Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
My point of view.. tråkigt.
OP Ragnarök blev ett kaos där folk blev förbannade på riktigt och personer gjorde onödiga saker.

Ingen kommer bli banad eller petad, ingen kommer bli kickad ifrån Anrop eller borttagna rätten att få spela.

Många gjorde dumma saker, det var TKs, det var folk som bröt ifrån spelupplägget, folk som störde andra med tutor på bilar och ignorerade en seriös nivå via mitt eget inlägg till ordergivning men även andras.

Det jag blir mest less på är att det sjunker till en nivå där man förstör för andra. Det är både känslan av att dra ifrån plutongruppen med sina bilar men även skjuta sina vänner. Jag tappar viljan att spela Arma3 med Anrop som grupp när ens eget slit med OPs bara förlöjligas såsom det gör. Det känns som mitt arbete och den tid jag lägger ned inte uppskattas direkt utan att man kan komma och mest trollollo och köra sitt eget spel..

Så nu kommer jag lägga av med OP framöver.
Får se om jag tar tillbaka skapandet sedemera.. men just nu en längre paus ifrån Anrop i allmänhet.

Frown
Jag förstår SkäGGet till fullo, tack vare vissa personers idiotiska uppträdande har vi förlorat vår mest aktiva och en av de bästa uppdragsmakarna. Bra jobbat, lycka till med att få ihop söndags-OP nu.

Hoppas vi kan fixa till ett straffsystem där man kan kicka folk som vägrar sköta sig för kvällen, så vi slipper dessa förstörda OP i framtiden.
tråkigt att höra. Sad
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Ja sjukt j*vla tråkigt att det blir på det viset... Håller med helt och hållet! Förhoppningsvis så blev det här en lärdom för ALLA och jag hoppas att Skägget återvänder snart!
Mazarinlöjtnant Malinco
Tråkigt det ballade ur, första vändan var riktigt spännande där halva squaden var nerskjuten och massa sprängda bilar. Mycket mer spännande än "vi börjar i basen och rotar ammolådor i en kvart". Hoppas (och ser fram emot) på din återvändo Skägget Sad
Är det någon som vill förklara vad som hände? Utan att name-and-shamea folk då, kanske.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Inga namedrops eller vad som gjorde vad. Utan se det mera som att folk (inte alla) verkligen gjorde saker emot varandra för att jävlas, för att dom tyckte att dom kunde göra vad dom ville och tyckte antar jag att deras handlingar var okej. Att tex lämna plutonen, att TK, att köra fordon emot folk, enervera folk med tutande fordon, inte lyssna på ordergivning, ta OPt och köra sitt eget spel.. få många andra spelare att känna sig berövad av tid som läggs ned.

Vill man spela ett trollollollo spel och mest dampa runt och hitta på egna lösningar eller gå emot "tänket" så kanske OP är fel speltillfälle. Nu kanske inte 5-6 timmar för att göra ett OP är mycket tid.. men för mig är det absolut det, tid jag avsätter för att göra något skoj till alla. Men när folk mest ballar ur och lämnar tråkig smak av lekstuga.. då tröttnar iaf jag.

Nu vill jag inte säga att ett OP skall vara überseriöst regelrätt allt måste gå enligt senaste militärstandard A4.. men efter det senaste OP Ragnarök så börjar man fundera på att ha slutna OP, kick vid dåligt spel och mera hårda händer. Vilket ger en tråkig känsla att ens tänka eller fundera på ett OP på det sättet.

Vill inte peka finger åt något håll eller lägga tyngd på någon. Men trist var det hursom.

Frown

Citera

SkaGGet skrev:

Nu vill jag inte säga att ett OP skall vara überseriöst regelrätt allt måste gå enligt senaste militärstandard A4.. men efter det senaste OP Ragnarök så börjar man fundera på att ha slutna OP, kick vid dåligt spel och mera hårda händer. Vilket ger en tråkig känsla att ens tänka eller fundera på ett OP på det sättet.


Frown


Sen jag började spela med Anrop så har det gått i en nedåtgåendespiral, vi har haft Op där vi nästan är 40 pers, och allt går fint, denna gång är vi 17 och allt ballar ur.

Om jag ska rikta kritik så är det mot mig själv detta op, då jag lätt får en rage, ballar ur och vill skjuta allt och alla.
Denna gång så var jag 1 sek ifrån att skjuta "tutaren", samt hetsade konstant till att skjuta de jag väljer att kalla "desertörerna".

Är riktigt tråkigt, då vi mer eller mindre är 100% vuxna människor. Wille som är 16 (eller 17) är mer sansad än många av oss som är 20 - 30...

Jag tycker stora OP är skithäftiga, men jag är också ute efter mer utmaning än "spawna -> gå-> döda -> gå -> döda", därför tycker jag den starten som var innan modifieringen av OPet var klockrent. Oväntat och häftigt, sen har vi ju vissa tydliga case av ADHD som inte pallar att ligga döda i 2 minuter som kräver konstant Action... det är därför t.ex BF-serien finns. Jag har även dessa tendenser (Generlaisimo PvP-Pre OP t.ex där jag promt skulle till en helikopter för att hitta ett vapen, när det är 1 min var)...
Ja, hej hej!

Citera

Sen jag började spela med Anrop så har det gått i en nedåtgåendespiral, vi har haft Op där vi nästan är 40 pers, och allt går fint

Att vi var så många människor i början berodde nog på att ARMA 3 var nytt och folk hittade anrop.
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
Vi har haft många på senare tid också:

Citera

OP Ringhorne (A3) skapad av SkaGGet
Startar 2013-06-09 19:00
Antal deltagare: 36
OP Röd skapad av SkaGGet
Startar 2013-06-16 19:00 Diskussion
Antal deltagare: 41
Operation Luna skapad av granQ
Startar 2013-06-23 19:00 Diskussion
Antal deltagare: 36


Det var inte antalet som var en "nedåtgåendespiral" utan spelupplevelsen, som jag antar figgehn menade.

Citera

SkaGGet skrev:

Vi har haft många på senare tid också:

Citera

OP Ringhorne (A3) skapad av SkaGGet
Startar 2013-06-09 19:00
Antal deltagare: 36
OP Röd skapad av SkaGGet
Startar 2013-06-16 19:00 Diskussion
Antal deltagare: 41
Operation Luna skapad av granQ
Startar 2013-06-23 19:00 Diskussion
Antal deltagare: 36


Det var inte antalet som var en "nedåtgåendespiral" utan spelupplevelsen, som jag antar figgehn menade.


Exakt, sen att det kulminerar med "ett minimum" av deltagare...
Ja, hej hej!
Tycker det är riktigt tråkigt det som hände. Gjorde att jag tappade suget väldigt mycket på Anrop. Det är trevligt folk o så men när folk spårar som denna gång och den gången GranQ fixade ett OP gör att man tappar intresset helt. Men som skägget skrev: "
Nu vill jag inte säga att ett OP skall vara überseriöst regelrätt allt måste gå enligt senaste militärstandard A4." håller jag med om men en viss gräns måste man ha!

Tycker det är tråkigt att du lägger OP görandet på hyllan men jag förstår. Jag kan säga att jag har fått ideer på ett OP som jag håller på med tack vare Dig o GranQ.

Stort plåster på såret från First Class Medic J. Andersson
Vet inte om jag fått ihop en vettig summering men följande förslag hur diskuterats och ser gärna att fler ger input,

Operationer blir mer srs bsnz. Folk som åker runt o tutar, skjuter egna medvetet för lulz eller är allmänt dryga och är ute efter att förstöra kommer om OP-ansvarig anser det behövligt att avlägsnas från servern på lämpligt sätt. Folk lägger ner massa tid på att göra en ordentlig OP och folk dedikerar tid för ett seriöst lir. Ansvarige bestämmer över sin OP, signear man upp så är man beredd på vad man ger sig in på. Vi ska inte bli megaseriösa klanen där man måste ha tryouts för olika positioner etc men mer fokus på att faktiskt spela seriöst och inte lula runt. Alla får vara med och prova på vad de vill men man måste ha lite vett och etikett.

Vi blir bättre på att annonsera mer godtyckliga PvP, TvT, COOP etc. Jag gör en funktion där vem som på sidan kan trycka på en knapp och skriva ett frivilligt meddelande så hamnar en fin box "Nu jäklar hostar hen ett jättekul mission, sök på X för att vara med! Vi kör COOP eller något fint" överst på sidan. Behöver såklart inte bara vara ArmA3 och flera kan såklart köra ett mission samtidigt. Enklare att se att något händer utan att man behöver forska runt på TeamSpeak. Enklare spela av sig och få ut sina CS-behov utanför en seriös operation.

TL;DR; Mer seriöst under en Operation, Ansvarige har fulla mandat att slänga ut folk som inte kan bete sig. Vi blir bättre på att annonsera ut mindre spelomgångar på övrig tid! Vi spelar för att ha kul!!
+ 1 till ZiP Smile
Låter bra ZiP!
Håller med ZiP.
Även ifall jag är rätt färsk just här hos Anrop, så var det en enorm skillnad jämfört med t.ex OP Luna II som är den enda jag kan jämföra med.

Det var lätt sagt skittråkigt, för oss som faktiskt gillar lite seriösare med befälsstege etc.

Tyckte även det var ganska roligt när flera av dem som försvann med bilar etc klagade på alla som förstörde OP'n efteråt...var svårt att hålla sig där.

Lima November tycker jag skötte sig helt okey, Tomten hade bra ply på sin grupp Smile

Jag hade gärna sett striktare regler vid OP's. Spel mitt i veckan eller liknande kan väl gå som det går, men just Söndags OP's kanske man faktiskt ska vara lite hårdare på. Kicka, och/eller ge rejäla varningar i form av forumsavstängning, TS-ban etc.

Hade varit kul för i alla fall mig som inte spelat med Anrop innan, när man hör om hur bra det var när ni lirade A2, att kunna...få den känslan i A3 Smile
Skönt att du tyckte att jag skötte mig, tycker personligen att jag var väldigt dålig på att kommunicera med gruppen, det blev svårt periodvis när jag hade massor av radiotjatter i örat. Men angående allt DAMP:ande så måste jag säga att alla i min grupp skötte sig galant, det var bara jag själv som gjorde det enda "moraliskt tvivelaktiga" när jag sköt en snubbe som försökte ha ihjäl mig och en annan gruppmedlem.

ZiP:s förslag är bra. Jag kan även tänka mig att varje grupps gruppchef försöker hålla koll på ens gruppmedlemmars dumheter vilket han antecknar för att sedan redogöra för uppdragsmakaren när operationen är slut. Uppdragsmakaren kan då ta ett privat samtal med personen som misskött sig och eventuellt ge ett straff som tex att inte tillåta vederbörande att delta i nästa OP.

Vissa tycker säkert att detta låter som Gestapometoder men jag tycker ärligt talat att detta krävs nu, jag lägger ned min tid i detta och uppdragsmakaren lägger ner ofantligt mycket längre tid för oss alla och sen kommer det idioter och förstör till den grad att folk slutar spela och göra uppdrag. Det är bara att kika på hur deltagarantalet har sjunkit de senaste OP:en. Folk är helt enkelt trötta på pajasstämningen som uppstår.

När man börjar sakna SSG:s fanatiska strikthet och disciplin är det något som är snett.
Jag kommer låtsas att jag inte läste det där sista tomten.
i.imgur.com/Y1jSqWd.gif
Antalet deltagare har inget med detta uppdrag att göra, alla kan inte vara med varje söndag och det är även rätt vanligt att många reser bort under juli/aug. Tror det kallas semestertider.

Ibland så kan det bli tokigt på vissa uppdrag, händer inte ofta men tyvärr är det så. Lyckas man inte lösa det under uppdragets gång genom server-admin eller dylikt så får man helt enkelt se till att nästa uppdrag blir bättre. ZiP har ju några bra förslag på hur man kan göra detta.
Det har varit massor med kaos flera veckor i rad nu, så jo, även om det är semestertider så har antalet deltagare sjunkit avsevärt. Men sen kan man ju blunda för det och skylla allt på semestertider trots att det varit en stadig nedgång över flera veckor. Det skulle även innebära att 20 pers åkt på semester samma vecka.