat av sic den 2011-03-22 16:49
a-mob kommer bli lite lättare snart också Wink
Granquist bifogade följande bild:bild:
kullen.jpg

Citera

granQ skrev:
a-mob kommer bli lite lättare snart också Wink

Och ett bra argument för att compas inte är lika nödvändigt i början.
kompass var ju vid mobilisering en såndär absolut ta-med-dig-själv- bra att ha grej, kanske random vilka som får kompass?Pfft
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
beta3
subroc bifogade följande bild:fil:
sfp_co20_amob_sfp_sturko.rar [799.18kB / 508 Nerladdningar]
får inte funka (nedladdningen?), har du kollat funka med nya sfp, som verkar bugga allan.
nepp
Ska väl slänga in lite input jag med då vad gäller A-mob.

-vad har man och vad har man inte? en del har ju faktiskt kompass hemma till vardags och vad gäller den tilldelningen vid inryckning gäller ; ta med om du har den. likaså kikare , karta och eventuella första förband.
som varande Hv-man har jag hemma all personlig utrustning utom vapen och ammunition, numera.
Kompass har jag ju nu inte men dock en kikare ligger och skrotar i nån låda. Karta kan man ju faktiskt ta och jämföra med vårt fina lokalsinne.
Dom flesta som har befattning inom Hv och dylika organisationer är ju faktiskt lokalt boende , många sen barnsben.
så åtminstone en karta att ha med sig vore ju bra, om inget annat för att symbolisera vår fina lokalkännedom som lokal styrka.
En kompass kan man kanske sätta på lite random , likaså kikare.
Första förband är nånting som samtlig avtalspersonal i uniform numera har 2 av , 1 i varje benficka.
Dessutom ska numera ingen enhet utom sjukvårdspluton ha några egna sjukvårdare, dock ska alla kunna utföra första hjälpen i form av att åtminstone kunna stoppa en blödning. Och det finns både små och stora sjukvårdsväskor o.d. vid ett primärt samlingsförråd.

Och ni som inte gillar att bli eftersökta av MI-24 och andra helos, kan ju komma ihåg att larmet antagligen gått efter att anfallet redan börjat på vårt lilla mission, så att dom redan finns i luften när ni kommer farande är ju då bara helt naturligt. Om jag inte missminner mig helt så är ju hela Sturkö på väg att intas, varför då en och annan konvoj/patrull kommer att passera rätt framför våra små nosar.
Så på det hela taget tycker iaf jag att banan är helt klart godkänd, med då undantag av dom små minus som jag nämnde ovan.

bra jobbat grabbar!
Redigerat av kotten747 den 2011-03-26 08:16