Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
OP For the Queen 2
Efter den framgångsrika invasionen av Stratis så har mannarna på SAS fått ta det lugnt ett tag, men lugnet varar aldrig länge. Det är problem i Takistan igen och SAS sänds till platsen. Terrorister har tagit ett viktigt oljefält och de lokala säkerhets styrkorna har inte kompetensen att återta anläggningen.
Detta blir nu vårat jobb.

Uppgiften är att ta er till fältet och återta det. det motstånd som påträffas på vägen ska nerkämpas.

Fienden har till sitt förfogande både lätt och tungt pansar.

(Också, anledningen för de många moddarna är för att "Sub Insurgent" modden krävde RHS. Hoppas folk har överseende med detta)
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Längtar redan Grin
Får jag skriva det här?
Jag undrar vad ni helst vill göra. Vill ni åka runt i riktiga brittiska armébilar eller vill ni åka Chinnok eller Lynx.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
OK mina herrar. Jag behöver hjälp med ett nytt AI script. Om någon har något som enkelt kan läggas in i mission file, så skulle jag vara mycket tacksam.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Funkar inte det jag skickade?
Inte idag. Kanske bara är en tillfällighet.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
har du ändrat på något i filen eller vart den ligger? lägg gärna upp koden ifall något är ändrat
Syntaxfel innan raderna med justering av AI skills så de kördes aldrig
Så här ska det väl se ut i init.sqf

Kod Källa  

if (isServer) then
{
    {
        if (side _x  == east) then {
            _x setskill ["aimingAccuracy",0.3];
            _x setskill ["aimingShake",0.1];
            _x setskill ["spotDistance",0.5];
        };
    } forEach allUnits;
};


OBS man måste ändra "side _x == east" till west/east beroende på viken sida man kör mot. Tror jag missade att säga det förut.
Tänk på att den körs på alla units som sitter utsatta i spel, men sätter du ut en ny AI via tex Zeus så får dom inte alls det värdet utan kör Default. Men du kan lägga in den i commandline och låta servern köra den en gång extra; så är det löst så.
Stay frosty !
"Command line" var hittar jag den.
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Tryck "escape" så får du en fin ruta att skriva in kommandon i och sen kan du välja var du vill exekvera.
Ok ännu en fråga om scripting.
Följande script har en funktion där teleport ska ingå.

Kod Källa  

enableSaving [false, false];
"a1" setMarkerAlpha 0;
"a2" setMarkerAlpha 0;
_yolo = flagga addAction ["Teleport till plutonchef", {player setPos (getPos c1plut)}];
_yolo = flagga addAction ["Teleport till Forsta grupp", {player setPos (getPos c1grp)}];
_yolo = flagga addAction ["Teleport till Andra grupp", {player setPos (getPos c2grp)}];
_yolo = flagga addAction ["Teleport till Tredje grupp", {player setPos (getPos c3grp)}];
_yolo = flagga addAction ["Teleport till spelledare", {player setPos (getPos speci)}];
if (isServer) then
{
    {
        if (side _x  == east) then {
            _x setskill ["aimingAccuracy",0.1];
            _x setskill ["aimingShake",0.1];
            _x setskill ["spotDistance",0.5];
        };
    } forEach allUnits;
};
if (isServer) then {krate additemcargoglobal ["acre_prc148",12]};


Min fråga är på just detta scriptet, vad ska jag döpa flaggan till och vad ska jag döpa spelaren som man teleporterar till.
Jag antar att det är så enkelt.
Redigerat av Dahlgren den 2015-01-07 14:39
The objekt of war is not to die for your country, but making the other bastard die for his.
Gen. George .S Patton
Flaggan ska heta "flagga" och spelaren man vill teleportera till ska heta något av namnen som finns efter getpos, t ex "speci"