Visa ämne
Anrop » ArmA 2 » Allmänt
 Skriv ut ämne
NY ARMA spelare
Hej, alla glada! Jocke heter jag. precis börjat spela Arma2. har letat som en idiot för att få hitta ett ställe som detta. jag skulle jätte gärna vilja komma in i familjen och börja spela med några av er då jag har svårt att hitta seriösa och fungerande servar. ett plus är att ni är svenskar. ett plus från min sida är att jag är utbildad soldat osv. som det flesta här antar jag.. till ämnet, vem tar jag kontakt med för mer info om mods, event och hur allt går till? är det någon som vill hjälpa mig lite på traven så vore jag jätte glad / Jocke

Hej Jocke!

Välkommen till Anrop! De vanligaste mods du behöver finns listade till höger på startsidan när du är inloggad. Inför missions kan det även krävas extra mods men det framgår (förhoppningsvis Pfft) tydligt för varje mission. Vi spelar lite till och från men de större organiserade spelen tillkännages här på sidan. I januari kommer den spännande fortsättningen på Skäggets kampanj, Strojka, missa inte det! Förhoppningsvis kommer det styras upp lite mer frekventa och återkommande spelsessioner under nästa år.

Enklaste sättet att få tag på folk är att använda chatten, då kommer du in på vår IRC-kanal där det är mest aktivitet! Där ordnas även spontanspelen.

Välkommen!!
Aa låter perfekt. Har lite funderingar bara. Jag har spelet på steam, har också playsix, där kan jag inte riktigt installera mods som tex ace osv. Har ni någon som kan hjälpa mig lite där. Är inte helt idiot med datorer osv men detta är lite nytt osv. Någon som kan med six o vet vilka grejer jag måste ha installerade. Tack i förhand
Enklast är att köra den äldre SIX Updater då Play with SIX fortfarande saknar vissa funktioner bl.a. att använda färdiga serverinställningar vilket jag föredrar att använda för att underlätta med addons etc. Använder du SIX Updater behöver du inte oroa dig för addonsen som är listade på startsidan. All information och nedladdning finns på six.anrop.se. Instruktionerna är inte riktigt kompletta än så är det några problem är det bara att fråga på Smile
Redigerat av Dahlgren den 2012-12-31 02:03

Citera

Johansen-90 skrev:
.. hitta seriösa och fungerande servar...


Nja, humm, funderar lite, ett ögonblick.
okej då, vi kör på det, finarvas-style.

/Jesus
odenhouse.servegame.com/OdenSig512.jpg
Välkommen hit Johansen Smile
Ja välkommen hit !
Mycket snack finns på IRCkanalen, där hänger det ofta folk. Om inte online så lite AFK för stunden. På kvällarna är det mera halleballoo, då kan man även hoppa in på Teamspeak och testa tex ACRE eller allmänt hänga på nått spel.

Vi ses i skyttegravarna !
Välkommen till Anrop! Där stora som små, fula som snygga, fulla som nyktra kommer att spela med dig!
Flyger Finarvas eller KaptenKilt helikopter så åk bil istället. I övrigt så tror jag att du kommer att ha det riktigt bra här! Grin
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride

Citera

Johansen-90 skrev:
.. hitta seriösa och fungerande servar...

Min server har kommer snart efter nyår att komma igång igen, efter cirka 6 månaders vila. När den är uppe är du varmt välkommen in och spela varje kväll!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Fint och höra! Är riktigt taggad! Nån får taoch hjälpa mig när vi bäl startar , vissaservar får jag massa felkoder när jag lirar ace server
Redigerat av Johansen-90 den 2013-01-01 12:00
Välkommen hit!
Jag har en server uppe praktiskt taget nonstop, där vi för det mesta kör ACE, men även vanilla när andan faller på.
ACRE är väl dock alltid på av nån anledning........visst ja, vill ju inte störa gänget på andra sidan kartan när dom planerar en ambush på en själv Facepalm
fan va trevligt. fick igång ace osv idag. spelat några timmar med 2 americaner och provat lite .. helt såld. har dock lite problem med interact knappar osv .. då jag inte kan som tex medic dra eller ge dom skadade bandage osv.. men annars awesome.. lite mer träning bara ..
122 EOD Semper Meliores
Härligt och välkommen, vill du ha en riktig utmaning när du lärt dig kontrollerna kan du börja anordna lite övningar, typ hur man bäst stormar en kulle, hur man gör blixtlås osv.

Finns ett par grönklädda soldater här men inte så många och nu när värnplikten är avskaffad finns det inte mycket hopp för våra ungdomar..

Anrop brukar mixa seriöst med oseriöst så en del kommer skratta medans andra tycker det är bäst i världen, personligen gillar jag fördelen med att kunna växla och köra de seriöst och slappt.

Mig kommer du tyvärr bara se här forumet,chatten då jag är out of country tills mars.. Men har du några frågor kring anrop,scripting eller restips är det bara höra av sig Smile
kom in på TS nån kväll så kan vi gå igenom knappar osv för ACE o.d.
det finns en del inställningar att göra innan allt funkar som det ska.
och är inte jag där kan du härja på Foxen lite grann, det gillar han Smile
det låter helt perfekt granq! verkar som om jag kommit helt rätt faktiskt!

Kotten, låter bra kanske kommer in lite ikväll !

122 EOD Semper Meliores
Kollade precis på eran operation weatherman... Helt outstanding så jävla kul!
122 EOD Semper Meliores
Speciellt slutet Wink
Men jag defusade ju bomben!
DEFFA DÅÅÅÅ
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride