Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Wargame spel Player vs AI
Någon som har lust att spela wargame airland battle. Har tänkt mig några spelare mot en hard AI (Tycker det är roligare så). Om någon är på så är det bara att skicka ett meddelande.
Vad är wargame air land battle för något?
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.

Citera

xealot skrev:

Vad är wargame air land battle för något?


Kolla på youtube. Kort sagt så är det ett RTS spel som utspelar sig under kalla kriget, mycket realistiskt. Man kan spela som nästan alla NATO och Warszawapakt länderna plus Sverige.

Citera

xealot skrev:

Vad är wargame air land battle för något?


static.freepik.com/fotos-gratis/trollface_17-403125921.jpg
Ja, hej hej!
The joke being att xealot är en av oss som spelar Wargame på daglig basis.
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Det är väldigt många som spelar Wargame dagligen på TS, själv så är jag en fegis som helst kör mot AI tillsammans med Noggy. :3
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride

Citera

sebastian skrev:

Det är väldigt många som spelar Wargame dagligen på TS, själv så är jag en fegis som helst kör mot AI tillsammans med Noggy. :3


Samma här jag spelar helst mot en AI eftersom att jag i alla fall har en chans till att vinna då.
Man lär sig bäst genom att möta spelare Smile
i.imgur.com/6oQGwyi.jpg
Hmm, kanske dags att installera spelet igen.

(har dom inte släppt ett andra gratisdlc nu också?)

Citera

KaptenKilt skrev:

Man lär sig bäst genom att möta spelare Smile


This.

AIn är en dålig motspelare att öva mot för att de inte utför någon strategi så som att bilda försvarszoner eller liknande utan uppför sig mycket mer random så det är mycket bättre att köra mot riktiga spelare trots att det är svårare men du lär dig inte bara vad enheterna gör utan även vanliga taktiker för olika kartor och hur du kan motverka dem.


Det bästa rådet jag kan ge för nya spelare är att vara uppmärksamma, om du ser någon köra fram en stridsvagn eller flyga med ett plan över okänt luftrum så observera om det börjar flyga ATGM eller AA robotar och om det gör det så notera vart ifrån så du kommer ihåg det till framtiden och inte gör samma misstag som din mindre begåvade lagkamrat.
Redigerat av xealot den 2013-12-21 10:07
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Varför i hela friden skulle man vilja köra mot AI...

Och det sitter ju i princip alltid wargamespelare online på Anrops TS så att hitta medspelare är ingen svår konst.
don't copy that floppy