Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Editering
 Skriv ut ämne
Sturkö life (Stor alpha lista (t4))
Satt och funderade och snacka lite med Daffman. Jag tycker att någon-/ra som har tid tar en ära att göra en Sturkö life. Vet att det är massa med jobb . Men det skulle vara helt awesome. Räcker med att kunna råna affärer. Poliser och civila. Sen kanske lite shops + en bank.



T1
-JASÅ?"-bilen utanför korvmojen....... Dont ask me why!


Daffman sa bla att han skulle prata med RP snubbarna för att de verkade så ''GLADA'' Smile
Annars om ngn har en lust att göra mission så!

________________________________________________________________________

T2


UPdatering:

-Respawn-Jag

-sfp polis. kanske granq? vet att du kan sådant. Kanske bara byta skin på chernarus polisen

-Enkel gunshop eller liknande och att man kan råna ica.

-sist men inte minst en bank.

Det jag vill med shops och pengar är att man ska kunna scrolla och selecta en option som typ är check money elr ngt. Sen ser man hur mycket man har. Pengarna ska man få genom att döda poliser typ.

Vid gun shoppen ska man bla köpa vapen och när vi har en script för det kan vi ju utöka den till olika shops

______________________________________________________________________________________
T3
player addAction ["Choba", "chobado.sqs"] försökte göra en action för att råna ica istället. Detta kan vara en bra start för att senare kunna förstå hur man gör shops. Jag har använt sidor som http://forums.bis...hp?t=99769

Det jag vill är att när man scrollar på tjejen som står så ska det komma upp en text att säga någon rånade ica. Men vad jag vet så är typ choba unit namnet och chobado.sqs istället för trigger. Och min fråga är då var ska man sätta
player addAction ["Choba", "chobado.sqs"] och vad ska man skriva i sqf för att få upp en trigger text? kan man inte bara göra activate trigger eller ngt?

t.ex

Jag går fram till tjejen.
Scrollar och klickar råna ica
Då kommer det upp en text för alla där det står (någon rånade ica)

_____________________________________________________________________________
T4

Sturkö life alpha

15 1981 riflemen.

24 civiler

Ställe med ammoboxes (gunshop) samt vissa vapen förbjudna än sålänge

Två olika typer av ica rån om den ena inte kommer att funka vilket inte visar en positiv sida just nu!.

Förbjudna vapen är:

Pkm
Rpg
Sniper

Samt är det bäst och trevligast för poliserna om civilerna använder pistol eftersom vi är 24 och de 15.

Poliserna har alla ak4Shockr
en tgb11 ksp
och Minst 6 transport tgb11

Civiler har de flesta fordonen vid spawn och alla fordon samt players har spawn.

Vissa fordon står utspridda lite här och där.

Man får även inte gå längre ifrån startstället än 6000 meter. Kommer att märka ut med markers.

Det är upp till poliserna att fråga vittnen och fixa wanted. Inget sådant finns via dator än.
Ganska riktig polis och tjuv


än har man inte pengar för att köpa eller få från att råna
Mission är mest för att ha kul!

____________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________
Redigerat av Mdahl den 2011-04-01 17:30
Away
Låter riktigt awesome! Precis som back in the day när man spelade Nogville i ofp. Smile
sjuka är att när jag var 17 år hade jag tillräckligt med tid med att starta upp SFP.. nu är jag 27 år har jag fortfarande tid att fixa med SFP.

Men så många andra har knappt tid att göra ett mission.. vad gör ni på dagarna egentligen?
äter glass
Smile
Exjobb, jobb, spelar ARMA(eller i mitt fall fixar den oändliga ström med fel jag alltid får)
Altså, det kan ha varit jag!
Reddit Smile
1. Jobbar 12-15 timmar om dagen. Alltså jobbar ihjäl mig.
2. Vet inte hur man gör missions och har inte tid för det får då får jag inte tid för att spela.
3. Jag har inte ork att göra ett.

