Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
prestandan på min burk behöver en uppdatering
Tjenare alla data experter och spelare är ny här på sidan, skulle behöva lite hjälp med min dators prestanda Pfft för att kunna lirra arma 3 alpha helst utan lagg Wink

Men i alla fall köpte datorn för 9 år sedan vad jag har för mig o då vad det en speldator Pfft

Och jag antar att det är grafik kortet och processorn jag måste uppdatera?

det som sitter i nu är

processorn pentium(R) dual-core CPU E5200 @ 2.50GHz 2.50GHz

grafikkort NVIDIA Geforce 9500GT

som sagt skulle vilja ha hjälp med vad jag ska ha och det får helst inte kosta alldeles för mycket då jag har en dyr hobby och har ingen större inkomst i månaden Pfft
så länka sidor på billigaste ni kan hitta och förklara för mig lite hur läget ligger Smile
Välkommen hit Smile

Funkar den för ArmA2? I så fall går den bra till ArmA 3.

3:an går bättre än 2:an på samma hårdvara, BIS har gjort ett jättejobb med att optimera koden.

Citera

Steel rat skrev:

Välkommen hit Smile

Funkar den för ArmA2? I så fall går den bra till ArmA 3.

3:an går bättre än 2:an på samma hårdvara, BIS har gjort ett jättejobb med att optimera koden.



tackar Smile jag har aldrig kört 2an köpte 3 igår och det är väldigt laggit på lägsta grafik och det hänger sig rätt ofta :/ där som o va extremt full i spelet ibland Pfft
Jag är inte så bra på dator delar men kan skriva vad jag har för hårdvara när jag kommer hem från jobbet.
Tycker det flytter bra på min dator och den är ca 2 år gamal.

Citera

sic skrev:

Jag är inte så bra på dator delar men kan skriva vad jag har för hårdvara när jag kommer hem från jobbet.
Tycker det flytter bra på min dator och den är ca 2 år gamal.




aaa men min är ju typ 6-9 år gammal eller nåt Pfft o jag kan bara köra spelet med lägsta grafiken på allt men det laggar en då va fan Sad

men MW 2 tex kan jag köra på högsta grafik utan lagg Pfft va fan så himla stor skillnad kan det väl inte va eller? Pfft
MW2 är tyvärr en skit i rymden jämfört med Arma när det kommer till prestanda. Speciellt om det är ett större OP med en del trupper på backen.

Däremot så kan du vara mer exakt med din budgetgräns, då du kan få en väldigt potent färdig dator för bara 8tusen nuförtiden. Har för mig att komplett har ett paket som man får köpa och sedan bygga ihop själv för att hålla ner priset.

http://www.komple...sku=757283
Där t.ex
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
Kan man inte ta ut en hårdvaru list för datorn på något sätt?

Citera

sic skrev:

Kan man inte ta ut en hårdvaru list för datorn på något sätt?

http://www.hwinfo.com/
WIN+R för att öppna Run/Kör-dialogen. Skriv sedan dxdiag och tryck OK. Där kan man få ut en del komponenter iaf.

EDIT: Eller vad ZiP sa Smile
http://www.system...b.com/cyri

Can u run it. Så slipper man ladda ner stuff Smile
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif

Citera

sebastian skrev:

MW2 är tyvärr en skit i rymden jämfört med Arma när det kommer till prestanda. Speciellt om det är ett större OP med en del trupper på backen.

Däremot så kan du vara mer exakt med din budgetgräns, då du kan få en väldigt potent färdig dator för bara 8tusen nuförtiden. Har för mig att komplett har ett paket som man får köpa och sedan bygga ihop själv för att hålla ner priset.

http://www.komple...sku=757283
Där t.ex



tja, aa okej kan nog hålla med dig om det som sagt...jag är ju inte så hajj på prestanda i datorer osv Pfft jag kan mer om diagnostikprogram och läsa felkoder, släcka servicelampor, (hastighet, rpm, laddtryck, oljetryck mm. till bilar hehe min grej när det gäller dator sidan Pfft aja men det här ser ut o bli dyrt som satan ska ju köpa motor te bilen också ååå va fan :/

men det måste väl räcka och köpa ett grafik kort o processor Smile
Men gubbar skulle det räcka att köpa det här med Värmepasta (och något grafik kort från samma sida under 2000 tusen) i alla fall Grin
Äh, vafan, köp en förgasar B23 och bonntrimma den ba. Grin
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
Machine name: SIC-PC
Operating System: Windows 7 Professional 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.130318-1533)
Language: English (Regional Setting: English)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: GA-MA790FXT-UD5P
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor (4 CPUs), ~3.2GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8190MB RAM
Page File: 2620MB used, 13756MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode


Det kör jag på och har inte klockat något och det flyter på riktigt bra. Den har jag bra stort chassi med en del fläktar. Sen kanske inte de flesta komponenterna finns att köra längre.