Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
windows 7 eller 8?
"alla" vet att jag tänkte köpa ny dator imorgon, fick dock för första gången pröva windows8 på pappas dator...

och mitt intryck är att windows 8 är bajs. Kalla mig konservativ, men det var svårt komma in i kontrollpanelen t ex.
Fick köra windows+r och skriva control panel.

Så är det något jag inte förstår? Känns som windows 7 är bättre men bara prövat i 10 minuter..

Anyway, vad tycker ni?
Får en smärre hjärnblödning varje gång jag ska försöka mig på min kompis Windows 8. Han har haft det i någon månad nu och avskyr det.
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
Windows 8 är ungefär vad Vista var när det kom. Jävligt onödigt ifall du inte vill bygga en touchscreen av din dator. Avråder starkt från att köpa.
Pretty disabled, Regards.

Redigerat av Dahlgren den 2013-03-02 23:23
win7 all the way, är helnöjd. nu har jag inte använt win8 i nån större utsträckning men mitt intryck är att det är gjort för iphone-skadade 5 åringar. ser ingen som helst nytta med att dummaner användargränssnitt.

I övrigt (kanske nån med lite bättre kolla kan dementera ifall jag har fel) så är det väl lite så och så med win8 om man får för sig att vilja köra dualboot med linux, kan vara så att det hänger mycket på HW också men är ju nån funktion i w8 för att verifiera mjukvara när man bootar upp knutet mot HW
Installera Start8

Citera

subroc skrev:
I övrigt (kanske nån med lite bättre kolla kan dementera ifall jag har fel) så är det väl lite så och så med win8 om man får för sig att vilja köra dualboot med linux, kan vara så att det hänger mycket på HW också men är ju nån funktion i w8 för att verifiera mjukvara när man bootar upp knutet mot HW

Det beror på inställning i EFI (nyare BIOS), inte i OS. Upp till tillverkaren av modermodemet om det ska vara möjligt att stänga av/på secure boot och om det är avstängt per default
Redigerat av Dahlgren den 2013-03-02 23:23
Förstår fortfarande inte meningen med "Appar" till en pc och att de ska vara simplare my ass! Håller med Sebastian, man får fan en hjärnblödning samt att man blir fan dum i huvvet av att hålla med de! skulle hjälpa en total retard polare till mig och få igår nätverket på hans dator och lite annat tjafs, fan bara att hitta till kontrolpanelen tog ju fan mig ett halvår...
Så windows 8 är alltså bättre genom att försvåra interaktionen mellan användare och dator för att på så sätt skapa ett stabilare system?
"De skjuter på oss"
"...men skjut tillbaka då"