Men däremot har jag inget emot någon/några kunde göra ett Sturkö life men som sagt. Det är nog VÄLDIGT komplicerat och skulle ta MYCKET tid att fixa script och allt för att få ett sådant att funka någorlunda.
Gör inte som jag gör. Gör som jag säger.
Ja!
Det vore hemskt trevligt om någon kunde ta ett par veckor av sin fritid och skapa något gratis åt mig så jag kan roa mig på min mycket mer dyrbara fritid.
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg

Citera

theOden skrev:
Det vore hemskt trevligt om någon kunde ta ett par veckor av sin fritid och skapa något gratis åt mig så jag kan roa mig på min mycket mer dyrbara fritid.

Jag har hört att du kör ett piratkopierat SFP, fy dig Odan!!
haha, ja.. alla ni som laddat ned SFP kommer stämmas om ni inte betalat.

Eftersom vi gör det på fritiden tar vi bara ut 50 kr/h..

Men jag suger ju med arma 2 editorn och jag vet inte vad jag ska börja om jag ska göra en sturkö life. Troligen att göra respawn men sen?

Away
Om du ska göra nåt stort kan du ju börja med att skriva ner vad som ska finnas med och sen planera up det lite fint. Är inte helt hundra på hur Arma2 editorn funkar med om men behöver mycket scripts så kanske flera skulle kunna dela up arbetet?

Citera

MDahl skrev:
Men jag suger ju med arma 2 editorn och jag vet inte vad jag ska börja om jag ska göra en sturkö life. Troligen att göra respawn men sen?

du kan börja med att kolla på basic editing på youtube och sedan lära dig att andvända triggers, detta kommer ta ett tag att lära dig men vill du göra ett sturkö life får du ta och lära dig.

jag ville göra ett mission i sfp så jag gick ut och började lära mig, tog en vecka att lära mig basic triggers.
jag kunde inte så mycket det var därför bordet förstörde mycket.
Jag har tänkt lite och som sic sa så ska jag göra en lista och kanske dela upp arbete med folk som vill!

-Respawn-kan jag fixa själv.

-Civiler och poliser (sfp) Kanske något för granq? Desutom kanske du kan re-edita chernarus polisen. Bara byta ut märken på den och sådant.

-Att man kan råna en affär och där efter kommer ngn trigger att man har rånat den och man samt får pengar. Behöver jag någon till hjälp.

-Gun shops till att börja med. ''Något enkelt'' Behöver jag någon till hjälp.

-Sist men verkligen inte minst. En bank. Kan vara vilken byggnad på sturkö som helts




Detta kan vara en rolig start för sturkö life.

Vet bara att granq är bra på att göra models därför skrev jag ditt namn.
Away
Hur ska själva rånandet funka ska man typ gå fram till en bank/ica personal eller ett kassaskåp sen typ välja action "råna" på dem då får man lite pengar samt blir polisen larmade?
Redigerat av sic den 2011-03-31 22:08
Du ska bara behöva sätta action på ica personen
Kod Källa  

ica_person_1  addAction["Råna","Råna_ica.sqf"];  

Går att skriva koden i ica_person_1 och i sqf filen skriver du vad som ska hända när man gör den action.
Redigerat av sic den 2011-04-01 12:55
Okej tack för tipset sic. Men då är frågan hur jag ska scripta så att det kommer en text. Hint ''Ica blev rånat''; ?

annars vet jag inte.
Away

Citera

MDahl skrev:
Okej tack för tipset sic. Men då är frågan hur jag ska scripta så att det kommer en text. Hint ''Ica blev rånat''; ?

annars vet jag inte.


http://community..../Scripting
Basic scripting och det räcker ju med att du skriver Hint ''Ica blev rånat'' i scriptet Pfft
http://community....g_Commands
Där har du lista med alla olika Commands
Okej. nu dyker Rån action upp vid ica personal. Därimot så har jag lagt in sqf i min mission map. När jag klickar rån så kommer det up. Ica_rån.sqf could not be found.
Away