Visa ämne
Anrop » Flygsimulatorer » Flygsimulatorer
 Skriv ut ämne
Il2: CoD - Flygskola
Hittat manualen iallafall så alla blivande piloter kan börja med teori avsnitten.

Jag och Oden planerar att börja med dubbeldäckaren och lite träning nästa vecka. Någon annan som är intresserad?

http://granq.se/il2/IL2CoD_MANUAL_UK.pdf (8.8 mCool

Föresten, skolflygplanet används även av Sverige

http://sv.wikiped..._i_Sverige

Någon som har en bild så kan man även måla om den lite Smile
Redigerat av Granquist den 2011-04-22 10:24
Hej granQ och resten av er!
Jag har några filer med data layout till CoD om du/ni vill ha och lägga upp här (innehåller tangentbords layout etc)

CoD fungerar nu efter senaste patchen behöver bara komma in i det igen (senaste flysimen var European airwar)

Glad påsk på er!
Redigerat av Karkus SWE den 2011-04-22 09:55
Karkus
alltid intressant Karkus, är dem stora? pröva annars att trycka på "svar på inlägg" så brukar det gå att bifoga filer.
Dom är på lite över 1 mb var
Karkus
Ok jag provar att lägga upp dom här!

Nej det vill sig inte riktigt (kan vara SBK fel)

S=skit
B=bakom
K=kontrollen
Redigerat av Karkus SWE den 2011-04-22 10:03
Karkus
Köpt! jag ska flyga!
Har satt ihop en liten 8 manna skolflygning runt Southampton - inget skjuta, inget kriga, bara flyga. Touch'and'Go på två flygbaser i grannskapet för de som känner sig lite tuffare än oss mesar.
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
kommer hem söndag kväll, så jag är redo att flyga hela måndagen förutom ett möte på dagen
om det ska skolflygas ska det väl göras i ett skolflygplan?
http://www.ingaklena.se/tmp/cod/cod_s...1_skin.rar

bara att ladda ner .jpg filen och lägga i
"C:\Users\*******\Documents\1C SoftClub\il-2 sturmovik cliffs of dover\PaintSchemes\Skins"

och för steam:

"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\il-2 sturmovik cliffs of dover\PaintSchemes\Skins"

*Edit: la upp en snyggare förpackning i zipformat med readme och hela skiten
Redigerat av subroc den 2011-04-22 17:18
Nice subroc, som man ser fram emot detta
odenhouse.servegame.com/sk11.jpg
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg


Wow....Smile


Tänk fyra såna som lyfter i sol uppgång för hel dag navigationsutbildning... epic
Tips innan flygning om man kör complex engine management är att ha koll på knapparna, eller binda om själv, för dessa funktioner: radiator (även för olja, på flygplan där det finns), fuel cock och propeller pitch. De kan vara svåra att hitta i cockpiten. Smile
Mer subroc awesomenessinnenn

odenhouse.servegame.com/sk11_1.jpg

odenhouse.servegame.com/sk11_2.jpg

Oden setup om nån vill testa (Dual Core E8400 i 3 km/h samt GTX285 om 1 gig)

odenhouse.servegame.com/il2codsetup.jpg
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Nån fler som fått det där skinnet å funka?

jag har både:
"C:\Users\*******\Documents\1C SoftClub\il-2 sturmovik cliffs of dover\PaintSchemes\Skins"

"C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\il-2 sturmovik cliffs of dover\PaintSchemes\Skins"

och har lagt in på båda ställen men står ändå bara "empty" på det planet
Redigerat av Vort den 2011-04-23 15:39
Så äntligen flög vi

odenhouse.servegame.com/sk11mp.jpg

med diverse framgång Smile
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Har av nån anledning också köpt det här, har inte spelat propellersim sen original Il-2 så det ska bli spännde :S Måste bara köpa en joystick också...
så enkelt göra "snygga" grejer... skall försöka fixa till någon dag, men ärligt talat räcker med subrocs skolflygplan, sen kan man köra som britt och tysk i 5 år innan behöver ha svenska skins... men men Smile
Granquist bifogade följande bild:bild:
hurricanen.jpg
jaha nu beställde jag il 2 CoD även om jag sja spara pengar.
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
Är det flera skins per flygplan så alla kan ha sina flyg målade som random flygaress?