Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Debrief: OP Myrstack AKA Slakt
Kom med kritik så nästa OP blir bättre.
Jag tyckte det var spännande, men just detta var kanske inte helt perfekt för att sakna respawn. Smile Använd gärna något script som gör AI:n mindre äcklig nästa gång. Men gör fler OP, tyckte det var kul!
Instämmer med ovanstående.
ReSpawn är inte det viktiga men om det saknas så skulle jag vilja ha det så att man startar om när huvudmålet misslyckas.
I dag tex så dog hela D-gruppen ganska snabbt. Då är det ju sak samma om de andra forsätter att leta. Bättre då att starta om uppdraget och köra så att man kommer en bit.
Det är mitt script som har fuckat. Den skulle avbrytas.
Är det en !alive trigger du har?
Det kan vara så att AGM ställer till det. Tomten var ju inte död i slutet om jag inte har helt fel, han var ju bara avsvimmad.
Det blev bra att det inte fungerade. Vi hade 8 män som intog byn och förstörde objektivet.
Fint uppdrag till att börja med.

Det som gick fel på första anfallet:

Allt såg bra ut i början, efter att vi börjat skjuta ut lite saker så skickade jag upp xealot-gruppen upp på kullen till höger för att få en bättre understödsposition. Planen var att dom skulle understödja första grupps anfall in i byn.

xealot-gruppen blev dock flankade och förlorade sin gruppchef, dom löste det bra och drog sig ur innan det blev fler förluster.

Strax efter detta så blir jag snipad i ansiktet och stendör, hann aldrig påbörja något anfall och plutonen blir kvar på en utsatt position och blir även beskjutna av någon typ av grk-eld som skapar fler förluster.

Så onödigt att jag dog där, hade nog kunnat tagit byn utan allt för många döda.
Roligt uppdrag. Tror jag. Tills jag blev skjuten typ 3 min in i gamet. Igenom en buske. Sen så låg jag i ca 30 min i hopp om att jag skulle bli revivad.
Men riktigt fin tanke är riktigt taggad för dit nästa op som jag hoppas kommer snart Wink
Får jag skriva det här?
Hade riktigt kul! Lagom kaotiskt när vår team leader xealot föll och Vort blev snajpad för att sedan bli nerbombade med GRK. Grupperna fick resa sig ur paniken för att omgruppera och fortsätta mot nästa mål.

Bra mängd fiender med bra spridning, kul med lite mindre patruller som gick runt, flera gånger gick vi rakt in i fiender. Blev ett antal fina bakhåll på stackars AI utan NVG och vi hamnade också i ett antal överfall. Riktig nagelbitare!

När vi hade irrat bort oss i Staroye kom flaskberg in precis lagom och gav ny intel från "HQ" så vi kunde påbörja vår långa vandring mot Mste, perfekt stämningshöjare och gjorde att vi behöll tempot. Mycket action vid sista striden!

Kul med AGM medic system. Ligga och kvida men ingen hör och så säger medic "han är nog död, vi går vidare", NOOOOOOO! Tur snel-Kilt gick fram och kollade efter så jag fick bli lite omplåstrad Smile

Ser fram emot fler OPs av flaskberg!
Min kritik för detta OP är att blixten icke får slå ut mitt nät nån mer! XD
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
Låter som ni behövde mitt begravnings-system! Smile #shamelessmarketing
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
haha zip kul story med medicen som tröttnat Wink

Min enda kritik.. (gäller inte direkt ditt OP).

OP tid är 20.00.. fortfarande många som 20 minuter senare har en hel del strul.

Så mitt förslag är att på OP skall alltid host + mission maker vara på plats 30 minuter innan och provstarta upp.

Övriga får börja skylla sig själva om de missar OP pågrund av de kommer i sista sekund och skall pröva addons.


Om missionet. Tycker var bra tanke, sen dog jag i första anfallet och ibland kan jag tycka skittråkigt när man har sett fram emot lång spelkväll. Igår gjorde det mig ingenting.
Najs OP, iallafall för mig som hade turen att överleva genom hela uppdraget.

Ang. utförandet så blev vi lite väl stillastående efter första eldöverfallet vid Pusta, vilket iof nog kan attributeras till att vi förlorade plutonschef och åtminstone en gruppchef, men det klarades upp efter ett litet tag. När vi då satt stilla brast det lite i bevakningen också, minns att vår andra grupp fick order om att hålla säkerhet mot Sydost, men att folk ganska snabbt verkade glömma bort det. Enligt murphys lag så dök ju förstås två fiender upp genom buskaget från precis det hållet och öppnade eld.

All in all en trevlig kväll och jag ser fram emot att spela mer med er och kanske även arrangera mitt eget lilla OP.
Jag håller med GranQ till 100% angående att komma igång i tid. Ett tag var vi ju duktiga på detta, sen slappade vi till oss igen.

Känns faktiskt lite drygt när man själv alltid är klar och sitter och väntar minst 10 minuter innan utsatt tid, och varje gång är man ändå inte igång förrän halv 9. Varför ska man ens bry sig om att dyka upp i tid själv då?
My bad med servern där, hade fått med en ampersand för mycket i startkommandot. Sparat ner alla kommandon som scripts istället nu så jag slipper komma ihåg de i framtiden Smile