Visa ämne
Anrop » Anrop » Information
 Skriv ut ämne
efterlysning anrop filmen...
Vi behöver en cirka 2 minuter lång film som kan användas för visa anrop, på vår hemsida, i reklam på andra hemsidor/forum med mera.

Någon som tror sig kunna klippa ihop en?
Och snälla. Försök att visa dom bra sidorna av anrop......
Får jag skriva det här?
Jag tror det finns en nice inspelning av när Anrop ska skjuta mortars och någon kliver framför och beter sig som ett idiot? Grin

Skämt åsido, för hemsidan ska filmen helst gå bra att loopa på något fint sätt och ska fungera bra med ljudet avstängt. Lite inspiration, http://www.gruppe...
Redigerat av Dahlgren den 2015-04-05 17:58





The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.

Citera

ZiP skrev:

Jag tror det finns en nice inspelning av när Anrop ska skjuta mortars och någon kliver framför och beter sig som ett idiot? Grin

Skämt åsido, för hemsidan ska filmen helst gå bra att loopa på något fint sätt och ska fungera bra med ljudet avstängt. Lite inspiration, http://www.gruppe...
ääää det var väll inte jagGrin har det inspelat tror det ligger uppe på min kanal....
Får jag skriva det här?
Har tyvärr knappt tid längre, men vill någon använda klipp från mina videos för att klippa ihop ett montage eller liknande så är det fritt fram.

Så länge kan man ju exempelvis slänga upp någon SFP-trailer?
haha, who ever made that video är ju otroligt neggopess. Tror nog vi ska ha en video med rå aktion med mycket svenskt snack. ( kanske lite perkele här o där )

Vi får väl klippa köra en video op annars med balla sceener, där någon filar i sådant där flygaround mode. så kör vi igenom ett gäng updrag lite kort bara. manditory för alla!

Citera

Tomten skrev:
Så länge kan man ju exempelvis slänga upp någon SFP-trailer?


Det är nog bästa kandidaten so far ja Smile

Här finns gamla förslaget på omgjorda SFP sidan med Tomtens fina trailer, http://hosted.anr...ip/sfpweb/
Redigerat av Dahlgren den 2015-04-06 12:10

Citera

Tordin skrev:

haha, who ever made that video är ju otroligt neggopess. Tror nog vi ska ha en video med rå aktion med mycket svenskt snack. ( kanske lite perkele här o där )

Vi får väl klippa köra en video op annars med balla sceener, där någon filar i sådant där flygaround mode. så kör vi igenom ett gäng updrag lite kort bara. manditory för alla!


Jag tror att figgehn (som gjort filmen) blev lite less på ungar som ville spela med honom i ArmA utan att förstå vad det är för spel.

Bäst är väl om vi spånar fram vad vi vill visa och försöker hitta klipp som passar eller skapar dem i efterhand.

Citera

Vargen skrev:

Citera

Tordin skrev:

haha, who ever made that video är ju otroligt neggopess. Tror nog vi ska ha en video med rå aktion med mycket svenskt snack. ( kanske lite perkele här o där )

Vi får väl klippa köra en video op annars med balla sceener, där någon filar i sådant där flygaround mode. så kör vi igenom ett gäng updrag lite kort bara. manditory för alla!


Jag tror att figgehn (som gjort filmen) blev lite less på ungar som ville spela med honom i ArmA utan att förstå vad det är för spel.

Bäst är väl om vi spånar fram vad vi vill visa och försöker hitta klipp som passar eller skapar dem i efterhand.


Tro mig, det var inte Figgehn som blev mest irriterad över det. Wink

Det bästa är att någon tar ansvar och kör på sitt egna race. För många kockar osv.

Citera

Vargen skrev:

Citera

Tordin skrev:

haha, who ever made that video är ju otroligt neggopess. Tror nog vi ska ha en video med rå aktion med mycket svenskt snack. ( kanske lite perkele här o där )

Vi får väl klippa köra en video op annars med balla sceener, där någon filar i sådant där flygaround mode. så kör vi igenom ett gäng updrag lite kort bara. manditory för alla!


Jag tror att figgehn (som gjort filmen) blev lite less på ungar som ville spela med honom i ArmA utan att förstå vad det är för spel.

Bäst är väl om vi spånar fram vad vi vill visa och försöker hitta klipp som passar eller skapar dem i efterhand.


Haha glömmer aldrig han som troligen var max 9 år och undrade om det funkade att spela med oss med arma 3 demon Grin
Får jag skriva det här?


Här har vi den bästa promon för anrop!
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"

Citera

Soodis skrev:

https://www.youtu...Z6qEMg6aMw

Här har vi den bästa promon för anrop!


Represent! Pfft
Inte för att tala gott om mina egna filmer, men den sätter ju i alla fall Anrop i ljuset av en rolig plats med både seriösa och roliga klipp. Seriöst roligt! Det enda är väl att musiken kan skrämma bort lite folk, om något.

Om någon vill göra en ny film, så går det bra att slakta något klipp ur mina filmer.
Finns en hel del fina flygplansdelar från Operation Angerfaust där jag och Wambo flyger F-18E. Formationsflygning, bombning och annat coolt.

Jag hade själv satt mig ner och gjort en film, men jag känner att jag inte har tid för det. Har nog med bollar i luften, inklusive den där stridsvagnen som jag aldrig får något gjort på.
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
japp, toppen film förutom musiken... det låtvalet var riktigt dåligt men filmen isig var ju perfekt.
Jag tycker musiken är passande, eftersom jag är udda, men vi bör nog byta till nåt royalty-fritt. Jag kan tänka mig att det vore bra med nån text som förklarar en del också.

Vad ska filmen syfta till?
Upptäcka ArmA?
Hitta till Anrop?
Se hur roligt man kan ha?
Att vi tar det seriöst?
Vad som krävs?
Vilka vi är?
Vad vi brukar göra?

Citera

Vargen skrev:
Vad ska filmen syfta till?
Upptäcka ArmA?
Hitta till Anrop?
Se hur roligt man kan ha?
Att vi tar det seriöst?
Vad som krävs?
Vilka vi är?
Vad vi brukar göra?


Är det ok att svara på det med "ja" ? Förutom kanske "vilka vi är" och "vad som krävs"..
Klart det är!
Med "vilka vi är" och "vad som krävs" syftade jag mest på åldersspannet 14-50+ med varierande intresse, ambitioner och deltagande. Att Anrop är öppet för alla. Det är ju rätt ovanligt och inte alls en självklarhet.
Kanske en liten trudelut om att vi inte är en regelrätt klan utan mer ett öppet community Smile
jag tycker faktiskt echo's film duger (sen kan man väl göra en ny), om vi bara byter musik. Kanske lite mycket flygande men varför vara petig.

Tanken är ju t ex att man som ny besökare på anrop (inte inloggad) möts av den filmen, en välkommande text och kanske vår code of conduct som är under arbete.