Visa ämne
Anrop » Anrop » Information
 Skriv ut ämne
First impressions ARMA 3
Vid det här laget har vi ju hunnit med att leka runt lite i Arma3, vissa fåtal har än inte förstått att Arma3 är ett måste för alla anropare Wink

Men vad tycker du om alphan som spelats, kom ihåg att det är ju bara en alpha så att säga. Långt ifrån ett klart koncept, men för det; en bra grund eller ?

Vore skoj att höra vad folk tycker och tänker om släppet.. vad som är himla läckert och vad som är roligt och kanske även sånt som verkar vara lite trist..
Terrängen, grym! Nya kontrollerna, förvirrande (lol G, sluta döda oss Sillburk) men kan nog kanske funka. Känslan överlag, mycket bättre! Flyter på bra och inga krascher för mig so far!
Jag har provat att göra ett uppdrag i spelet, det funkar ju som vanligt med samma triggers och respawn i description.ext osv.. Så att plocka upp och göra uppdrag är nog en rätt lätt övergång.

Spelet i sig, jag slogs av hur mycket olika inställningar som fanns, joggande, sprint, gå lite lätt osv.. addera därtill ett par olika extra höjd på resa sig, huka sig osv; det kommer ta tid att få till på automatik.

Men jäklar vad snyggt spelet är ändå rent out of alpha, skjut rpg skott och njut säger jag bara. På min gamla databurk så flöt det på bra i high, utan crash eller problem. Visst var det lite roliga glitches, fastnade i en bil när jag ejectade, ramlade ned till crawling när jag sprintade upp för trappor.. men men; alpha.

Jag älskade hur cqb kommer bli, man kan nu röra sig enormt enkelt i hus. Väldigt tomma hus men vadå Smile Öppna dörrar, röra sig in, mera öppet.. all very cool !

Enda stora nackdelen är att jag vill ha mer mer mer mer !! Wink
First impressions är kort sagt helt fantastiska.
Spelet är bara ytterst mer krävande än Arma2 som jag upplever det.
Editorn är självklar för oss med lite erfarenhet av A2.
Handgranaterna kommer att ta lite tid att vänja sig med, men det är fan till det bättre!
Likaså alla "stances" man kan utföra.
Skitsnygg miljö.
Alfabuggarna. Sad Typ den då man aldrig slutar springa eller den jag får då min karaktär hoppar runt som en idiot.
Lite väl furturistiska vapen för min smak, menmen... Jänkarnas pansarbil är ju asfrän!

Redigerat av Dirk McStride den 2013-03-06 12:53
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
First impression av alphan är ju att den verkar fantastiskt stabil och flyter lika bra som A2!

nya crosshair är lite meh eftersom att jag inte lycckas träffa en snubbe på 10 meters håll med det....

Annars gillar jag spelet riktigt mycket (10% beror nog på att dykning var ascoolt)
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
1) Jag behöver nytt grafikkort.
2) Jag behöver ny mus (misstanke)
3) Jag behöver mappa om kontrollerna
4) AI:n FLANKAR MIG FAKTISKT!

_EDIT_
Okej, det är inte musen, men något i ARMA-serien ger mig högt inputlag ibland, men det löste sig tydligen nu. Smile
Vilket fall så är min om-mappning hyfsat färdig nu! Grin
Redigerat av Chris_Acrobat den 2013-03-06 23:14
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Finns ju arma 2 preset va gäller kontroller osv Smile
Min uppfattning..

Alla pboer har _f i sig men vet inte varför
Finns både muzzle flash proxy och script, vad, vem, hur undrar jag
Roads.pbo var oväntat maffig, 300 mb..inte hunnit packa upp.
Configs känns rätt igenomtänkta
Physx blir spännande koda, många variabler Smile

Vem har sagt man måste kunna starta ett spel för att njuta av det?Wink
Kladdade ihop lite smått från de nio timmarna jag spelade in i tisdags.

i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
jag har samma ljudproblem som med ARMA2. Någon som känner igen att ljudet blir konstigt när många vapen avfyras samtidigt? Kan det bero på min G930?
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Har du ställt in så att du har maxat antal "sources" eller vadfan det nu heter i Audio settings?
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride

Citera

KaptenKilt skrev:
Kladdade ihop lite smått från de nio timmarna jag spelade in i tisdags.

"INTE G!!" Haha, därför jag mappat Granat till 2xG! Grin
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

sebastian skrev:
Har du ställt in så att du har maxat antal "sources" eller vadfan det nu heter i Audio settings?

japp, testade även att sänka ifall det var för många. inget av den hjälpte.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Du behöver öka, det är samma issue tidigare spel. Blir det för många börjar den klippa ljud o ha sig.
Buggar då med.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Klarar ditt ljudkort det då?

Citera

KaptenKilt skrev:


kul video, would watch again.

slutet summerar typ Arma 3 med anrop ganska bra
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
As I said: G930! Grin (Trådlös USCool
Det tråkiga är att det bara är i ARMA serien jag har haft problem, även om det inte är så många ljud.
EDIT: Skall pröva det här när jag kommer hem. http://forums.badasswankers.com/showt...post409468
Redigerat av Chris_Acrobat den 2013-03-07 15:18
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Haha, underbar video kilt. Behövs flera av dom!
Kilt > Kul video, för min del får du gärna sänka musiken lite så man hör snacket mer men ha kvar musiken lite lägre.. men kul att se, bra slut =)