Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
OP Steel Fury 2 (slots släpps ikväll 20.00)
i.imgur.com/Hxafytj.jpg

1987 Dag 1
Vi har tagit flygfältet och säkrat omgivningen, nu skall vi bara säkra samt upprätthålla närliggande omgivning. Till vår hjälp har vi de amerikanska styrkorna med deras logistik samt pansar. På agendan så ska vi dels göra en patrull men även en gemensam insats för att få igång radiomasten. När den är upprättad så kommer vi sätta en halv pluton som får försvara masten. Resterande plutondel får påbörja att sätta upp värn samt skapa vaktposter runtom. Än så länge på vår första dag så märker vi inte av direkta hotbilder men dom kommer nog öka ju längre in i på ön vi rör oss.
- Slut


1987 Dag 2
En av våra patruller mötte lite motstånd nära flygfältet, men så vid närliggande stad så vart motståndet hårt. En fientlig soldat hade intagit ett hotellkomplex där han sköt ut flertal svenska soldater. Efter de svenska soldaterna beslöt sig för att spränga hotellet så väcktes starka känslor om deras närvaro. När så det rapporterades in att de skjutit civila så fick de order att återvända hem. Men kvar i området Balmopen så finns amerikanska soldater som stridit länge. Dag två blir att de amerikanska styrkorna får förstärkning av sina egna soldater till området och hoppas kunna säkra stället.
- Slut


USA
Kommer ta över operationen helt.
Återstående medel
Under dag 1 så användes följande:
- En mortaromgång om 5pjäser, i det stora hela försumbart utav 100 totalt.
- AH64 blev påskjuten och behöver nu reparationer.
- Inga fordon blev helt utslagna, en lastbil har fått byta däck.
- M113 är i gott skick, samt använt försvarsbar mängd ammo.

Orientering
CSAR - Kommer behöva söka av Balmopen efter kvarvarande amerikanska soldater som i området blev kvar efter tillbakadragningen dag 1. Uppgiften är att det rör sig allt ifrån 3 till 6 personer. Radiosystem saknas.
FOB - Bygga en FOB på lämpigt ställe att verka ifrån samt ha som säkerhet. Även bygga eventuella vägspärrar på de platser som nämns i Orientering B.
Triangel A1 - Säkra tidigare nämnd triangel som än inte säkrats.

i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01648/ronald-reagan_1648803c.jpg
- We americans dont take lightly against rebells !

Steel Fury del 1 videos:
http://anrop.se/f...post_28845

Steel Fury del 1 diskussionstråd:
http://anrop.se/f...rowstart=0

---------------------------------------------------------------------------------------------

Detta är en fiktiv kampanj där USA och Sverige gör en invasion av Sahrani (tänk Grenada-invasion som inspiration http://en.wikiped..._Grenada). Spelet börjar precis dag 2 där de två grupperna åker ut och ska säkra samt upprättahålla nyckelpunkter. Som spel så är detta lågnivå på vapensystem, utrustning, man har inte mycket ammo och det gäller att hantera situationer. Det kommer finnas en stabsledning och alltid en möjlighet att rapportera uppåt. Svenska styrkorna kommer mestandels vara grunts, alltså bara soldater och några signalister. De amerikanska styrkorna kommer vara lite mera blandat med bepansrade fordon samt helikoptrar, så en mera logistikgrupp samt finnas behjälpliga.
www.tanks-encyclopedia.com/coldwar/USSR/BTR-60/photos/BTR-60PB_ex_Urgent_Fury.jpg

Spelet kommer ha mycket redan gjort, men även köras med Zeus och MCC för att få AI som är mer dynamisk med GAIA i grund. Det är dock inget som heter "en ny bil" när något går sönder. Utan detta är en kampanjide där det finns en viss mängd fordon och utrustning, går det sönder så gäller det att reparera eller så blir det en förlust. Samt går något sönder helt så kommer det bli färra fordon nästa omgång av spel (om en del till blir av dvs).
www.history.com/s3static/video-thumbnails/AETN-History_VMS/21/137/History_US_Invasion_of_Grenada_Speech_SF_still_624x352.jpg

Utrustningsmässigt så kommer det finnas M16A2-M60 för USA. Fordon kommer vara M113, HUMMWV, UH1H Huey, UH1Y Venom, samt några lastbilar. Samtliga fordon är samma under hela kampanjdelen. Några fordon kommer kanske läggas till.. är inte hundra än. Huvudsaken är iaf att inga fordon som går sönder kommer återskapas utan räknas som rena förluster.

Radiohantering.
Det kommer bara finnas "stora" radion, dvs inga gruppradios. Så stor vikt att gruppchefen har koll på sina soldater, ser vilka som stupar och räkna in dom ofta. De flesta grupper får tillgång till 1st 148 radio där trafiken ska vara begränsad till endast information rörande uppgiften.

Vapenmängd
Du kommer ha ditt huvudvapen samt 5+1 magasin för amerikaner. KSPvapen har mycket mindre ammo mängd. Detta är inte en pangfest utan skott räknas. Man kommer kunna fylla på ammo väl vid avslutad uppgift, dvs möjlighet att återvända hem. Som spelare kommer man inte ha ryggsäck eller kunna fylla fordon med ammo, utan det är i ens stridsselse samt på uniformen man kommer kunna ha magasin.

