Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
angående Anrop och ArmA 2 (nybörjare nyfiken på co-op, etc.)
Hej!

Om du är grammatikpolis gör du bäst i att lämna denna tråd eftersom att jag skriver som en apa.

Jag köpte ArmA 2+Operation Arrowhead för ett tag sedan men har inte vågat mig på multiplayer-delen ännu. Nu tänkte jag att det får vara slut på det och undrar om Anrop är rätt plats för mig. Jag har ställt lite frågor i IRC-chatten men fick ingen direkt bild av hur det fungerar här.

Mina frågor:
1. Vad är adressen till Anrops teamspeak-server?
2. Måste man vara inloggad och aktiv på TS om man ska spela på någon av de officella servrarna?
3. Finns det regler som jag bör veta innan jag ger mig ut på slagfältet?
4. Kräver Sweden Linkoping-servern också ACRE och SFP installerade, eller är det bara ArmA 2 som gäller där?
5. Måste jag ladda hem uppdragen som körs på servrarna för att kunna spela?
6. Hur är andra spelares attityd gentemot nybörjare? Ska jag förvänta mig en knytnäve genom datorskärmen om jag inte förstår mig på militärt pladder?
7. Är det bara att hoppa in när som helst och spela?

Jag har all fritid i världen, och det betyder mera tid till att lära mig att spela rätt. Jag har mycket tålamod och ingenting emot att träna för att bli bättre på ArmA.

Tack om du har orkat läsa igenom det ovanstående utan att klösa ut ögonSmile

Over!
1: Adressen är ts.anrop.se:9987
2: Nej, men det är ju ett plus om du är det, eftersom det är enklare och roligare att prata med den man spelar med.
3: Ha kul (och skjut gQ i röven)!
4: Jag vet inte om den kräver SFP, brukar inte spela där, men ACRE är ingen krav dock samma som svar 1, det är ett plus om du har det, för det höjer spelkänslan.
5: Både jag och nej, de laddas automatisk när du går in i server, så det är inget du behöver bry dig om. Det ända du behöver ha är "kartan", värden, som uppdraget utspelar sig på och vad jag vet så gör Linköping servern bara med ordinarie och eventuellt SFP kartorna, så det är inget heller du borde behöva bry dig om.
6: Jag är evig nybörjare, så om du känner dig hotad av den elaka gQ eller Julvoert så ställ dig bara bakom mig så skyddar jag dig. Smile
(Alla är alltid välkomna, oavsett bakgrund eller förkunskaper. Så länge som du kan ha kul så är du välkommen!)
7: Om du vill spela ensam så visst. Pfft Men om du ser några som kör eller om du hör på chatten så hoppa bara in! Det är bara vissa fall som föranmälning krävs, men då är det bara att skriva upp sig och komma i tid! Smile
Syns på slagfältet, hoppas att jag var till hjälp!

Citera

Chris_Acrobat skrev:
2: Nej, men det är ju ett plus om du är det, eftersom det är enklare och roligare att prata med den man spelar med.

Eftersom att jag har headset lär jag nog förr eller senare använda det.

Citera

Chris_Acrobat skrev:
6: Jag är evig nybörjare, så om du känner dig hotad av den elaka gQ eller Julvoert så ställ dig bara bakom mig så skyddar jag dig. Smile
(Alla är alltid välkomna, oavsett bakgrund eller förkunskaper. Så länge som du kan ha kul så är du välkommen!)

Kul lär jag nog ha så länge ingen beter sig som sk*t gentemot mig eller andra som spelar.

Citera

Chris_Acrobat skrev:
Syns på slagfältet, hoppas att jag var till hjälp!

Syns på slagfältet, och tack för att du tog din tid och svarade på mina frågor.
Välkommen! Smile
Gör inte som jag gör. Gör som jag säger.
Förresten, vart kan jag få tag på senaste SFP? Länken på sfp.anrop.se finns inte längre eller så är den bara tillfälligt nere:/
Steam: BloodyVikings
Du måste logga in
för att se länkarna till sfp och dom andra moddarna

Citera

Traxx skrev:
Välkommen! Smile

Tackar! Smile

Citera

BMJ skrev:
Du måste logga in
för att se länkarna till sfp och dom andra moddarna

Jag hade helt missat länkarna på startsidan, men nu ser jag de. Tackar!
Redigerat av JonathanE den 2011-05-05 00:59
Steam: BloodyVikings
Vad gäller SFP, på anrop släpper vi ungefär en gång i veckan (på fredagar). Dock på de stora sidorna kanske en gång i månaden, för orka inte skriva på engelska varje vecka.

Anrop har fungerat med en regel under cirka 5 års tid.. var öppen för alla, ser du några som spelar arma2 eller annat lir på anrop så kan du hoppa in och spela med dem.

