Visa ämne
Anrop » Övriga Spel » Övriga spel
 Skriv ut ämne
Squad - the game
Från skaparna av project reality, och Toy Story 2 kommer nu ett helt nytt spel som heter Squad.
Vad förväntningarna är..

Ta ACRE/Task force radio.. stoppa in i ett battlefield spel och öka realismen. Lite som arma men bara PvP.

Läs mer på:
https://joinsquad.com
Har själv spelet. Riktigt bra spel om man vill ha ett mer spel än en militärsimulator.

Och moddning kommer att komma till spelet.

Citera

jinxswe skrev:

Har själv spelet. Riktigt bra spel om man vill ha ett mer spel än en militärsimulator.

Och moddning kommer att komma till spelet.


yes mitt mål är att Anrop blir första och största squad communityn.

Skall försöka få igång en server först och sen på sikt modda in SFP's ak5 osv.
Har också spelet, kan börja spela i December när steam early access kommer.

Har kollat på massa videos och läst deras inlägg på https://joinsquad.com/ och tycker det ser jävligt bra ut, precis som man hade hoppats på att det skulle bli när man först hörde om det.
Är också riktigt sugen, det kan bli intressant. Men liksom allt annat så får det vänta för min del. Sad
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Hej allihopa. Anders här. Var med i SFP och lirat lite med er i anrop.
Var mkt längesedan.
Jag jobbar numera på Offworld Industries och fixar allt ljud i Squad.
Håller även på med ljud i mobilspel på ett företag i Malmö.

I vilket fall som helst så är det kul att ni uppmärksammat Squad! Smile
Om ni tänkt på svensk stridsföring med Squad som grund så har ni nog fan hittat rätt då jag kommer supporta detta till tusen. Jag kan säkert hjälpa er med ljud oxå när tiden kommer.

Hur många är ni för tillfället som håller på med swedish forces modden till Arma3?
Hej Anders,

Kul att du gör ljuden till Squad! Smile
Vi är väl som vanligt ett litet gäng runt 5-7 personer i olika utsträckningar som jobbar med SFP men squad behöver ju typ bara några vapen + uniformer för att bli bra... kanske Galten på sikt.

Laddade ned för att försöka lära mig hur man editerar i unreal motorn men kändes inte helt enkelt. Hoppas blir lite mer SDK riktat mot Squad snart.

bra banor (och ljud!).. känns riktigt nice spel.
spelade pr sjukt mkt när man var lite yngre och inte upptäckt arma än OSmile
taggar som fan inför squad Pfft
Själv tröttnade jag Arma efter OFP och Arma2. Såg ingen större utveckling el innovation i motorn alls. Finns inga bra verktyg för VFX, ljudkoden är ren skit och animationer och dylikt är segt och stelt. Kul med alla moddar och så, men motorn remains the same.
Klart jag förstår att Bohemia vill göra simulatorer för en smal publik, men att inte komma längre med interagerandet med saker, som att sitta och stirra blint i marken som betyder att man gör en viss sak, som egentligen borde animeras tilltalar inte mig. Nätkoden suger. Varje gång jag ser på PvP matcher el coop-rundo med seriösa spelare så laggar allting! Jag kan inte begripa hur det ger en skön upplevelse, mer än kommunikationen via VOIP.
Hur kommer det funka med missions i Squad? Kommer det finnas möjligheter att på ett enkelt sätt skapa "coop mot AI" eller kommer det vara mer "Battlefield" över det?
som jag forstatt det nibbles kommer det inte finnas AI, kommer enbart vara PVP. eller har jag missat nagot announcement? (kan ha missuppfattat din fraga)
Du har nog fattat frågan riktigt. Ingen AI alltså ingen coop mot AI.

Citera

Granquist skrev:

Hej Anders,

Kul att du gör ljuden till Squad! Smile
Vi är väl som vanligt ett litet gäng runt 5-7 personer i olika utsträckningar som jobbar med SFP men squad behöver ju typ bara några vapen + uniformer för att bli bra... kanske Galten på sikt.

Laddade ned för att försöka lära mig hur man editerar i unreal motorn men kändes inte helt enkelt. Hoppas blir lite mer SDK riktat mot Squad snart.

bra banor (och ljud!).. känns riktigt nice spel.