Understöd
Kommer finnas helikoptrar med KSPvapen på, men även tyngre helikkoptrar som kan förfrågas in. Men det är upp till plutoncheferna att godkänna användandet utav detta. Det kommer finnas en mortarcrew i basen som kan understödja med sina granater. Men dessa räknas också in som ett godkännande innan man får använda det. Tanken är också att varje mortar räknas till det totala antal bomber som finns för kampanjen.

Förhållningsregler
Jag drar igång servern klockan 20.00 (tänker inte vänta på nån), kommer se till att det finns en testserver igång att se till att ens addons funkar på under OP dagen, om man är osäker. Efter jag dragit igång server så drar jag en sista briefing vid kartan, där alla är tysta och lugna. Vi kommer köra utan chatkanaler ingame, så inget chattande över Global osv.. all trafik skall rapporteras uppåt; soldat -> gruppchef -> plutonchef -> kompanichef. Det finns inga "små radios", så håll koll på varandra.
Vid säkrande av områden så kommer möjligheten finnas att det är spelare som är Fientlig styrka. Vilket betyder; håll en skarp nivå och snacka inte onödigt snack då de kan höra och anpassa sig.
Ett par moment har en AI scroll addaction meny, men se det som immersion och möjlighet att spela på det. Om du inte vill; behöver du inte; enkelt.

Ta spelet seriöst, lyssna på din chef. Men absolut; Ha roligt ! Wink

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/63/Explosion2_during_Grenada_invasion_1983.JPEG
Det finns ett slut på kampanjen, får se om vi kommer dit.
Redigerat av SkaGGet den 2014-09-28 15:20
Stay frosty !
Taggad som fan!
En fråga bara:
"Utrustningsmässigt så kommer det finnas M16A2-M60"
men
"The M240 has been used by the United States Armed Forces since the late-1970s."

Kan vi inte få M240 istället för M60? Eller är det bara M60 i EvsW?
Safety First, Humans Second

Citera

Falken skrev:

Taggad som fan!
En fråga bara:
"Utrustningsmässigt så kommer det finnas M16A2-M60"
men
"The M240 has been used by the United States Armed Forces since the late-1970s."

Kan vi inte få M240 istället för M60? Eller är det bara M60 i EvsW?


-- Exakt, det är för att jag använder East vs West addon och således får bli vad man får så att säga. Använder rätt default på den utrustningsfronten av vapen.

Och kul att du är taggad Smile
Stay frosty !
Taggad som utav bara helvete!! Fredag är ZiP game on!

Citera

ZiP skrev:

Taggad som utav bara helvete!! Fredag är ZiP game on!


-- Fasiken va skoj Smile
Game Face ON !!
Stay frosty !
Upplägg
- Bravo 1-1 kommer befinna sig i stadsdelen där uppdraget tog slut förra gången. Där kommer de finnas med sin M113 som blev skadad men fixad, dock utan bränsle. Så de söker skydd tills förstärkning utav Bravo 1-2 och 1-3 kommer till undsättning.

- Byggandet; Logistikgruppen kommer ha två stycken lastbilar att lasta sandsäckar, MG, bränsletankar osv.. Det är ett separat interface som R3F Logistics A3 står för. Var soldat och spelare kan flytta och justera vägspärrar och FOBdelar. Vi kommer ha en kort genomgång utav det innan spel.

- Starttid; som förra gången, vi drar igång 20.00 på klockan. Denna gången så kör vi mera uppstyrt vid start, inte så mycket springa runt eller häcka i basen. Det blir en snabb uppställning, ordergivning och iväg på uppdrag med sikte på under 5min totalt. Jag kommer göra ett kort avlämnande till Plutonchefen som sen får se till att allt genomförs per omgående.
Stay frosty !
Har B1-1 blivit 'muricans över natten? Smile

Citera

Tomten skrev:

Har B1-1 blivit 'muricans över natten? Smile


-- Ändrat runt i rollerna hos dom också, så man får se allt lite fiktivt fixat mellan fingrarna typ Smile
Gruppchef
M113 Förare
M113 Fordons-Skytt
KSP-Skytt
Soldat / Mekaniker
Soldat / Sjukvårdare
Soldat / AT
Soldat / Signalist
/per M113
Stay frosty !
Pax på Bravo 1-1 Smile

så länge jag inte behövs som PL förstås, men mer sugen på infanteri rol än PL. Har uselt svensk ordföråd som var jätte jobbigt när jag var PL.
Va? Kan vi paxxa? Pax för en gruppchefsroll!
Safety First, Humans Second
Man kan väl få paxa det man spelat innan.. ingen som paxar det så absolut borde man kunna få paxxxxxa roller.
Stay frosty !
Var skitkul att vara helikopter besättning förra OP't men Logistik är just också så försöker stjäla det slottet.
Mod, kraft och spänst
Är det något nytt på Addons fronten eller kan man använda samma pack?
Safety First, Humans Second
Den var inte så stor som jag kom ihåg det så jag ominstallerade den igen!
Inget nytt gällande addons, förutom att vi tagit bort SFP. Så kunde du köra förra gången så kommer du in även denna gång.
Stay frosty !
fick problem hemma o behöver dra mig ur i sista sek
I might not have a soul.. But in my ginger hair the magic is stored