Om du och en kompis vill spela... säg starcraft, använd anrop teamspeak men var öppen och låt andra vara med också.

Seriöst läs detta
På anrop är alla välkomna, vi tycker skit skoj med nytt folk.. däremot kan snacket vara ganska "hårt".. Oden mobbas för han är för gammal, Dahl för att han är ung, xealot för att han teamkillar, finarvars för han krashar helikoptrar.. jag för att jag webcam:ar med asiater..
Så var förbred på att få höra en del skit snack, men ta det med en nypa salt Smile

Citera

Seriöst läs detta
På anrop är alla välkomna, vi tycker skit skoj med nytt folk.. däremot kan snacket vara ganska "hårt".. Oden mobbas för han är för gammal, Dahl för att han är ung, xealot för att han teamkillar, finarvars för han krashar helikoptrar.. jag för att jag webcam:ar med asiater..
Så var förbred på att få höra en del skit snack, men ta det med en nypa salt Smile


Smile smileyface på det

OT:

Kul med nya Smile jag tex. köpte arma 2oa och råkade hoppa in på anrops server för snart ett år sedan och på den vägen är det. Roliga coops och för det mesta roliga människor (daffman not included) att tjöta med på ircen Smile

Välkommen!
Redigerat av sillburk den 2011-05-05 09:19
Välkommen!

OT:
här om dagen gick frugan förbi datorn när jag satt på TS hon suckade tungt och frågade om det var nån som helt riktig i huvudet Grin så man får vara beredd att höra en och annan konstighet
Något som du borde göra är att fixa ACRE och SFP och signa upp för Operation Urgent Fury del 3 Smile

21:00 på Lördag.

Då får du se våran "seriösa" sida!

Krav: Facepaint och hejaramsor

Citera

sillburk skrev:
Då får du se våran "seriösa" sida!

Krav: Facepaint och hejaramsor

Ja... precis med mig som radioman. Pfft
Jag ska ansiktsmåla mig, trä på mig gas mask, låna lillbrorsans M90 uniform, för runka, skita, pissa, ladda upp med matsäck för det långa passet (precis som i Operation Viking Raid), ladda min CA90 (P90 Airsoft) och armera minor runt mig för att slippa bakhåll från en viss jobbig flickvän. Smile (Älskar dig! Grin)
Allt och lite till för att inget ska kunna avbryta mig. Smile

Citera

sillburk skrev:
Något som du borde göra är att fixa ACRE och SFP och signa upp för Operation Urgent Fury del 3 Smile

21:00 på Lördag.


Tyvärr ser det ut som att alla platser som "normal" soldat är upptagna. Jag är urusel med pskott och kspFacepalm
Redigerat av JonathanE den 2011-05-05 19:36
Steam: BloodyVikings

Citera

JonathanE skrev:

Citera

sillburk skrev:
Något som du borde göra är att fixa ACRE och SFP och signa upp för Operation Urgent Fury del 3 Smile

21:00 på Lördag.


Tyvärr ser det ut som att alla platser som "normal" soldat är upptagna. Jag är urusel med pskott och kspFacepalm


Ingen fara, gör som sillburk och ta en plats du inte behärskar.

/jesus
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Välkommen! Själv så är jag från Uppsala med Wink Tro mig anrop passar dej!

Citera

Chris_Acrobat skrev:
armera minor runt mig för att slippa bakhåll från en viss jobbig flickvän. Smile (Älskar dig! Grin)

Haru flickan på Anrop?


Nu till topic!
Välkommen!

Jag var totalt clueless när jag joinade Anrop för, ett tag sedan. Men jag har plockat upp spelets fulla charm med allt det kan tänkas.
Idag så är jag den som burnar Joel mest av alla och slåss om A-10an. Du kommer troligen trivas och snart gilla hur det fungerar samt lära dig några militära uttryck rätt fort.
Altså, det kan ha varit jag!

Citera

Dokuro skrev:

Idag så är jag den som burnar Joel mest av alla.

varför ta en annan grupp än mig då på urgent fury 3?! då kan vi ju inte ha kul!
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?

Citera

Dokuro skrev:

Citera

Chris_Acrobat skrev:
armera minor runt mig för att slippa bakhåll från en viss jobbig flickvän. Smile (Älskar dig! Grin)

Haru flickan på Anrop?

nej, men det stoppar henne inte från att läsa tråden.
PS, hon blev inte glad. någon som läst tjej-psykologi och kan tala om för mig varför? Smile
gQ, du kanske har lite fält praktik med dina asiatiskor?
Anrop måste ha den underbaraste communityn, tack för att ni betalar igen alla omkostnader med skratt Grin