Bara och bara.
Det är ju vapen till de olika klasserna, wood/desert camo beroende på om man ska möta ryssarna, insurgenterna eller amerikanarna.
Fordon så kommer bas spelet ha transport fordon, LAVs, lastbilar, stridsvagnar och helis.
Sen är det ju om man vill ändra om på FOB'en i spelet så det blir mer "Svenskt".
Egna kartor?

Har själv börjat lite smått
i.imgur.com/iBMdByO.png

Citera

nibbles skrev:

Hur kommer det funka med missions i Squad? Kommer det finnas möjligheter att på ett enkelt sätt skapa "coop mot AI" eller kommer det vara mer "Battlefield" över det?
Bara bara PvP. Däremot kommer vi antagligen figurera på att slännga in AI som an påverka gameplay i framtiden, som civila NPCs, djur etc. Detta kan i sin tur påverka "blue force" poäng osv. Vi får se hur det blir. Potentialen är mer el mindre oändlig, men vi måste börja någonstans. Själv tycker jag det är roligare att möta riktiga människor.

Citera

jinxswe skrev:

Citera

Granquist skrev:

Hej Anders,

Kul att du gör ljuden till Squad! Smile
Vi är väl som vanligt ett litet gäng runt 5-7 personer i olika utsträckningar som jobbar med SFP men squad behöver ju typ bara några vapen + uniformer för att bli bra... kanske Galten på sikt.

Laddade ned för att försöka lära mig hur man editerar i unreal motorn men kändes inte helt enkelt. Hoppas blir lite mer SDK riktat mot Squad snart.

bra banor (och ljud!).. känns riktigt nice spel.


Bara och bara.
Det är ju vapen till de olika klasserna, wood/desert camo beroende på om man ska möta ryssarna, insurgenterna eller amerikanarna.
Fordon så kommer bas spelet ha transport fordon, LAVs, lastbilar, stridsvagnar och helis.
Sen är det ju om man vill ändra om på FOB'en i spelet så det blir mer "Svenskt".
Egna kartor?

Har själv börjat lite smått
i.imgur.com/iBMdByO.png


Alltså jag tänkte ta in delar av sfp (ak5 funkar, pskott som är BIS modell gör det inte).. Men vill du göra det ihop? Tänkte en anrop server som har svenskt content.
Jag har hosting space så det räcker på ett par servrar med gigabit linor så hojta när ni har en binär att hosta.

Citera

Granquist skrev:

Citera

jinxswe skrev:

Citera

Granquist skrev:

Hej Anders,

Kul att du gör ljuden till Squad! Smile
Vi är väl som vanligt ett litet gäng runt 5-7 personer i olika utsträckningar som jobbar med SFP men squad behöver ju typ bara några vapen + uniformer för att bli bra... kanske Galten på sikt.

Laddade ned för att försöka lära mig hur man editerar i unreal motorn men kändes inte helt enkelt. Hoppas blir lite mer SDK riktat mot Squad snart.

bra banor (och ljud!).. känns riktigt nice spel.


Bara och bara.
Det är ju vapen till de olika klasserna, wood/desert camo beroende på om man ska möta ryssarna, insurgenterna eller amerikanarna.
Fordon så kommer bas spelet ha transport fordon, LAVs, lastbilar, stridsvagnar och helis.
Sen är det ju om man vill ändra om på FOB'en i spelet så det blir mer "Svenskt".
Egna kartor?

Har själv börjat lite smått
i.imgur.com/iBMdByO.png


Alltså jag tänkte ta in delar av sfp (ak5 funkar, pskott som är BIS modell gör det inte).. Men vill du göra det ihop? Tänkte en anrop server som har svenskt content.


Själv är jag mer sugen på att göra en total convert till just squad så man ev kan bli en Svensk fraktion i main spelet så som dom har gjort i Project Reality där man tar in community skapade fraktioner och lägger till dom i spelet.
ah det låter ju nice Smile

känns som vi borde snacka mer på chatten/ts?
Finns det några som spelar detta?
Är sugen på att joina in =)
Det spelas väldigt sällan organiserat som ett gäng anropare och då rätt spontant men ibland läggs det up en operation på webbsidan några dagar innan så håll utkik.